Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Next Biometrics Group (NEXT)

NEXT BIOMETRICS GROUP ASA

The Core…

NEXT holds a unique and patented technology that enables sales of high quality sensor modules at mass market compatible price levels.

After more than 10 years of research and development and qualification in the final lines of mass production, NEXT started shipments to strategic customers in December 2013.

The company’s technology is protected by a significant portfolio of approved patents and trade secrets.

The Mission…

" By developing and commercializing low-cost, high quality fingerprint area sensors, NEXT will provide leading global system integrators and device manufacturers the means to replace password, PIN codes, signatures, photo-IDs and physical keys with the ultimate keys of security and convenience - the unique prints of the human finger."

The Company…

NEXT BIOMETRICS GROUP ASA is headquartered in Oslo, Norway, with sales, support and development subsidiaries in Seattle, Taipei and Shanghai.

NEXT is listed in Oslo . At “Oslo Axess” (Ticker: NEXT).

2 Likes

Fundamentalt
Jeg skal være helt ærlig og si at jeg ikke kan allverdens om selskapet og bransjen. Jeg liker at Rollén og Schörling har kjøpt som har en veldig god track record når det gjelder investeringer - det har historisk vært lurt å følge disse. Men man må ikke glemme at disse har kommet inn mye billigere på 60 kroner per aksje.

Det er mange som tror på biometri nå, og man skal være klar over at nye teknologier gjerne skaper bobler helt i begynnelsen med alt for store forventinger før det gjerne kommer en konsolidering og det virkelige potensialet begynner å vise seg. På den annen side synes jeg aksjen virker billig hvis jeg sammenligner med peers som IDEX og Fingerprint.

Caset
Unik teknologi basert på å måle temperatur vs radiofrekvenser hos konkurrentene. Dette gir de et konkurransefortrinn innen smarte kort. Ikke minst er det veldig billig å masseprodusere.

For å sitere:

Triggere

[quote]2016 Dell Products to Feature NEXT Fingerprint Sensors
Posted on October 27, 2015
A number of upcoming Dell products are going to feature NEXT Biometrics fingerprint scanners. According to NEXT, the devices are slated for release next year and include notebooks, tablets, and rugged products.[/quote]

På Placera spekuleres det i at Dell skal lansere ytterligere produkter med Next sensorer her i begynnelsen av januar:

Teknisk og exit strategi
Jeg tok en liten post på kursen 120 NOK siden jeg synes det tekniske så litt spennende ut da den reagerte opp på SMA50. Stop loss rundt 110.

Richard Paulsen er positiv til aksjen nå i desember - hva tror dere?

http://www.nordnetbloggen.no/morgenrapport-onsdag-164/02/12/2015/

Noen andre som følger med på denne eller andre biometriaksjer?

1 Like

Till skillnad från Fingerprints kapacitiva sensor som läser fingeravtrycket tredimensionellt använder Next en termisk teknik, som kräver betydligt större sensorer. Företaget framhåller gärna att den egna sensorn är billigare än konkurrenterna och Next har vunnit datortillverkaren Dell som kund. Nackdelarna med tekniken är att den kräver ett tunnare hölje vilket betyder kortare hållbarhet och eftersom mätningen bygger på en värmepuls är energiåtgången större än i Fingeprint sensorer.

Under de senaste tolv månaderna har bolaget redovisat intäkter på drygt 7 Mkr och en förlust på 107 Mkr. För nästa år räknar de två analytikerna från Carnegie och Arctic Securities med en omsättning på 240 Mkr och att förlusten krymper till 29 Mkr. Det betyder en p/s-multipel på 6,8 vilket är i samma härad som för Fingerprint.

Handles på hovedlisten fra i dag

http://m.marketwired.com/press-release/next-biometrics-stock-moves-to-oslo-stock-exchange-main-list-the-bors-2080746.htm

Biometri hadde også vært helt greit i år :slight_smile:

2 Likes

Jeg synes jo dette her også ser utrolig spennende ut rent teknisk. Jeg liker også caset, men er jo en amatør når det gjelder biometri og kan egentlig ikke vurdere løsningen til Next mot konkurrentene.

