Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

Passet meg bra for jeg ventet på en mulighet å øke litt mer :slight_smile:
Så får vi håpe at den aldri går ned på slike nivåer igjen

2 Likes

-Det er kanskje noen som ikke liker tapene i forbindelse med oppstarten av Techano og Fiizk? Ole spår grønne tall mot slutten av året for Fiizk - det er langt bedre enn jeg hadde forventet. Vi får se når det kommer til stykke.
-Kanskje noen frykter at mye av ordrereserven skal bli skjøvet inn i 2025? Selv synes jeg det er veldig kortsiktig tankegang, i så fall. Total ordrereserve, ordreinngang og anbud er det viktige for den langsiktige. Fra Q4 22 til nå, så har noe blitt gradvis flyttet fram i tid. Ved starten av 23 var ordrereserven 403 mil, omsetningen ble 515 mil. Det er mye som ikke er med i de 555 mil for 24 og 25 - service, Asmar og det som vinnes i år.

2 Likes

Ser ikke veldig dyr ut til LTM EV/Ebit på rundt 8,8 :sweat_smile:

4 Likes

Ja det er viktig å ikke glemme verdisettingen oppi det hele. Og aksjen er ikke dyr

Rent teknisk så hadde ikke aksjen hatt vondt av å bekrefte bruddet på rundt 8.90 ved å ta en liten tur nedom igjen

Rent fundamentalt, så hadde ikke en ekstra kontrakt vært galt heller.

6 Likes

Det som er så vanskelig med små selskaper som er såpass nyhetsbrevet, det tekniske funker særs dårlig, snur opp ned på alt på 3 sekunder

2 Likes

Transactions carried out under the buy-back program

Rapporten til AKVA group er interessant lesning for dem som vil vurdere mulighetene til Fiizk:

905628c50e4278b2cbf08720175cbab8.pdf (nntech.io)

Jeg la spesielt merke til den gode utviklingen for “Digital” på side 7. Ole sa på presentasjonen at Fiizk har stor markedsandel på software i Norge.

6 Likes

1 Like

Nærmer seg…

1 Like

Tror Syncrolift fort kan tjene over 500m i 2024. Ser man på det de rapporterte i q3 og q4 og trekker fra det Syncrolift tjente i q4 så kommer man frem til dette.

image


1 Like

Nekkar ASA: Subsidiary awarded maintenance contract

5 Likes

Transactions carried out under the buy-back program

Transactions carried out under the buy-back program

Nekkar ASA: Subsidiary awarded contract for ship transfer systems

7 Likes

Nice! Levering i 2024 også!

EDIT
En solid kontrakt. 84 MNOK er 15% av årsomsetningen for 2023. Et par sånne til vil garanter et knall 2024. Jeg tenker jo at det er sannsynlig. En solid de-risking av resultatet for 2024. Vi venter fortsatt på “den store” kontrakten på 2-300 MNOK og når den kommer, så vil man se at Nekkar har en svært interessant egenskap som få andre selskap har, dvs at de kan skalere opp veldig på leveringssiden uten at det går utover marginer. Plutselig får man da et 2021 på repeat, men med alt de har bygget opp på servicesiden, med inteliwell og Techano Oceanlift på toppen.

6 Likes
Dato topp 50 prosent nekkar prosent
01.mar 93 542 420 87,08% 2 070 328 1,93%
01.feb 93 296 404 86,83% 1 766 486 1,64%
02.jan 92 904 383 86,49% 1 365 965 1,27%

Så, topp 50 sitter sånn ca stille, mens eierandelen til utenfor topp 50 synker fordi Nekkar kjøper opp.

The share buy-back program covers purchase of up to 10,742,711 shares, and the
maximum amount of the program shall be NOK 80 million. The buy-back program is
expected to commence in September 2023 and is planned finalized within June
30th, 2024 at the latest.

For meg virker det sannsynlig at tilbakekjøpsprogrammet blir utvidet i tid hvis ikke kursen går opp vesentlig. Som det ligger an nå, så ender de kanskje på 2,3m aksjer eller rundt en fjerdedel av det de satte som ramme.

ref: NewsWeb

(postet denne i feil tråd tidligere :stuck_out_tongue: )

5 Likes

Dumt å kjøpe tilbake aksjer nå. Det skulle de ha gjort da den lå og jazzede krig 6NOK. Ikke nå.

Ikke dumt hvis kursen er 20-30 kr om noen år?

Det jeg lurer på er hvor godt de kan lykkes med InteliWell, Techano Ocean Lift og FiiZK. Hvis flere av disse lykkes, så ser vi plutselig på svært mye høyere omsetning.

Jeg synes det er spesielt interessant å se hvordan laksebransjen tilsynelatende sliter veldig med lakselus og høy dødelighet blant fisken. Kan FiiZK levere en lukket løsning der som er økonomisk lønnsom, med mindre dødelighet, forurensning og bedre image?

InteliWell ser også ut til å være en ren kostnadsbesparelse for oljebransjen. Kan den bli utbredt?

5 Likes