Sitter med samme følelse selv, men virker ikke som markedet er helt enig?
Hvis de klarer å oppnå 10% vekst å en pe på 5 eller 6 så anses vel det som ganske billig gjør det ikke? Er jo vertfall ikke priset dyrt.
Sitter med samme følelse selv, men virker ikke som markedet er helt enig?
Hvis de klarer å oppnå 10% vekst å en pe på 5 eller 6 så anses vel det som ganske billig gjør det ikke? Er jo vertfall ikke priset dyrt.
Utfra forventet vekst og tilsvarende profit
EPS 2020: 1,36kr som ved 8,2 i kurs gir P/E på 6
EPS 2021: 1,46kr som ved 8,2 i kurs gir P/E på 5,6
Sverige hadde relativt streng regulering av forbrukslån, mens i Norge, så er det strammet inn i løpet av 2020.
Lav utlånsvekst ser ut til å henge godt sammen med mindre penger brukt på markedsføring.
Tenker årsaken til nedgangen er at de ikke faktisk har sagt de vil betale utbytte. Jeg tenker også at de kommer til å vente med evt utbytte til samfunnet er åpnet opp igjen etter Korona, så i Q3?
EDIT: endte opp med å øke posisjonen min med 33%, ser ut som et fint bet. Tenker oppsiden er rundt 100% over de 12 neste månedene. Triggere er evt melding om utbytte og at de leverer som guidet.
De forklarer jo “dårlig” ROE med at de burde betalt ut overskudd som utbytte.
Kan noen hjelpe meg med å tolke denne meldingen? Kan Kistefos kjøpe ytterligere 8,9 mill aksjer? Eller mister de dem når avtalen går ut? Og hvem er motparten i denne avtalen?
Brudd opp av triangel, men feilet og er nå tilbake i triangelet. Det er tre handelsdager igjen av det
Ja sett det samme. Den blir ekstremt tight den der! Nå har den jo omtrent ikke reagert i det hele tatt etter en ganske ok q rapport
Reageree fint på at bank norwegian ble kjøpt opp. Hele sektoren er lavt priset. Reprising på gang?
Bare et bud foreløpig… Men flere av disse selskapene er billige, samtidig som det er en sektorrotasjon mot finans og energi fra tek, så de ønsker vel å få igjennom salg før prisene går for mye opp… sitter på div poster på tradingkontoen min…
Hvis rentene går ned igjen kan det snu seg litt tilbake da…
Dette førte til at Komplett hoppet ca 5% og Komplett bank har enda mye høyere
Mens Bank Norwegian hadde en kjernekapitaldekning på 22 prosent ved utgangen av 2020, hadde Nordax et tilsvarende tall på 16 prosent, og et regulatorisk krav på 11,6 prosent.
For komplett bank:
Capital Adequacy
o Komplett Bank’s CET1 ratio increased to 22.9% (including the Q4 profit after tax CET1 ratio
was 23.6%) by end Q4 2020 from 22.2% at end Q3 2020
o Total capital ratio increased to 26.4% by end Q4 from 25.7% at end Q3 2020 (including the
Q4 profit after tax the total capital ratio is 27.2%)
Mao, hvis Nordax hadde villet kjøpe opp Komplett Bank, så kunne de frigjort veldig mye penger.
NOFI er priset til P/E 10,2 iflg borsdata.se
Komplett Bank er priset til P/E 6,7 iflg borsdata.se
Sånn rent kortsiktig, så burde det være 50% oppside her, ettersom mer oppmerksomhet rettes mot denne typer banker og verdsettelsen av Komplett bank er særdeles lav i mine øyne. (Jeg kan riktignok ikke bank-bransjen, så jeg har bare 15% av porteføljen her.)
Pen breakout til slutt i triangelet. Hvis aksjen skal opp på P/E 10-ish, så passer det godt med motstanden på 13,47 fra chartet.
Ukeschart:
Litt spesielt fra den kanten, men det gir jo litt mening. Evt at norske avdelinger av utenlandske foretak må følge norske regler.
Komp hadde 2,3milliarder på bok 31/12. bare det tilsier en kurs på minimum 12. Øker med omtrent 70mill per kvartal. Blir interessant å se om kursen når 15 før sommeren om utbytte osv. blir varslet innen den tid.