Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nano (NANO-NHL) Kryptovaluta

Så vidt jeg vet så er det ikke pdd. Hardware wallet som støtter. Jeg bruker Nano sin egen wallet inntil videre. Hatt dem der nå i snart 3 mnd. Fortsatt i god behold :slight_smile:

1 Like

Gjelder vel å passe på seeden, så går det fint

1 Like

Den er grei. Har alle mine i Nano sin wallet selv, men tenker sitte på disse en god stund. Tenkte de ville vært enda tryggere på en hardware wallet :slight_smile:

Kan du utdype? “Passe på seeden”? :slight_smile:

Seeden brukes hvis du mister passordet og kan brukes til å stjele alle nanoene dine. Så den ville jeg ikke sendt på Mail eller egentlig hatt på en datamaskin i det hele tatt. Litt som de 24 ordene til en nano s ledger hvis du kjenner den. Print og legg i bankboksen, under madrassen osv

Takk for svar! Da ble jeg litt klokere. Denne seedn finner man på nanowallet.io og under security. Vil den alltid forbli den samme, eller kan man få en ny? Hvis noen skulle få tilgang til min nanowallet så vil de jo kunne se seedn ved å skrive inn passordet?

Seed’en (private key) hører til wallet addressa di (public key).
Om noen kommer seg inn på maskina di og skriver inn riktig wallet passord så kan de gjøre hva som helst inni der uansett, også se seeden.

Om noen gjetter seeden din så har de også full tilgang.

Så både private key og wallet password må du holde godt skjult.
Aller best så noterer du ned seeden og sletter alle wallet programmer på pcen din.
Om du skal hodle i lang tid da, trader du så trenger du jo walleten.

Takker så mye for utfyllende svar :blush:

Bruker nå online walleten til Nano (nanowallet.io).

Tenker hodle noen år.

3 Likes

Hah. Litecoin må kunne kalles en direkte konkurrent til Nano. Da synes jeg det er spesielt at han som grunnlegger har kjøpt seg inn i og “reklamerer” for Nano like etter at han solgte seg helt ut av sitt eget prosjekt. Positivt for Nano selvsagt :slight_smile:

3 Likes

Begynner også å nærme seg med wallets

Den siste uken har det vært mange twitch clips fra Ninja (største streameren på twitch) der han mottar og anbefaler Nano/kryptovaluta

I tillegg er roadmap rett rundt hjørnet.

4 Likes

Roadmap er ute, til overveldende reaksjon fra markedet =)

2 Likes
  • Veldig glad for å se at de jobber med fiat on-ramping tjenester, og at det ser ut til at de har avtaler på vei. Personlig merker jeg at det ville vært mye enklere for meg å bruke nano om overgangen fra fiat til nano hadde vært kortere (Jeg har jo ikke lyst til å redusere min posisjon). Tilgjengeligheten på Nano tror jeg er en av de største bremsene når det kommer til adoption.

  • Kult at de fokuserer på å lage løsninger som skal kunne integreres med vanlige betalingsterminaler.

  • I tillegg tror jeg det er lurt å satse på Asia og Sør-Amerika da Nano er forholdsvis ukjent der, samtidig som det kanskje er der behovet er størst.

1 Like

Binance holder en trading konkurranse for Nano nå

Prisen umiddelbart opp 10% og høyt volum.
Blir spennende å følge med videre.
https://www.binance.com/tradeDetail.html?symbol=NANO_BTC

3 Likes

Noen som fortsatt er med her? :slight_smile:

Jeg har ikke fulgt med så mye på en stund nå, men det er blitt gjort en ordentlig vårrengjøring i krypto, og til tross for at nano har hatt et ekstremt fall fra ath (også i forhold til mange andre prosjekter) så fortsetter utviklingen sakte men sikkert.

Jeg har fortsatt veldig stor tro på dette prosjektet og mener fortsatt teknologien er overlegen alle valutaene som er basert på blockchains.

I fjor var jeg ganske restriktiv i forhold til hvor mye jeg ville gå inn med når hypen var så stor, men nå er situasjonen annerledes. Fortsatt i pluss, men planen er å øke beholdningen betydelig de neste ukene/månedene.

3 Likes

Mine forsvant hos BitGrail :smiley:

2 Likes

Yikes :smile:

Har du gjort noe videre med det?

Holder den under oppsikt, skal inn igjen en gang :slightly_smiling_face:

Neh. Var bare noen hundre dollar. Så i den store crypto-bonansaen var det ikke mer enn jeg rotet vekk på bitmex på en vanlig kveld :stuck_out_tongue:

3 Likes

Skjønner. Det var jo noen gruppesøksmål på gang, og en avtale man kunne ta for å få 25% igjen osv, men blir sikkert fort mer arbeid enn det er verdt om det er et lite beløp.

1 Like