Flere ubåter også:
Jeg ville ventet litt med å legge opp til å spise hatt, får se hvilken avtale som er mest verdifull… 
Positivt at Thyssenkrupp får mer arbeid
Viktig å skille mellom gjennomgang av en avtale fra 2021 og en avtale signert igår med klare planer om at britisk og norsk marine skal kunne operere sømløst sammen.
Ja, det eneste jeg er redd for er at det nå er Trump som går igjennom avtalen Biden fikk igjennom. Og tror nok dessverre det er større sjanse for at han slår igjennom med “Buy American” enn at Støre & Co går for “kjøp norsk”
Det har skjedd mye geopolitisk siden 2021. USA fremstår langt mer uforutsigbart med Trump i spissen (liberation day, trusler om å trekke USA fra NATO osv.) og en generell retning mot mer isolasjonisme. Den nye trenden er «Europe first», der målet er å redusere avhengigheten av en ustabil stormakt. Samtidig har Europa forsterket sitt interne forsvarssamarbeid som respons på trusselen fra Russland.
Med denne konteksten har Trump og USA åpenbart ikke den samme innflytelsen over europeisk forsvarspolitikk som tidligere. Avtalen som ble signert i går signaliserer tydelig «Buy Norway», og jeg synes det er vanskelig å se for seg at Trump vil kunne presse Britene til å gjøre en 180 på dette.
Det skal sies at britene er de som kom best ut når det kom til tollavtale med USA.
"Postsmolt og lukkede merder – teknologi som er i ferd med å modnes
Mowi har de siste fem årene gjort betydelige investeringer i postsmoltgjennom store RAS-utbygginger og lukkede enheter i sjø. Resultatet er en ventet årskapasitet på ca. 40 millioner stor postsmolt, som gir:
• Redusert tid og risiko i sjø
• Færre behandlinger
• Mer strategiske utsett
• Høyere overlevelse
Lukkede merder er også i ferd med å kommersialiseres og vil fremover være en viktig del i produksjonen av postsmolt. Du kan lære mer om Mowi sin postsmolt-strategi og hvordan vi ellers jobber med fiskens velferd her: LinkedIn"
Forutsatt at ledelsen i Fiizk har store forventninger om økt salg de kommende årene, burde vi ikke da snart registrere en interesse fra Nekkar om å benytte opsjonen sin til å kjøpe seg opp?
Vil tro det er 90 % sannsynlig at den er utøvd innen uker / ikke mange måneder.
Når de eventuelt gjør det vil det være et meget positivt signal, og så blir det jo spennende hvilken pris man ender opp med.
4 millioner her, 4 millioner der
Penger det og! er dette usd?
Veldig behagelig at forretningen har en lang forutsigbar hale av service og fornyelse, reduserer litt denne følelsen av binærhet jeg har følt i det siste.

Vet det snart også er tender deadline for ett større oppgraderings oppdrag i SA, så kanskje nissen kommer med flere gaver 
og kanskje flere muligheter ett stykke frem i tid:

Altså, Globetech leverer, men 20-30% vekst er jo ikke sååå imponerende? 
Har fortsatt troen på at de tre i armkroken kan bli verdt en, en halv og en syncrolift.