Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NANO Fundamentale Forhold (NANOV)

Archer-1 oppdatert med 2 nye sites:
https://clinicaltrials.gov/ct2/history/NCT03806179?A=2&B=3&C=merged#StudyPageTop

30 Likes

Gjør seg klare til å innrullere de siste 15-20 pasientene?

2 Likes

Sist pasient ferdig dosert i september 2020?

LBA til ASH 2020 da

2 Likes

Noen som har sammenligna kriteriene for innrullering i Archer kontra Paradigme?

Det absolutt skumleste for meg med hele NANO-caset er at det er 100% utenfor noen form for radar og nevnes aldri.

Imens ser en at TG Therapeutics bare fyker av gårde for tiden.

Har du sett hvem de ansetter i selskapet for tiden, og hvor de kommer fra Savepig? De holder på å bygge opp organisasjonen sten på sten “as we speak”. At Nano på dette stadiet ikke blir nevnt i alle tidsskrifter, på tvitter o.s.v bekymrer meg ikke. Hvis du synes det er skummelt bør selge deg ut er min mening. Selskapet vises meget godt på radaren til flere BigPharma. Spørsmålet er når noen smeller til med et bud, eller en pertneravtale.

1 Like

Ubetydelige Norge.

Må vel noteres i US om det skal endre seg.

Vet du om Nano var i SF denne uken? Noe Twitter aktivitet å spore?

Ser forøvrig at de ruller ut behandlinger mot R/R NHL

Og litt MZL benchmark. Nett studie, 42 pax ga godkjenning. Noe for Nano å stase på?

Forøvrig mye bra info om CLL i denne presentasjonen for de som ønsker å lese seg opp på muligheten for Nano sin alfaemitter. CLL er et SVÆRT marked, 10 milliarder dollar i 2025

http://ir.tgtherapeutics.com/static-files/d8648ca8-c48d-46da-8b0b-8245b5b0f95a

@Ratzeputz, det er lett å argumentere mot Savepig her, men mtp rekrutteringstakten til Paradigme så er det jo veldig uheldig at de ikke får mer oppmerksomhet. For at de rektutterende klinikkene skal får referrals fra andre klinikker så må de bli finkere til å promotere seg selv utfor Norge.

1 Like

Det er nøyaktig min bekymring @JHF2. Hele caset står og faller på at rekrutteringstakten holdes oppe. Jo lenger tid rekruttering tar, jo høyere sannsynlighet for at neste pengehenting må skje ved en ny emisjon på kjipe kurser.

Rekruttering skjer ikke via magi, det skjer ved at en lege vet om Betalutin og synes produktet er så lovende at han vil henvise sin pasient til de kliniske studiene.

Legene får blant annet vite om nye lovende medisiner nettopp ved sånne presentasjoner som jeg linker til over.

3 Likes

Håper legene på de 90+ sentrene som er åpne for rekruttering i paradigme har hørt om Betalutin da…

3 Likes

Lærerik lesning i presentasjonen fra Savepig

Mener du virkelig at hele caset (og altså betalutin) står og faller på det…?? Så et halvårs forsinkelse medfører mao at caset er dødt…?? (Og at Betalutin ikke når markedet/Har noe potensial?)

Jeg er veldig uenig i påstanden om at caset faller ved en forsinkelse i rekrutteringstakten… Betalutins egenskaper er for gode for det… det caset står og faller på er effekten av behandlingen og hva betalutin tilfører til og hvor egnet den er i kombinasjonsbehandlinger.
Det er ihvertfall min mening…

15 Likes

Nei du har rett, det er nok en liten spissformulering.

Men for hver emisjon som må kjøres på lave prisnivåer minker oppsiden i caset en betydelig del, for de som ikke er ekstremt flinke til å trade.

