Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Navamedic (NAVA)

Omsatt for 357 884 kr, prises til 234 979 925 på kurs 19,8.

Alt som er med å pushe healthcare index opp mottaes med takk.

Pump and dump? Der ligger over 30K tilsalgs for rundt kr 19 .

Man ser av og til i veldig illikvide selskap at enten bid eller ask siden kan “calle bullshit” på den andre siden ved å renske ut ordreboken for å se hvor hen spreaden faktisk lander etterpå.

Medistim har hatt en del sånne tilfeller med store kurshopp av de selskaper jeg følger.

1 Like

Gøy med litt action i Navamedic i dag, noen har trua her tydeligvis.

Eller har de info som ikke er delt med markedet.

Ikke meningen å være douche altså, men når du får plass til alle handlene i en aksje på en dag på 1 full hd skjerm (altså ikke 4k) så er det ikke å regne som action, uansett om spread er så stor at du får litt drøye kursbevegelser. :stuck_out_tongue:

Du var jo fornøyd tidligere i dag. Husk at dette er et miniselskap med få frie aksjer.
0,45% av aksjene omsatt i dag, noe som er mye i dette selskapet. Men, ja du finner deg nok en annen aksje med mer action.

Savepig3Insider / Moderator+16,6%(+1,64%)

9t
Omsatt for 357 884 kr, prises til 234 979 925 på kurs 19,8.
Alt som er med å pushe healthcare index opp mottaes med takk.

Ja, mange har trua. Men ikke nødvendigvis de som kjørte kursen mer enn 20% idag med ca 5000 aksjer. De forsøkte å utløse rally, noe som har vist seg ganske lett tidligere. Denne gangen lyktes det ikke. Men hva vil skje om Q1-presentasjonen om noen dager blir en glitrende forestilling? Med et utgangspunkt på 16 kan kursen raskt passere 20 igjen og aldri se seg tilbake :slight_smile:

Nava har nå steget 50% på en måned. Er dette en robust reprising, eller vil vi få et svalestup etter kommende presentasjon? Det ser jo ikke ut for at det mangler selgere, så det er litt merkelig med den kraftige kursoppgangen.

1 Like

Ja absolutt alt som kjører opp index er jeg all for, og NAVA tviler jeg på stjeler noen penger fra radforskselskapene. :stuck_out_tongue:

Men aksjen er fryktelig tricky akkurat nå.

For de som mener at de kjenner caset og tror på det er det vel nobrainer.

image

Topp 50 akkumulerer. Volum opp, kurs opp, lav free float. Ledelse og eierskap med trackrecord.
Litt tidlig så litt ufortjent ennå. Men som altid frykt og grådighet styrer markedet.

Hva er tricky? Fallhøyden er blitt for stor? Tryggere i et selskap med brukket rygg?
Det er saklig grunnlag på lik linje med DNO analysene som kom under Faroe oppkjøpet der et meglerhus i samrøre med Faroe lirte av seg (les: “analyse pr pressemelding”) at kursen var for høy for de så ikke helt hva DNO skulle bruke all cashflowen til.

Photocure som du har en forkjærlighet er sikkert en nobrainer det og, men det er ingen akkumulering på topp, en haug med frie aksjer, masse tid er brukt uten å få noen forløsning i salg (det er det bare vi nordmenn som tror at salg kommer av seg selv bare produktet er godt nok) Jeg får det ikke grådig travelt av slike kriterier. Men jeg følger selvsagt med.

1 Like

Ta en titt på montly chartet her, så ser du hvor dørgende kjedelig denne oppgangen egentlig er. Dette er navamedic vi snakker om. Det er ikke aksjer å få kjøpt. Skulle det komme den minste indikasjon på at Sippi selger og viser seg å være butikk, så har vi ikke rørt oss av flekken ennå,

Jeg eier selvsagt aksjen, og gjorde det etter storvestre solgte beholdningen sin.
Rettere sagt, at Ingerø Reiten Investment Co kjøpte beholdningen. Er vel siste cluet som satte kjøpsknappen i bevegelse.
https://www.proff.no/selskap/ingerø-reiten-investment-company-as/oslo/finans/IFY2VHT0RSY/

Aksjen har spiket og falt tilbake en del ganger, spørsmålet er jo om den holder denne gangen:

Jeg mener det svaret gir seg selv når vi ser på denne. Alle andre spikes du indikerer der er intradag.
Mens siste månedsoppgang er hel ved. med god støtte på 15,00
Ingen relevant motstand oppover før du trekker linjene tilbake til 2006.

image

Det avhenger vel hovedsaklig av hva CEO kan fortelle om SIPPI-satsningen. Her er det et formidabelt potensiale, men som noen nevner lenger oppe, selv gode produkter selger ikke seg selv.
Men en kurs på 20 for NAVA burde ikke påkalle noen høydeskrekk.

Er vel sånn det virker nå.

Så caset minner jo om tidligdagene for woulgan og cysview.

La en ting være klart, jeg heier på absolutt alle norske suksesser, og ingenting er bedre enn om vi får en ny norsk healthcare børsrakett, for mer vann i det norske badekaret/andedammen vil løfte alle korkene.

Da ser det ut som den kjære biotek indeksen din får et nytt barn i familien

https://newsweb.oslobors.no/message/476946
Styret i Navamedic ASA (OSE: NAVA) har besluttet å foreslå
for selskapets ekstraordinære generalforsamling å selvstendig notere Medtech
-divisjonen på Oslo Børs i løpet av tredje kvartal 2019. Divisjonen
kommersialiserer Sippi®, et nytt og proprietært system for digital og trådløs
urinmåling med et betydelig globalt langsiktig inntektspotensial.

2 Likes

Hva tenker dere om første kvartal. Litt vekst, men de går i minus på resultatet.

http://www.navamedic.com/globalassets/investor-relations/presentations/quaterly-presentations/navamedic-asa-q1-2019_presentation.pdf

https://webtv.hegnar.no/presentation.php?webcastId=97815835

Litt skuffende, håpet på mer vekst. Bunnlinja er ikke viktig nå synes jeg.

Solgte 20% siden jeg allerede har god gevinst, og oppgangen har gått veldig raskt. har ikke fått avgitt signal for at det er tid å selge.

Men de prater som de skal vokse bra, og ser og en kjapp gevinst i fisjon. De gangene jeg har vært med på sånt har pengene ynglet, og en par ganger doblet seg ved et trylleslag.

For lite informasjon ennå, men at de tør å prate høyt om et sånt potensiale for Sippi er ganske tasty.
Blir sittende til det kommer mer kjøtt på beinet før jeg tar en ny vurdering.

Kursen stiger, men er liksom ikke helt volumet som skal til for å gi substans

image

1 Like