Grunn til å være litt forsiktig her hvis kursen ikke bedrer seg i dag da støtten er brutt. Eventuelt kan man se an om den kommer ned til SMA200 for eventuelt å teste litt der, eller kjøpe på positive nyheter som kan få denne til å snu. Fortsatt spennende case, men det gjelder uansett å kjøpe til rett pris.

Biometriselskapene har fått en dårlig start på året.

1 Like

Nå er vi nesten der og da kan det være interessant å følge litt ekstra nøye med på denne.

Dette ser lovende ut. Har dessverre ingen posisjon her nå, har ikke hatt mulighet til å følge med.

Edit: Skulle gjerne ha tatt litt rundt 75-80 for bedre Risk/Reward, da kunne jeg satt en ganske tight stop loss.

Jeg vurderer en ny inngang her hvis signalet til norsk bulls slår til - dvs hvit candle stick med høyere stengning på mandag:

Tok litt her i dag. Skulle ha kjøpt litt før, men tror oppsiden uansett er stor.

Wooop

Nesten 10% her i dag

1 Like

Fortsetter min monolog her :slight_smile:

Litt om hvorfor denne teknologien egner seg til smart cards:

[quote]The material that you need when building capacitive fingerprint sensors used by our leading competitors is silicon. That is a porous material and it will at all relevant smartcard sizes break if you try to bend it. In a smart card context the specifications from the smart card vendors is that you cannot have a silicon component that is larger than 3×3 mm, and it is of course not possible to create anywhere close to a credible fingerprint sensor in that size. You capture virtually no data from the finger at 9 mm2. And it will have absolutely no buffers to cope with everyday “problem finger” issues like cut, worn, dry or wet fingers. An ISO-committee is at present defining the standard of sensors in smart cards going forward and the minimum requirement in size is 169 mm2, about 13×13 mm. That is not possible to do in silicon, but it is possible to do in our material—polysilicon.

When industrialists Ola Rollén and Melker Schörling invested in NEXT Biometrics their conclusion was that we are best positioned in the smart card. Ola Rollén is privately a major shareholder in Fingerprint Cards and he and his team has deep insights in the field of fingerprint technology. After having studied NEXT for several months, Ola concluded that Fingerprint Cards is the company best positioned in smartphones and that NEXT is best positioned in smart cards. And, we believe he is right.
[/quote]

http://findbiometrics.com/interview-tore-etholm-idsoe-ceo-next-biometrics-301279/

Next får gjennomgå, har heldigvis et lavt snitt.

Q4

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=395606

Noe høyere kostnadsside enn ventet på grunn av aksjeprogrammet til de ansatte og stigningen i kursen.

Kursen hentet seg inn greit og jeg tar en pause til markedet får summet seg litt

Jeg kjøpte rundt 84-85 og solgte her ca 90

Her var jeg litt feil ute, steg jo etter at det kom en ny melding 09:30 som jeg ikke så. Synes de godt kunne ha levert ut rapporten og nyheten samtidig.

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=395634

Barcelona, Spain -NEXT Biometrics Group ASA (OAX: NEXT) today introduces the 1411-
S, a complete embedded module designed for integration into a range of new mass
market applications.

Tore Etholm-Idsoe, CEO of NEXT Biometrics, says, "For the first time the market is
offered a full size, high quality sensor solution combined with embedded processing,
and all done at a low cost.

We expect the 1411-S to open a range of new volume markets for fingerprinting. Now
developers can integrate these secure and convenient modules with specifications
strong enough to be used by close to 100% of a given user group. This is key in
applications like a key fob, remote control or a token, where there is no pin-code or
password offered as a backup. Just as important is the fact that we can offer all this at
cost levels compatible with what these markets can sustain«.

Greit å prøve seg igjen her også hvis man tror på caset

2 Likes

Den formasjonen der så like bra ut som den gjorde for Starbreeze når de stod i 67øre (tilsvarende ca 5kr i dag).

1 Like

Nå har den falt ut av den trekanten, men fortsatt over SMA200, vil i hvert fall ikke at denne stenger under SMA200, men har beholdt posisjonen som jeg kjøpte på 90 kroner.

1 Like