Men merk, det er faktisk sånn at det er ekstremt viktig for NANO å faktisk komme i mål så fort som mulig, for dette er et ekstremt kompetitivt marked, og når andre nye medisiner kommer inn og tar sine markedsandeler, så må de faktisk konkurreres vekk igjen, og det er mye vanskeligere enn å ta den plassen i utgangspunktet.

6 Likes

Det virker som at det kun er allerede godkjente medisiner som får oppmerksomhet. Husker ikke helt anledningen, men nokså kort tid etter at Zinzani var på R&D day og hausset Betalutin opp i skyene var han på speaker på en annen slags konferanse om lymfom og nevnte ikke et kvekk om Betalutin.

Nevertheless, desto større blir “åpenbaringen” for markedet den dagen vi blir godkjent. Da er det jo fint å ha hatt muligheten til å plukke på disse nivåene over lengre tid. Så får vi bare håpe på at det ikke hemmer rekrutteringen i for stor grad.

1 Like

Enten man liker det eller ei så er “emisjons spøkelset” kombinert med usikkerheten i rekrutteringstakten de to klareste årsak til dagens prissetting av Nano.

Angående mangel på oppmerksomhet må nok linkes mot “medias” rolle. Uavhengig av media så vet nok klinikerene, som tross alt er den viktigste her, hva som foregår av studier.

Dessuten så er det rekrutterings klinikkene som Nano selv har valgt, som er vår viktigste samarbeidspartnere. Og de vet “alt” om Nano og Betalutin!

3 Likes

25 pasienter er totalt ant pasienter som skal innrulleres i Archer, før read out gjøres, og man går videre. (Slik har jeg forstått det. Jeg trodde også først at de skulle ha inn 25 i siste exp) Da i en fase3 studie, hvis alt går som forventet.
Bravo har nylig bekreftet at det er 3 pasienter i hver cohort, så jeg vil anta at det er det de forholder seg til.
Jeg tror også teorien om addede sites rimer med ramp up for å få inn de siste 19 pasientene etter safety og read out på 2 coh

2 Likes

Til bekymringene lenger oppe i tråden om legene rundt om vet om Betalutin , kan jeg melde om følgende opplevelse:
For ca halvannet år siden hadde jeg hematology rotation på hematologisk avdeling ved universitetssykehuset i Krakow. Under en samtale med en av legene om blodkreft spurte jeg forsiktig om han hadde hørt om en norsk studie med en medisin kalt Betalutin. Da lyste han opp og svarte meg straks på sitt beste polsk-engelsk: “Yes , yes of course I have, everybody has.”
Fikk inntrykk av at det var ett av de dummeste spørsmålene jeg hadde stilt den dagen… :stuck_out_tongue:

Så ja, det finnes andre utenfor lille Norge har hørt om Betalutin. Bør vel også nevnes at sykehuset i Krakow ikke har noe å gjøre med studien, selv om det godt kan være at de sender pasienter til Warszawa. Det vet jeg ikke noe om isåfall.
Dette var når jeg gikk i fjerde klasse, og en del har jo skjedd siden det.
Reaksjonen til veilederen min den gangen er en av årsakene til at jeg er trygg på at dette går veien.
(Om det ikke er klart allerede, så er jeg altså medisinstudent i Krakow på siste året)

43 Likes

Epizyme har nå søkt om accelerated approval for tazemetostat i follikulær lymfom.
Hvis tazemetostat får AA så påvirker ikke det vurderingen av betalutin sin søknad siden man bare sammenlignes med legemidler med full approval (regular approval). Dog representerer det mer konkurranse om pasientene i sektoren.

https://epizyme.gcs-web.com/news-releases/news-release-details/epizyme-announces-fda-acceptance-new-drug-application-filing

4 Likes

Takk for deling. De siste dataene fra Tazemetostat som jeg finner, viser 99 pasienter inrullert. 69% ORR, 13% CR. Mdor på ca 12mnd.

Overraskende at de får godkjenning på 99 pasienter. Vi har nesten like mange i lymrit studien liksom

2 Likes