Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Next Biometrics Group (NEXT)

Fine dager for norsk biometri :norway: :muscle:

2 Likes

Håper denne posten finnes imorgen også!

3 Likes

La merke til denne selv. Det underbygger den generelle tendensen til demand i dette papiret. Tror fortsatt det som gjelder er å klore seg fast og ikke la seg vippe. :nerd_face:

2 Likes

Mangelvare godt inn i 2022… no quick fix.
Ansees som et nasjonalt sikkerhets problem i EU og US.

Her blir marginene mindre og kamp om de som er tilgjengelig.
Hva tenker dere om hvordan dette slår ut for next. Spesielt vedrørende denne tech kjempen.

Anbefaler WilliamÒ Neil & Co video i denne tweeten.

1 Like

Jeg anser at dette påvirker og kommer till å påvirke next, men det kan fort bli en positiv moment også om problemet ikke varer så lenge som vi frykter. Vanskelig som privat investor å forstå når det snur.

For alt jeg vet, så er next en av de fremste selskapene i chip i køen. Det er strengt tatt denne tech kjempen som avgjør hvor smertegrensen går mtp pris pr enhet.

Eller FBI for den del, sett i lys av godkjenningen hos dem. Situasjonen er som nevnt omtalt som et nasjonalt sikkerhetsproblem. Skulle f.eks FBI etc. stå som kunde med behov nå… er money no object.

Mange x faktorer, jeg tror det kan ta mer tid enn skissert av next.

Men hey, de store kan sende en monster bestilling vel viten om at levering blir på et seinere tidspunkt. Who knows :grinning_face_with_smiling_eyes:

Jeg bare filosoferer og håper noen andre har mer kunnskap om dette segmentet og mer konkrete tanker rundt problemstillingen :grinning_face_with_smiling_eyes:

NEXT har också informet at det ikke står på dem iforhold till denne store kunden. Det er denne store kunden som har problemer med leveransen om jag har förstått det rett.

2 Likes

Ahh, det har jeg ikke fått med meg!
Skal se om jeg finner dette, takk.

1 Like

NEXT Biometrics receives purchase order of NOK 5.5 million for FAP20 sensors

7 Likes

Noen som har tanker rundt størrelsen på denne orderen ?

Står i overksriften ;9

Forholdsvis liten, det jeg synest er av større verdi er “We are pleased that our collaboration with this industry leader in biometrics is starting to gain traction.

Sånn i tilfelle han ikke kan lese mener du :clap:

2 Likes

Dette var et svar jeg satte pris på vcp . :+1:

Artigheter fra en moderator kan jo også være greit, men den kunne @Evilfreud spart seg for syntes jeg.
Jeg også kunne se at den var på 5,5 mill. Men det var liksom ikke det jeg ville ha svar på :slight_smile:

1 Like

Aller helst så skulle det stått 55 og ikkje 5,5 million
Trenger langt større ordrer, men kommet det mangen nok, så blir jo totalen grei.
Foreløpig for lite

2 Likes

Dette sier litt mere om det CEO føler om denne kunden og NEXT sin framtid!

3 Likes

5,5 mnok er nok som forventet fra den kunden/partneren, og en bra start! Men det er jo den andre tungvekteren vi venter på…

1 Like

NEXT Biometrics Group ASA – Resolution to increase the share capital following exercise of options and subscription for shares by employees

Hvilken tungvekter er det du snakker om her?

Forventet ordre fra ”Tech-giant” i løpet av 2021

1 Like

Ah, så dette er ikke fra den mystifistike partnerer som ble annonsert tidlere i år?