Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

Darwin er tatt helt ut av proposjoner for Nekkar aksjen. Kontrakten var på AUD 48 mil = NOK 340 mil. Syncrolift og Pearlson har tatt ca halvparten hver så langt i år. Ca 900-1000 mil i anbud ute for resten av året vel? Omsetningen til Syncrolift og Nekkar vil øke kraftig hvis ting forsetter som nå.

1 Like

Kjipt å ikke få den, men ikke verdens undergang.
Spent på å se om Fiizk kan få noen kunder på kroken:

Den her kan jo hjelpe på bl.a :slight_smile:
https://x.com/dantelriv/status/1787517454677143858
https://x.com/dantelriv/status/1787529065567600732

4 Likes

Nekkar ASA: Notice of Annual General meeting 2024

Spennende med litt nye folk inn i styret. Ser også at tilbakekjøp videreføres.

Mexico most soon:

3 Likes

Check out the video below for a sneak peek into the groundbreaking technology revolutionizing drilling operations in Norway and soon in the Gulf of Mexico

Mao, rigg #2? :sunglasses:

Rigg #2, den første i Mexico gulfen, ble annonsert på Q4.

Det forrige innlegget på Inteliwells Linkedin tyder vel på at det kommer flere rigger ganske kjapt? Ellers er de formuleringene merkelige og svulstige (“bølge av automatisering” feks). Det er først nå at hele systemet er ferdig utviklet, så det er nå salget starter. Hvis alt virker, som de sier at det gjør, så ville det være rart om ikke Transocean skal bruke dette selv i alle fall. Blir spennende å høre om dette på Q1 om noen dager.

Inteliwell virker som et veldig sterkt produkt som kan bli en standardløsning for rigg. Sett utenfra, kan jeg se tre utfordringer: 1. Kundene må være helt sikre på at alt virker og at det ikke blir nedetid skapt av det nye systemet. 2. Installasjonstid. 3. Installasjonkostnad.

4 Likes

Nekkar ASA: Invitation to presentation of Q1 2024 financial results

Betyr det er her at det muligens blir analyse dekning fra Clarkson?

Transactions carried out under the buy-back program

Noen spesielle, if any, forventninger til Q1 her? Tenker å endelig handle litt NKR fremover @Christian :cowboy_hat_face:

2 Likes

Q1 pleier å være Syncrolifts svakeste kvartal. Man må evt sammenligne med Q1 i fjor. Året sett under ett blir nok bra.

Fiizk kommer i gang for fullt litt senere i år, men Q1 blir neppe bra. Hvis de klarer grønne tall her etter hvert, har de tryllet fram store verdier for aksjonærene. Blir interessant å få en oppdatering.

Tror kontantposisjonen har økt ytterligere, og jeg lurer på hva den skal brukes til.

3 Likes

Control system engineers | FINN.no

Intellilift søker etter ingeniører med rigg-kompetanse. De har tydeligvis tro på flere installasjoner av Inteliwell fremover.

Nevner også en ny satsing på “autonome skip” i annonsen. Kult.

6 Likes

Nekkar ASA: First quarter 2024 financial results

Merkelig reaksjon på en veldig sterk rapport. Det er tydeligvis en sterk frykt for at Syncrolift ikke skal vinne nye kontrakter. Det er enormt med anbud ute nå, så for meg fremstår det nesten litt irrasjonelt. Dette er en konstant “wall of worry” i Nekkar, men omsetningen går opp nesten hvert eneste år (unntaket er 2022). Det er heller ikke alle som skjønner at omsetningen blir mye høyere enn det ordrereserven skulle tilsi. Noen av de største aksjonærene har panikksolgt på
verst tenkelige tidspunkt og kurser tidligere (feks rundt 6kr). Jeg får akkurat samme følelsen nå. Skal bli godt å bli kvitt noen av dem.
Sier også i Q&A at de forventer grønne tall for Fiizk senere i år, det står ikke i den skriftlige rapporten vel? Kanskje noen som ikke har fått med seg det.
Snart er kontantbeholdingen 250mil (ved utgangen av neste kvartal?). Gjør man et godt oppkjøp for den summen, kan man øke eps med 0,2 i året fremover.

5 Likes

Største problemet aksjen har er omsetningen på den. Er ikke omsatt for 1 mill. kr enda og det er kvartallsrapport slipp idag. Mener selv aksjen er for billig priset, men flere større fond stiller krav til en viss omsetning før de engang vurderer et kjøp.

3 Likes

Transocean har mcap på rundt 50 milliarder kroner, så at de nevner InteliWell i kvartalspresentasjonen sin må vel være en god greie. Dvs at de tenker InteliWell er signifikante framover.
image

Forbedret margin vs Q2,3 og 4 i fjor

639 MNOK inntak av ordre siste 12 mnd, så litt mer enn den nye, høyere omsetningen. Selv om de altså ikke fikk den store kontrakten i Australia.

6 Likes

En ekstremt dårlig kapitalallokering over lengere tid holder også mange igjen. Et selskap som dette burde ikke sitte på så mye cash når de i tillegg har en RCF på 200m. Min frykt er at det pøses penger inn i selskap/prosjekter som ikke er lønnsomme og at pengene rotes bort.
Techano var et veldig bra kjøp, men vet ikke om man kan si det samme om Fiizk/Skywalker satsingen. Tror hvertfal ikke mange er villig til å prise inn en potensiell inntekt fra disse.

Jeg tenker at hvis Fiizk kan begynne å gå med overskudd allerede i år, så er det et veldig godt tegn. Nekkar har gitt svært lite for sin andel her.

Fiizk vil nok derfor bli priset inn relativt snart, dvs 3-24 mnd.

Skywalker har vel lengre tidshorisont på.

Jeg for min del tenker at de har lyktes med Inteliwell, ser ut til å kunne lykkes med Fiizk og jeg tenker derfor at de har gode muligheter med Skywalker også. Nekkar har heller ikke kastet store beløp på disse satsingene. Det har vært veldig nøkternt og godt med tilskudd fra staten.

5 Likes

De har ikke sløst bort noen verdens ting de siste årene. De har hatt svært streng kapitaldisiplin til nå. Jeg var litt skeptisk i Fiizk i starten, men det kostet bare 25mil + starfish. Hvis de oppnår grønne tall i år, kan man helt realistisk prise selskapet til opp mot P/S=1, hvilket vil si at de har tjent 100 mil på den transksjonen på ett år! Det er ingen krise å sitte med litt cash og vente på gode oppkjøpsmuligheter når det er høy rente. De blir ikke sittende med så store utgifter for Skywalker heller når man får 75mil fra staten og flere partnere med på laget. Man skal være ganske surmaget for å ikke se at det er pent potensial her.

4 Likes

1100 MNOK med kontrakter igjen å kunne vinne i 2024 :stuck_out_tongue:
image

Techano Oceanlift ser ut til å vokse fint og virker som det er godt potensiale framover for bedre marginer.

Soft margins as market entry projects required to establish customers’ trust in
the company’s solutions

image

3 Likes