Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEL - Fundamentale forhold (NEL)

The Oracle of Hydrogen – Bjørn Simonsen on NEL’s global ambitions

Everything About Hydrogen - an inspiratia podcast

Nel Hydrogen is one of the largest electrolysis companies in the world, with an array of Akaline and PEM solutions that have been used in a wide variety of energy and industrial applications. On the show we ask Bjorn Simonsen, VP of Investor Relations and Corporate Communication at Nel Hydrogen, to talk through how Nel has seen the green hydrogen market evolve and where Nel fits into this sector transition.

References

1 Like

Det er nesten så man ikke tror sine egne øyne når man ser topp 50 på denne aksjen, kunne like gjerne vært notert i tyskland.

Market cap 10 milliarder nå.

Skulle gjerne visst sammensetningen av de nær 32% som skjuler seg bak Clearstream. Dette er ikke tyske tekinvestorer… Uansett mener jeg det bekrefter en helt annen interesse for hydrogen som en del av fremtidens energimiks en hva vi her på berget klarer å ta inn over oss.

Ny short i går på NEL, 10 mill aksjer.

Ehh. Nei. Marshall Wace har redusert sin short fra 30 mill aksjer til 10 mill aksjer gjennom de siste månedene. De reduserte, som nevnt i småprat, sin posisjon med 1,2 mill aksjer i går…
Sagt på en annen måte, så blør de. Mohahaha

1 Like

Oki! Da gikk den opplysningen fra bjørn til okse rimelig fort. Hadde jeg sett om jeg scrollet 3 cm på telefonen. Djezes for en amatør jeg er…

Samlet er 2,42% av aksjene short og de som sitter med de posisjonene er alle i rødt.

Ja. Samlet. Ser jeg også skrev feil da MW sin short var på det meste drøye 21 mill aksjer. Det meste av disse ble satt 11. og 12. Juni. Vanskelig å si kurs grunnet enorme intradagsvigninger, men si rundt 6 kroner. De to andre har satt shorten på høyere kurs, men er begge godt i minus. Tipper drøye 7kr for disse to.

1 Like

Det er jo bare å se Topp 50 og gjøre seg opp en mening.


Kilde: stocktalk.no

1 Like

Nyhetsartikler november 2019

Så klart er dette Molnes…

Samme journalist kalte det barnemishandling når Løkke kjøpte aksjer til varna på 2,32kr. Foreløpig fremstår han som en gigantisk løk :camel::sweat_drops:

Pr i dag snaue 400% gevinst

Men OK. Er priset inn litt forventninger her.
Har vært med siden barna til Løkke, og blir så lenge Clearstream øker. Det er en begynnende konsolidering i bransjen, og jeg blir ikke overrasket om noen vil ha en del av Nel. La merke til nye Sveitiske banker på topp 50 nå. Europeere er tydlig mer interessert en nordmenn, og det kan vi like!

1 Like

Har du tenkt å selge aksjer i NEL, gjør det for guds skyld i god tid før 4. desember

Det vil være tjenesteforsømmelse av NEL-styret ikke å vurdere en gigaemisjon nå.

Jeg tenderer mot å være enig.

1 Like

Løkke sa de hadde bra med penger under Q3 presentasjon. Dog spennende hvis de henter mer penger, fordi de skal vel da evt. brukes til noe fornuftig…

Ja de har rikelig, men børsene kan jo fint krakke 50%. Da ville i tilfelle løkke fremstå som et geni om de hentet penger nær ath

Det er sant, blir spennende å følge.

Jaja. DN og Jensen liker å lage litt støy.
Aldri dumt å hente penger, og enhver emisjon i NEL har jo vært vellykket, men når det kommer fra denne mannen og DN, så blir jeg litt matt. DN har vel aldri hatt en positiv artikkel om hydrogen på generell basis…
Gavepakke til Marshall Wace. Blir artig å se om de dekket seg inn i dag.
Tror heller ikke Jensen kjenner til antallet aksjer som er i denne lockupen lenger. Sullivan har vel snau 4 mill aksjer. En halv dagsomsetning på en dårlig dag. Danskene har splittet selskapet i fire, og trenger ikke lenger selge som en enhet. De har blitt så fete på sine salg at de fort kan finne på å sitte lenger. I det minste noen av de.

Voldsomt fall plutselig, fra +3% til -7% - ikke landet. Hva skjer?

1 Like