Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Mutant Year Zero - Road to Eden (BRL)(Funcom)

Her ja. Er nok det. Bare store gutter igjen nå
Nesten🙄

1 Like

Det er nok sinnsykt bra salg på MYZ allikevel, målt i forhold til budsjettet.

MYZ trykker mye penger akkurat nå. Blir spennende å se mot helgen, ccu blir nok mellom 3900-4500 et sted i dag, men onsdager er den laveste dagen målt i antall samtidige spillere, så forvent å se en økning fom i morgen. Som påpekt av flere, bla. a @anon80503862 med et fint innlegg i dag, som vi også har diskutert og dratt frem tidligere, så kommer reviews til å tikke inn som lag-indikator.

Med denne suksessen som vi ser nå kan vi konkludere med at spillet fort kan komme på switch eller komme med DLC. Mulig begge. Da er det helt klart at man også må oppjustere estimatet man har laget for 2019, og hver dag MYZ klarer top 25, jo mer må man oppjustere estimatet. Bare vent til MYZ og CE kommer med nye DLC og updates. CE med 2,5 mill ++ brukere og en gj. brukermasse pdd på 5000, uten særlig aktivitet, så vet vi at selskapet ryker. Det er bare å holde på aksjene sine.

Det at Funcom har klart sin første publisher deal med storm er ikke å undervurdere. Er på vei til å gi en suksess nr 2 på rad, og det er mer eller mindre helt spesielt. Fortsetter å være bull, og fortsetter å være long. Klart det er irr med svak kurs ift hva man ser, men så lenge jeg vet at selskapet tjener de pengene til den marketcapen som er nå, har jeg ikke noe problem med å være long. All markedsteori tilsier at markedet kommer til enighet, bare at dette skjer over tid. Smør dere inn med tålmodighet.

Jeg har tradet både gode og dårlige trades i mange år, teknisk, momentumstrading, tape-reading, osv, men har ikke tid til dette lengre. Full forståelse for at man trader Fun, så be my guest. Jeg har måttet over tid akseptere at jeg ikke kan gjøre dette lengre, så jeg har blitt den mer normale typen. Men som få, gleder jeg meg til hver eneste lille lønning som kommer, for da kan jeg fortsette å øke med en liten andel. En trader skal også passe på Funcom om dagen. De store mønstrene som har gått igjen for selskapet brytes en etter en, og det kommer av at selskapet går fra spekulativ momentumstrading og hype til et fundamentalt case. Dette er ikke en smertefri prosess, det er en forandring som krever mye energi fra investorer og markedet, og som over tid gjør det enklere å være langsiktig, for det er mye av det som skaper stabilitet. At det ikke ble pre-launch er et eksempel på dette, og skaper mye mindre svingninger, ettersom spillet gjør det bra. Også en del av prosessen.

Dette med meglerhusdekning er det neste, viktige steget for Funcom. Å gjøre fundamental analyse med ustabil kurs, spill og selskap er nærmest umulig, og man kan fort bli gjort narr av ved å prøve. Det at Funcom kan vise til 2018 med stor revenue, ebitda og net profit gjør at tallknuserne har noe å gå etter. 2017 gir også et full-year estimat, og det gir et tidsperspektiv når man setter opp estimatene, og det er superviktig. Det gir full-year growth analyser, for eksempel som compound annual growth rate osv. Det at Funcom også diversifiserer i publisher, developer, IP osv gir et materiale det går an å bryte ned til et visst punkt, og gjøre mer konkrete estimater, noe som styrker troverdigheten av materiellet man presenterer. At to av de foregående spillene har vært suksess er meget viktig for internasjonal oppmerksomhet, og jo mer penger funcom tjener til denne market capen, desto mer attraktivt blir det å skulle gjøre analyser. Disse tallene blir direkte dumpet ut fra skjermen og sammenliknet med peers, så at funcom tjener penger vil blinke hos enkelte etterhvert.

21 Likes

Folk må huske at myz er et kort spill. Det vil gjenspeile seg på antall spillere. Mange blir ferdig med spillet de neste dagene. Mange slutter å mange kjøper å begynner å spille.

Den ENORMT positive mottakelsen myz får gjør at det kommer til å selge jevnt fremover. Husk at det er minimale kostnader med dette spillet. At det kommer en DLC er garantert!

2 Likes

Selv om det har ligget lenge på top10 så kan de vel fremdeles selge en del ? Tror de fleste som lager spill hadde vært veldig fornøyd hvis de solgte like mye som PUBG har gjort i 2018.

" PUBG sold 4.7 million units on PC in June, up significantly from May and only second to its peak month in October 2017."

6 Likes

Er du sikker på det? Den enorme banneren Just Cause har smurt over forsiden kan jo umulig være gratis.

Det hjulet under med “aktuelt og anbefalt” derimot, det går vel etter alogoritmer.

1 Like

Brake even en uke etter launch.

1 Like

Kan ja, men personlig tror jeg ikke det er så mange tusen om dagen, men heller fordi det spillet ligger der (top5) alltid. Ikke vet jeg. Hadde vært interessant om man hadde godt nok data grunnlag for å si hvor mange som ble i snitt solgt i november 2018.

Har truffet flere nasjoner enn et par…

image

image

1 Like

Nr 1 nå :blush::smile::smile:

1 Like

Det er den nok ikke. Det må være i Norge i tilfellet. Global er den #3.

1 Like

Sorry - der bomma eg ser eg. Nr 1 i Norge ja :slight_smile:

2 Likes

Så MYZ har solgt rundt 7-8.000 på pc til nå?

Du troller nå ikke sant?

MYZ selger noe helt vanvittig. At de er mer en break even etter en uke er jeg ikke det minste i tvil om…, trolig før helga.

Husk det er ute på konsoll også.

Selger de 1 million i november, som er 25% av den andre måneden så er det fort 35k kopier hver dag.

3 Likes

Har vi listan hur det går på PS4 och XBox?

1 Like

PUBG er jo vanvittig stort i kina da. De er glad i cheating også, så de kjøper sikkert nye kopier stadig vekk.

Du kan nok ta antall reviews og gange med 65ish.

Lagg på ca 10 timer+ så dagens salg der de har ligget top 3 så å si konstant må legges til, + PS og XBOX.

Seks siffret antall kopier før helga +xboxpass.

7 Likes

13mill bannet kopier. Det blir mye salg.

3 Likes

Kjøre på med markedsføring i helga og ta førsteplassen? Regner med fredag/lørdag i desember er knalldager å selge på.

1 Like