Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Mutant Year Zero - Road to Eden (BRL)(Funcom)

Redan 197 reviews i Q1 av de som köpt på Steam. Jag har jämfört med andra spel som legat efter i topplistan och en gemensam nämnare är att de har fler reviewsantal varje dag än FC. Vissa spel i samma prisklass Jag tycker det talar för att folk är mindre benägna att lägga en review på MYZ. Jag vet inte varför.

Men hur som helst… 197 reviews redan i Q1 gör ju att vi inte behöver en rea ännu på MYZ:) 218 på CE som en jämförelse.

Det vi har sett er at “bra” singleplayer spill spill ofte har høyere antall salg per review enn hhv. dårlige singleplayer- og multiplayerspill generelt. XCOM 2 har feks. over 100 salg per review.

Personlig regner jeg ~80 salg per steam-review for MYZ - fasit tror jeg er høyere, og garantert innenfor intervallet 70 - 120.

1 Like

ny intervju

3 Likes
7 Likes

Er så syyykt mange som ikke har fått med seg MYZ. Som mange har nevnt. Halen blir lang :+1:

3 Likes

#30 ser jag :smiley:

Då kikar du på lokala listan :slight_smile:

Vet inte GameVizz iaf

1 Like

Gamevizz bruker jo ikke den lokale listen, men sjekket jo og ligger på #61 nå, ikke #30. Enten så har det blitt noe kødd, eller så var den på 30. plass en kort stund.

Steam community:
image

Steam reviews:
image

PS4:
image

16 Likes

Nu har MYZ blivit cracked. De tog rätt lång tid ändå. Lite över en månad. Känslan är att de hade tagit längre tid och bli cracked om inte en utvecklare på Funcom/TBL fått hjärnsläpp…

Troligtvis blev det cracked pga denna kommentaren… men men… all PR är bra PR? :stuck_out_tongue:

Jeg tviler, de fleste spill blir cracked uansett. Generelt tror jeg det er helt bra at det tar lang tid før piratene kan få spilt spillet.

Ja inte omöjligt. Sedan hade de som väntat på en cracked version inte köpt spelet ändå så… finns en marknad till allt :slight_smile:

Kanskje reddit går for reviewbombing. Kjøpe, tommel ned og så refund.
Ikke den lureste kommentaren å komme med det der.

Just Cause 4 som ble gitt ut samme dag ble cracket etter 1 dag. MYZ tok i det minste 41 dager før ble cracket.
Om det sier mest om hvor flinke BL/Funcom har vært eller om hvor stor insatsen som er lagt ned i å cracke spillene har vært skal ikke jeg uttale meg om da :slight_smile:

Synes hele Denuvo kritikken er sterkt overdrevet jeg da. De fleste merker jo ingenting til at det er benyttet.
Men at det er et sterkt engasjement blant kritikerne kommer man ikke unna.

2 Likes

längesen myz var nere runt 120e plats på Steam. Coincidence med cracked? :stuck_out_tongue:

Det var jo noe så bagatellmessig som en enkelt community manager som satt denne posten som “pinned”. Det var ikke en kommentar fra funcom selv, og den ble unpinned med en gang de ble gjort oppmerksomme på den. Selvsagt ingen på reddit som gidder å faktisk se på hva som har skjedd da, mye bedre å bare finne frem høygaffelen.

Anbefaler å unngå å lese kommentarene på den crackwatch posten. For en patetisk circlejerk

2 Likes

Utrolig hva folk henger seg opp i…bare så de kan forsvare sin piratkopiering.

1 Like

Litt synd det er cracked, for et SP spill er det ofte mye tapte salg. Men vi får være glad det har solgt mye sålangt.

Tror du må lese igjen, Devs kom ikke med kommentaren de merket bare en kommentar som “mest nyttig” dette skjedde i launch uken. Så jeg tror ikke det kommer noen review bomb pga det nå :wink:

2 Likes