Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEL (Hydrogen Fuel)

Solgte alt sammen nå. RT 4.017. Prøver meg på en ny inngang i gig. Ser ut til at det kommer en real dump. Kommer jeg ikke inn i Gig på 3.8 så blir det ny inngang i nel når den har trynet ferdig

Prøver meg på en inngang igjen på 3.8

stikker nel igjen nå da, pokker da, snudde rett før den hentet meg :cry:

Hoho jeg kom inn igjen. Gig stakk jo

Jeg ser det rasles på ho om emisjon. Noen her inne som sitter på litt mere info om den? Tror at en innhenting av kapital kan få fart på hydrogenverket som de skal oppføre. -Sett inn sted - som jeg ikke husker hva heter :slight_smile:

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=400681

Mye tull på HO, og når det gjelder godkjennelse for " trykking " av nye/ flere aksjer, så brukes det til det måtte være.
For det første så er det jo ett meget Sundt tegn for hvert eneste selskap, å kunne utstede nye aksjer kjapt, uten å måtte kreve egf i forkant, dette er mulighet som er god å ha.
Det kan jo bli brukt i forbindelse med oppkjøp o,l som vi tidligere har sett i Nel.
dessuten har jo dei som til nå har deltatt på emisjoner i Nel, tjent på det, da kursen nå er over siste emikurs.
Altfor mangen har negative koblinger til emisjoner, det er i mangen tilfeller positivt og en nødvendighet for videre utvikling av selskap og strategier.
Det kommer neppe en gruse emi i Nel, uten at eg kjenner til selskapet veldig godt.
Der det er negativt, er jo i kriserammede selskaper, og der aksjonærer risikerer store utvanninger i en eksempelvis restrukturering.
Ta f.eks Bionor må, om kursen faller pga uroligheter, samtidig som det kanskje må hentes noen 100 milioner kr, er ikke lett det på dagens kurser, samtidig som eksisterende aksjonærer skal bli ivaretatt, er jo ikke all e som har mulighet til å delta, da blir mann utvannet.
( kunne brukt Funcom som eksempel, men turte ikke )

1 Like

Hehe ja det er mye tull men veldig greit å lese mellom linjene. Som sagt så håper jeg emisjonen er for å få fart på å bygge ut/bygge om så de kan få i gang hydrogenproduksjon. Og samtidig opprette en lab til utvikling så de ligger et hestehode foran i fremtiden også :slight_smile:

Edit, Meløy / Glomfjord var det

Er folk fortsatt inne her…?

Spetalen vurderer kjempesalg i Nel

Investor Øystein Stray Spetalen vurderer et stort nedslag i hydrogenprodusenten Nel, melder selskapet i en børsmelding.

Spetalen har leid inn Arctic Securities for å vurdere salg av 42.000.000 aksjer. Med dagens pris er aksjene verd 138 millioner kroner.

Aksjene tilsvarer 6,17 prosent av alle aksjene i Nel og vil gjøre at Spetalen sitter igjen med kun 4,88 prosent av aksjekapitalen.

1 Like

Har noen, hadde Spettet vert ute, hadde eg kanskje hatt flere.
Blir spennende nå da, dukker det opp en kjøper til hele posten, og hvor skal evt Spettet putte penga sine nå ?

Hvorfor kommer det melding om at han vurderer å selge? Pleier ikke disse meldingene å komme i etterkant, etter at salget er gjennomført?

Han skal sikkert selge til ola dunk gjennom bookmaking-prosess…Resten kan han ikke selge før neste år! Ifølge hegnar.no

Er vel lock up til 31.12.16, etter det kan han selge.
Men det kan og tenkes at han kjøper imorgen når alle skal pelle ut på åpning, så blir istedenfor store kjøp av Spettet imorge ?
:slight_smile:
Det ville jo bli å villede markedet, men det trenger jo ikke Spettet bry seg om :wink:

The Shareholder has on 24 May 2016 sold 42,000,000
shares, representing 6.17% of the share capital and
voting rights in NEL. The shares were sold at a price
of NOK 2.75 per share.

1 Like

Gitt prisen han solgte for, så må han nesten ha sett seg ut en annen investering han mener kan gi bedre avkastning.
Eller har Spetalen også blitt negativ til aksjemarkedet?

1 Like

Hmm… han timet jo forrige kjøp og salg meget bra…

1 Like

Gikk ut med 60k i tap i dag. Som Kronn sier så skal jeg aldri være inne i et selskap som de gutta der

2 Likes

kan være greit å være inne i samme selskap som de. men man må passe på å komme seg ut tidsnok…
det viser seg gjentatte ganger å være utfordrende :laughing:

2 Likes

Axactor neste?

spørs det… han har jo solgt seg ut der allerede…

Bare han ikke kommer å ødelegger Thin Film så er jeg fornøyd…!

1 Like