Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEL Hydrogen (Teknisk analyse)

En liten posisjon og stram stop loss :slight_smile: Mer som trening enn noe som vil move the needle voldsomt.

Om støtte nivået på 17 - 17,2 ryker her nå. Kan vi se kursen ned mot 15 kr ganske raskt (lite støtte i dette området).

Spent på hvor mange av Clearstream aksjonærene som vil kaste kortene, nå som aksjen er inne i en tydelig fallende trend.

1 Like

Med dagens nyhet, så trader den under viktig støtte, da ser det straks ganske shaky ut

Fort 200ma her, ser det ligger en tung volumbar rundt 12kr,…kanskje vi skal ditt?

positiv divergens rsi og stoch kan dras frem som argument for å prøve en long-trade her

Det går an, men som Defender sier over, så jobber man med volumprofilen i motvind, så man skal være litt varsom.

P&F sier følgene.

image

1 Like

Nære gapclose også, men ja, man må tenke på risken

15,00 forude … ville personligt holde afstand, indtil aktien finder et stabilt niveau; eller mindst vente et par dage jfr. dagens heftige sell off.

Man skal ha respekt for sell of på stort volum, skaper store ubalanser som tar lang tid og konsolidere ut.

Et “problem” er jo at aksjen kan falle veldig langt og fremdeles være i veldig solid opptrend og ha veldig høy market cap ift dagens inntjening.

1 Like

Fikk fill på 15.45 (første av 3 ordre her nede som tidligere nevnt). Kom raskere enn ventet - drevet av usikkerheten rundt Nikola. Holder meg til planen om 2 ytterligere kjøp ned mot ca. 14.25 (ca. MA200) og så ser jeg det an. Volatiliteten og de fundamentale faktorene er litt voldsomme just nuh så det vil ta tid for investorer å bli enige om nytt pris nivå og at chartene får pustet fra seg litt. Ikke minst at få mer klarhet i hva som skjer med Nikola - en av NELs potensielt største kunder og partnere.

EDIT: Fikk også fill på 15.06. Ingen store volum det er snakk om og ser ikke for meg en lang posisjon. Tipper jeg kaster dette ut et sted rundt 17kr om vi kommet dit ganske raskt.

2 Likes

Stygg nedtrend som er etablert

Nikola er ned nesten 9% i før handelen, dette påvirker sikkert Nel i dag også.

Denne hjelper heller ikke på:

https://www.investors.com/news/nikola-stock-allegations-spook-potential-partners/

Tester igjen toppen av den ferske nedtrenden fra dobbeltopp

NEL ser sterk ut

1 Like

Banker opp gjennom 50 dagers snitt og. Helt vilt om den klarer å etablere seg over 20 igjen

Edit:
Holder seg sterk, jobber fremdeles med 20-nivået

1 Like

Fremdeles dette 20-nivået den står om. Longs vil helst ikke se et lower highs, lower lows pattern tegne seg

Definitivt etablert en nedtrend, men den holder seg jo fremdeles høyt oppe i kurs

Har ikke fulgt så nøye med her.

Gjør første forsøk på å bryte lower lows patternet, og man ser dermed et triangel.

Kan bryte opp gjennom 50 SMA.

20 EMA har ikke på noe tidspunkt brutt under 100 EMA.

Fremdeles etablering over 20 NOK som ville vært et pent bullsignal.