Ikke spør meg - enig i at det er litt underlig.
Grunnen må være at de venter med PR-bombene og brorparten av markedsføringen til launch på samtlige plattformer. Kan hende det er klokt - så rekker word-of-mouth å bygge seg opp i forkant.
Ikke spør meg - enig i at det er litt underlig.
Grunnen må være at de venter med PR-bombene og brorparten av markedsføringen til launch på samtlige plattformer. Kan hende det er klokt - så rekker word-of-mouth å bygge seg opp i forkant.
Joda, men det er jo ikke i nærheten like attraktivt å streame et spill som allerede har vært tilgjengelig i 3-4 dager…
Tror vi må huske på at “ingen” kjenner til spillet, og at de som preorder før launch er spesielt interesserte. Er ikke slik at MYZ mister nyhetsverdi for store streamere og andre influencers fordi det var en soft-launch noen dager i forveien.
Jeg tenker streamere er nå, men anmeldelser ved lanseringsdag gir optimal dekning?
Kanskje, synes fortsatt det er rart da
Kan man kanskje på den måten ‘dra ut’ tiden spillet vil figurere på topp 10 listen? Uansett enig i at det er litt merkelig.
Kanskje alle journalister de mener er av betydning allerede har fått spillet og dermed er underlagt embargo uansett hva de gjør
Kan man få umiddelbar tilgang om man kjøper etter kl 6 i kveld?
Og på konsoll må man vel uansett vente til tirsdag.
Jepp - hvis du kjøper preorder på Steam, gjelder både standard og deluxe.
Jeg tenker det er greit presse kommer over helgen. Sprer hypen.
Enig, kan hende det er til det beste, ettersom det rekker å putre litt i gryta (for en i utgangspunktet ukjent IP) før de smeller til!
Folk merker seg det nye spillet på topplistene, ser flere og flere streame det, samt hører at det er knallbra. Det er et mye bedre grunnlag å skape blest på enn nada kok i forkant.
“Folk snakker om “nye XCOM” - hva er det for noe? Oisann, XCOM med furries? Det ser jo dritfett ut!”
Kan tenkes de får noen til å streame flere ganger på den måten da. Noen klarer ikke holde seg til tirsdag fordi de vil være først ute. Så streamer de på nytt igjen 4. som sponset fordi det er easy money.
Hmm, da er det jo i praksis soft launch på pc. Blir rart å kalle det pre order da
Det er mange som ikke kjøper før bruker reviews kommer inn på steam osv, derfor er topplisten viktigere onsdag neste uke (ok, tirsdag kveld) og framover ikke like viktig nå i helgen selv om det også er viktig.
Jeg tipper det er grunn til å få reviews fra pressen på offisiell lanseringsdag, og streamere denne helgen. Bygge oppmerksomhet over 5 dager i stedet for å få alt på en dag.
Hvis man heter Starbreeze og har kastet sammen noe middelmålig ræl på nesten 5 år, så er det lurt å vente med anmeldelser så lenge som mulig…
Men MYZ er faktisk et bra spill, i allefall om demoen er en pekepinn.
Ja, det er derfor jeg er litt forvirra
#43.
Åpnes det for spilling om 15 minutter?
Ryktene sier så.
Nå får aksjekurs være aksjekurs. Det som nå er viktig for meg og hvor lenge jeg sitter i funcom er hva som skjer den neste uken med mottagelsen av MYZ. Håper at de har fått gode streamere til å kjøre på samt at spillpressen tar i og lager artikler fortløpende. Så er det bare å kneppe hender for at min vurdering av spillet sammenfaller med de som påvirke kjøpergruppen. God helg =)