Joiner deg
Håller med til 100%. Jag är inte speciellt sugen på att hets-spela längre
Ett annat plus är att köpstyrkan hos oss “medelålders” är lite starkare än 15-20-åringar generellt. Vi kan också köpa spel för att “testa”
Det er mye mye lettere å selge spill nå enn det var for 10 år tilbake, nå kan man nå ut til flere geografisk sett pga nettbutikk osv… før var vel butikksalg som var størst… så skal ikke undervurdere hvor mye det faktisk kommer til å selge, jeg tror iallefall på 1 mill+
Dette blir kanskje litt som star wars knights of the old republic?
Lite samma stil som FFVII då
Legendarisk
Nettopp! Da er jeg interessert!
Viktig å ha i bakhodet at det skal noe til å nå opp til Xcom i volum. Mange som instakjøpte dette spillet pga. minner fra 1’eren back in the days. Det spillet var en kultklassiker på mange måter.
Du ser på Xcom 2, neppe så mange som kjøpte det pga nostalgi. Xcom 1 derimot solgte 3,4m så der stemmer det nok bedre.
Siden det er et hybrid system der det ikke er tur-basert når man ikke er i kamp, så er det nok bedre å sammenligne med spill som Jagged Alliance 2 eller Fallout 1/2/Tactics (eventuelt Wasteland 2?). Alle de spillene er jo geniale, og ingen har laget noe som er i nærheten av JA2 den dag i dag.
Kjedelige… tja. Jeg foretrekker slike spill, og kjøper normalt alt jeg kommer over, men syntes de nye XCOM spillene forenklet litt for mye med tanke på at man kun hadde 2 “moves”. Liker bedre bruk av action-points.
Forstår ikke helt hva du mente her. Hvis den mer enn ti år gamle eneren har en spesiell plass i hjertet ditt, så er det vel nærliggende å tro at man kjøper 2eren ti år etter av nostalgiske grunner?
Han refererte nok til at XCOM1 er en remake av et spill fra 1994, også trodde han det var det du også pratet om siden du kalte det en kultklassiker
Ok, da forstår jeg
Utrolig bra stemning i UFO:Enemy unknown fra 1994
Når jeg var yngre pleide jeg å dra fram UFO: EU og ta en ny gjennomspilling årlig rundt juletider. Alltid gøy, men krever tid jeg dessverre ikke lenger har
Leste noe om at det var turnbased kun i kamp?
UFO: enemy unknown fra 1994 er ett av få spill jeg faktisk har giddet å runde. Jeg pleier å gå lei lenge før jeg kommer dit.
Jeg har bare spillt noen timer av det nye spillet. Det jeg ikke likte med det nye spillet var at jeg følte jeg sloss med kontrollene hele tida og at det ikke var oversiktelig. Vansklighetsgraden var omtrent som det første - frustrerende.
Jepp, bare å bla seg nedover på https://www.mutantyearzero.com/ så blir det forklart
Btw, så synes jeg in-game screenshottene så slappe ut. Satser på at det de får opp detaljnivået og kvaliteten på lyssettingen fram til release.