Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Mutant Year Zero - Road to Eden (BRL)(Funcom)

Top 5 Asian time :v:t3: ikke glem at det var mange som aldri trodde på top 5 engang :joy:

4 Likes

Har begynt klatringen på Xbox topplisten nå. Fortsatt bare på en 168. plass men som nevnt tidligere så er den listen nok basert på en ukes salgstall så kommer nok til å klatre relativt fort de neste dagene. Så blir det spennende å se hvor høyt det kommer seg i løpet av den neste uken.
JC4 er oppe på en 26. plass. Dette er tall fra USA. Link:
https://www.microsoft.com/en-us/store/top-paid/games/xbox?s=store&skipitems=90

MYZ på 87. plass på den engelske Xbox listen

Ingen av spillene var å se på PS4 toplisten enda. Aner ikke når den oppdateres.

4 Likes

Och det är trots att det ingår i gamepass; väldigt positivt!! :blush:

Tror den oppdateres en gang i uken eller deromkring.

Det är bra och stämmer fint med listorna jag lade ut igår. MYZ fanns inte ens inne i Steam’s Hong Kong butik igår; idag finns det inne och ligger på en finfin femteplats just nu.

Jag har inte möjlighet att kolla alla länder, men det kan hända at detsamma gäller för andra steambutiker i Asien. I så fall blir det ju ännu lite svårare att hävda sig speciellt mycket bättre :wink:

Når ce ble lansert. Hva var multippel da. Kan det være seg sånn at siden desember er 2-3 gangen og det estimeres her inne med typ 50-70k.

Så kan jeg egentlig estimere 100-140k da.
Og typ 150-200 bullscenario.
???

MYZ har gått mycket bättre än vad man någonsin kunde tänka sig. punkt. Folk måste lära sig att ha realistiska förväntningar; bara för att Funcom släpper ett spel så MÅSTE det inte ligga etta på GTS vecka efter vecka för att kallas succé. Det finns andra spel. Många andra spel. Tusentals andra spel.

MYZ är vad man kallar en AA-titel och skall inte kunna trycka dit PUBG, GTAV osv när det gäller försäljning. Blir lite som att förvänta sig att man kan köra ifrån en Tesla P100D med sin Nissan Leaf.

Jodå; Nissan Leaf kan bita ifrån bra men då i sin egen klass. Jag hoppas bara att detta kanske kan bidra till att folk förstår lite bättre vilken fantastisk succé starten har varit för MYZ! Och försäljningsmässigt så är det säkert flera som inte tar inöver sig intäkterna från Gamepass och PS4. I tillägg så får vi garanterat se en port till Switch och flera DLC´s.

Bara en liten tankeställare så här på morgonkvisten! :sunglasses:

16 Likes

Steamgruppen til MYZ har økt med 4000 medlemmer fra 21:00 igår. Igår hadde vi en rekordøkning på 4400 medlemmer. VI ligger an til en soleklar ny rekord idag.
Det selges uten tvil mye spill!

16 Likes

Akkurat nå er mitt estimat for salg for hele desember totalt ca 125 000, eksklusivt game pass, med minimum 20% usikkerhet i begge retninger basert på 65 reviews av steam kjøpere per solgte spill på steam, og at konsollene samlet selger 60% av PC salget.

Ergo er estimatet omtrent 1 200 steam reviews på steam (fra folk som har kjøpt på steam) per 1. januar. Det er usikkert. Ta din egen vurdering - mitt datagrunnlag tilsier at det er STOR variasjon, bare så det er sagt. Og normalt så stabiliserer ikke review seg ordentlig før etter første helgen. Så min gjetning vil helt sikkert justeres kraftig framover, spesielt på mandag.

Er det noen andre som har noen estimater de har lyst til å dele for hva de tror salget for hele desember vil bli?

6 Likes

4# Plass igjen.:grin:

2 Likes

Der tror jeg du bommer grovt. Tror vi har 1200 reviews innen mandag er over.

2 Likes

Krysser fingrene for at du har rett :slight_smile:

Bruker samme formel som deg. x 65 x 1.6.

Men trekker fra 20 reviews som ikke skal ganges med 65.

Tror som Edruelig at 1200 reviews bør være på plass il.a en ukes tid. Tror på omtrent det dobbelte i Desember (halen blir feit, pga veldig bra spill men ukjent IP)

250000 i Desember + xboxpass

1 Like

Tipper også på rundt 250k solgte innen desember :+1:

Vad tänker ni om köp gjorda utanför Steam (då kanske speciellt under pre-release). Buy.mutantyearzero.com har est 83k besökare till november 2018:

Borde ju generera några tusen salg i alla fall…

2 Likes

Tror du er for forsiktig av litt blandede årsaker.

For det første tror jeg salgsbanen blir slak, og at denne ukjente IP’n med MYZ gradvis vil plukkes opp av nisjen som liker XCOM. @Christian har jo observert at USA knapt vet om spillet. For det andre har Funcom knapt kjørt noe som helst PR - kanskje de drar til i helgen? For det tredje, og kanskje viktigst, spillet er bra - bra spill selger jevnt og trutt.

MYZ er en indie-sleeper hit in the making - håper jeg. Skal jeg skyte fra hofta tror jeg på ~300k solgte på alle plattformer før nyttår.

Vi vet mer over helgen :+1:

6 Likes

Hvis man skal ha en tippekonkurranse så er jeg litt mer optimist. Tipper at det er 1499 steam reviews når 2019 ringes inn.
Men ren tipping selvfølgelig. Veldig vanskelig å forutse utviklingen. Sjansen for en flatere kurve tror jeg er større for en ukjent IP da det er håp om en gradvis word of mouth effekt som kan være litt stabiliserende på salget siden mottagelsen er god. Håpet mitt er at man runder 800 reviews senest i løpet av mandagen.

En fordel er også at det er få store releaser før nyttår. Ser man på wishlist så er det 3 spill der på side 1 før nyttår. De er:
6. plass Insurgency: Sandstorm (12. desember)
19. plass Stellaris MegaCorp (6. desember - på 2. plass GTS nå)
22. plass Jagged Alliance: Ragel (6. desember, om 6 timer)

1 Like

@anon80503862 og @Christian - hva tenker dere om caset Darksiders 3:

DS3 kan vi anta at har solgt ca. 100.000 kopier siden launch 27. november - med ~1850 reviews. MYZ trender bedre enn DS3 hittil på GTS.

DS3 falt fort nedover på listene, og hadde kun tre dager blant topp 10. MYZ gjør det bedre, og vil fortsette å trende bedre - fordi DS3 er et dårlig spill, og MYZ er et bra spill.

Altså, trender MYZ bedre fremover enn feks. DS3 fremover (noe som vil skje), så er dette også en fin pekepinn på salget? Den relativt saftige floppen DS3 har altså solgt 100.000 spill 9-10 dager.

MYZ har startet bedre, trender bedre og er et bedre produkt.

6 Likes

Xbox - med en god del game pass reviews, så terskelen for å prøve spillet er veldig lav. Veldig mange som gir 5 stjerner synes jeg. :slight_smile:
image

4 Likes

Hvis MYZ klarer å holde seg lenger inne på topp 10, så vil jeg jo tro MYZ kan gjøre det like bra. :slight_smile: