Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nano (NANO-NHL) Kryptovaluta

Per dags dato er det bitgrail som nok er den enkleste måten. Hvis du venter kommer den på Binance.

1 Like

Bitgrail kan BARE brukes til å kjøpe raiblocks, kucoin har litt større utvalg, men sjekk prisene på begge steder.

Nesten, den har XRB Market og et BTC market ( så du kan gå BTC <-> ETH, LTC, DOGE, BCC, BTG, CFT og LSK) - https://bitgrail.com/market/BTC-ETH

Men kan ikke være mer enn 1 eller 2 stakkarer som har forvillet seg inn dit uten å være på jakt etter raiblocks.

1 Like

Hehe nei men det kan være praktisk mtp overførsler - ligger 442ETH/57BTC i order book for ETH-BRC - mot 616 BTC i buy for XRB-BTC da så litt er det

Fant denne kjekke siden: http://www.howtobuyraiblocks.com/
Her anbefales KuCoin av gode grunner som det står på siden.

Ja de gode grunnene er at eieren av websiden vil at du skal bruke referral koden hans.

Er jo naturlig at han ønsker da, men da er jo totalt opp til den enkelte å
velge korleis en registrerer seg.

Joda, er bare litt morsomt at man kan velge mange alternativer for hvor man bor, og alle leder til “buy at Kucoin”.

Har en raiblocks node gående. driver å leker med interfacet inn i raiblocks nettverket.

Veldig mange wallets peker mot utviklerne sine noder, siden dette er default i rai_wallet.
Men for nettverket sin skyld er det best å fordele wallets utover flere noder så det blir mer desentralisert.

Min node er: xrb_1weu8az348xusuj3i994hoepg8co5neyrgancztjyt4jyfau19bayqjqfq9n

Alle representatives kan sees her: https://raiblocks.net/page/representatives.php?limit=0

Bitgrail funker nå 100%, binance listing er rett rundt hjørnet, blir spennende å følge utviklingen nå.

1 Like

Jeg har alt på exchange - hva innebærer denne noden din? Noe vi andre kam gjøre for å hjelpe? Burde feks vi også lage egne noder?

Alle bør ha sin egen node, men det krever jo at man har en egen server.
Så for de som ikke har den muligheten så må de velge en representant.

Representanten er han du gir dine stemmerettigheter til.
Akkurat nå er nesten 17,5% av stemmerettighetene gitt til Official representative #6.
Og du skal ikke lengre ned en til plass 5 før du har over 51% av stemmerettighetene.

Det betyr at med ståa sånn den er idag kan disse 5 bli enige om å vedta protokoll endringer.
Ved å bytte representant så gir man disse mindre makt = mindre sentralisering, noe vi alle ønsker.

Når dagen kommer at det foreslåes nye protokollendringer må hver representant ta et standpunkt om han er for eller imot, og som wallet eier bytter du da representant om representanten du har har et standpunkt annet enn det du ønsker.

Det er bare å velge fritt ifra lista her: https://raiblocks.net/page/representatives.php?limit=0

men velg de litt lavere.

Det er ingen gevinst for meg, grunnen til at noden er satt opp er fordi jeg må gå via en node for å lage applikasjoner mot raiblocks.

1 Like

Vurderer å gå inn i denne nå. Hvilken trader vil dere anbefale? Hvem av de har størst potensiale ift andre “ferske” coins for fremtiden? Hvem er trygge nok? Er de stabile nok etc. har en den “større” coins og bruker Bitfinex til disse, men ner i ferd med å diversifisere nå…

Og er det nyttig å ha en invitation code på Kucoin??

jeg handlet på bitgrail.
Så overførte jeg til wallet umiddelbart etterpå.

litt billigere på mercatox, men der er xrb walleten stengt, så du får ikke ut xrb’ene du kjøper der.

Ut fra hva jeg har fått med meg fra de to redditene (/r/raiblocks og /r/raitrade) så er Kucoin stedet å kjøpe XRB. BitGrail er greit nok, Mercatox får mye tyn, spesielt for å ikke kommunisere godt med utviklerne til RaiBlocks.

Jeg har halvparten på raiwallet.com og halvparten på BitGrail (kjøpte uten å vite at withdrawals ikke fungerer, men de er heldigvis på saken).

Jeg tror også det er noen som jobber med å utvikle støtte for Nano Ledger S.

1 Like

Jeg overførte fra BitGrail til Raiwallet tidligere i dag. Ser ut til å virke nå. Tok bare noen sekunder så var det på plass i walletwn

Kucoin er klart best for raiblocks! Har en del andre coins og. Kommer sikkert til å overføre til wallet etterhvert men nå er jeg på fjellet med bare mobil - det får vente litt :slight_smile:

Kucoin er den største exchangen, men bitgrail har gratis withdrawal. Hvis det er bedre pris der og du uansett skal ha det til wallet kan det lønne seg. Mercatox er jeg mer skeptisk til, men de har visst begynt å få i gang withdrawals der også.

Ok litt uheldig med ting gjort idag.
Jeg skulle handle litt mer og først sto valget mellom mercatox og bitgrail.
Så jeg overførte til bitgrail for jeg orka ikke mer mercatox delay.
Bokstavelig talt sekundet etterpå melder devs ifra på discorden at mercatox har tatt kontakt og de jobber med å få igang noden…

sååå kommer det søren meg nyheter om at bitgrail nå krever autentisering for å få tatt ut noe som helst…
Greit å være klar over for dere som holder coins der.

Men fikk kjøpt litt mer på 108000sats.