Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Morrow Bank MOBA - (tidl Komplett Bank (KOMP))

Mistenker denne går litt idag :slight_smile:

Satser på noen prosenter i dag ja!

Må flire av denne aksjen… Tidenes resultat og super guiding. Opp 27 øre… Og svære salgsblokker på 25k-50k aksjer på salgssiden.

På tide å få denne over på Merkur Markets eller Oslo Børs!

Enig. Må over på oslo børs så fort som mulig. Da skal du nok se at aksjen skyter fart. Jeg plukker mer idag!

Fristende å bare selge alt, kursen tar ikke fyr uansett hva selskapet legger frem.
Men får vel bare sitte til det blir børsnotering…

Personlig sitter jeg long i denne, og “driter” litt i hvor kursen går kortsiktig. Er en del ubrukt krutt i komp som f.eks betalingsløsning for komplettgruppen. Se bare på klarna. Det er stort!

Tenker det vil bedre seg når de kommer over på hovedlisten og mange fond skal inn i aksjen. Det vil også gjøre at meglerhus starter dekning av aksjen så den blir mer kjent blant Ola Dunk :slight_smile:

Der ble det endelig litt bevegelse i kursen og 16 tallet er forhåpentligvis et tilbakelagt kapittel.
Massiv omsetning i går og i dag til å være en OTC aksje.

Neste Bank Norwegian kursreise?

Innsidekjøp i dag: http://norma.netfonds.no/release.php?id=20170906.NFMF.17200

Litt over tusen aksjer til 17kr aksjen, ikke mye for en innsider…! Tipper det er en ukeslønn for Bakås…

Nei, ikke mye han har også lite opsjoner så de deler ikke ut stort. CEO har “litt” flere aksjer : )

http://norma.netfonds.no/release.php?id=20170421.NFMF.16889

2 Likes

http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2017/10/Pengemaskin-haaver-inn-sikter-mot-boersnotering

Sikter fortsatt mot børs.

Og de vil hente mer penger.

1 Like

de nevner at de vil muligens begynne på utbyttebetalinger etter de er nådd 15 milliarder netto utlån.

enjoy the trip!

:wink:

2 Likes

Etter mine beregninger vil de nå 15mrd netto i q1 2020. Og hva er kursen da? 100? :)))

Enjoy the trip ja! :smiley:

2 Likes

Kan man handle KOMP via Nordnet? Helst gjennom ASK konto eller Zero konto

Ikke gjennom ask men man kan handle dem. De ligger på unortert listen. Skal være oppskrift lengre opp i tråden. Hvis ikke skal jeg lage en guide senere idag

1 Like

Following rapid growth in Norway, Komplett Bank (KOMP) recently entered the highly profitable Finnish consumer finance market. The bank now plans to widen its product offering and to enter Sweden in Q1’18 – further supporting growth and diversification. In connection with the announced IPO in Q4’17, we have included an equity raise of NOK 500m, but still estimate an increase in the EPS from NOK 1.7 this year to NOK 3.9 for 2020. While regulatory changes in Norway could curb the volume development somewhat, very limited earnings growth is currently reflected at 6x P/E’19e in our view.

Exposed to a highly profitable Nordic consumer finance market
Komplett Bank (KOMP) is a pure consumer finance bank exposed to the highly profitable and growing Nordic market. Since the start-up in 2014, the bank has experienced rapid loan growth in the Norwegian market – well ahead of the original business plan. The bank expanded into Finland in Q1’17 and recently entered into a Point-of-Sales (POS) Finance agreement with the online retailer Komplett Group. It now plans for expansion into Sweden in Q1’18 and also expand its current product offering to new geographies – further supporting growth and diversification. On the back of further strong growth in Norway, supported by new markets and products, we estimate an increase in the loan book from currently NOK 5bn to NOK 13bn at year-end 2020.

NOK 400-500m equity raise and IPO on Oslo Børs
While the strong profitability supports high organic growth, the bank has communicated that it plans to raise NOK 400-500m of new equity to fund the expected strong volume development going forward. We expect the bank to do this in connection with its listing on Oslo Børs in Q4’17. Including NOK 500m of new equity and assumed pay-out ratios of ~50% for 2019-20, the estimated Common Equity Tier 1 (CET1) ratio falls towards 17%, which we consider a reasonable capital level going forward.

Pricing reflects limited earnings growth
Including the assumed NOK 500m equity raise, we factor in an increase in the EPS from NOK 1.7 this year to NOK 3.9 for 2020. This corresponds to ROEs of ~30%, in line with our estimates for Bank Norwegian (NOFI, Buy, TP NOK 100). While new regulations in Norway could curb the volume development slightly going forward, very limited growth is in our view currently reflected in the share at 6x P/E’19e, lower than e.g. NOFI at 10x.

http://www.paretosec.com/upload/files/20171016%20KOMP%20Pre-IPO%20report.pdf

visualize KOMP i 2025 sier jeg bare…

Fytt i Hel*ete!!!

:thinking::smile::rofl::man_in_tuxedo::heavy_dollar_sign:

Hva skjer nå? Er det emisjon, eller et nytt selskap som tegnes?

De børsnoteres og man kan kjøpe for 18.5. Jeg avventer da jeg er rimelig sikker på å kunne få rundt 15.