Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Next Biometrics Group (NEXT)

Få et innblikk i hva vi kan vente oss fra norsk teknologi med adm. dir i NEXT Biometrics og Thin Film Electronics, i tillegg til CTO i Nordic Semiconductor.

Woops hva skjer her nå :slight_smile:

SEB på kjøpern

1 Like

Hvordan har jeg misset denne tråden?

Veldig bra skrevet @holmes!

2 Likes

Ser ut som denne nye analysen kan ha vært grunnen til oppgangen i dag. Det virker som det er en feil, da de skriver opp fra 125, det siste jeg så var nemlig 80 kroner.

CARNEGIE HÖJER NEXT TILL KÖP, INLEDER IDEX MED KÖP (Direkt)

2016-03-11 09:11

STOCKHOLM (Direkt) Carnegie höjer sin rekommendation för det norska biometribolaget Next Biometrics till köp från tidigare behåll och höjer riktkursen till 130 norska kronor från tidigare 125.

Det framgår av ett analysbrev med inriktning på marknaden för fingeravtrycksläsare.

Carnegie inleder också bevakning av den norska sektorkollegan Idex med en köprekommendation och riktkursen 15 norska kronor.

Börsredaktionen +46 8 5191 7910, http://twitter.com/direktse
Nyhetsbyrån Direkt

Og her

Oslo (TDN Finans): Carnegie oppgraderer anbefalingen på Next Biometrics til kjøp fra hold, og høyner kursmålet til 130 kroner fra 125. Carnegie venter at Nexts unike teknologi og fokus på sikkerhetsløsninger gjør at de forblir relevante i flere år fremover.

Meglerhuset venter at Nexts omsetning vil vokse til 1,2 milliarder kroner i 2018 fra 167 millioner kroner i 2016. De største risikoene mener meglerhuset er en tregere utvikling av nye vertikale muligheter enn ventet, og problemer med utvikling av teknologi, samt finansiering."

Fin sluttspurt i dag, tror denne kan komme fremover

Buy

1 Like

Kan bli litt action her snart tror jeg - se hvordan SMA200 fungerer som støtte og SMA50 er en motstand, jeg tror jo heller på brudd opp gjennom SMA50 enn ned under 200.

1 Like

Rally på gang?

Ensom tråd, men men 7.8% er 7.8% uansett :slight_smile: Kan bli mer fremover.

Edit: 9.22%

1 Like

Snuser på 100 kr

Rt 103,50!

Edit:slutt 105,50

1 Like

Fortsatt over SMA50, kan være en grei inngang

Begynner det å skje ting her igjen :slight_smile:

112 kroner

Slutt: 114,50!

1 Like

Blir det pluss her i dag igjen?

118kr

1 Like

Our system’s recommendation today is to BUY.

1 Like

Da har denne gått ca 50% siden du lagde tråden. Har du fått med deg mye av oppgangen?

1 Like

Har 32% nå på min inngang på 90 kroner, men da hadde jeg tidligere kjøpt på 85 og solgt på 90, så totalt sett kan du si 85-119 dvs 40%. Skulle egentlig kjøpt på 75-80, men var da ute og reiste og hadde ikke mulighet til å følge med.

Det har jo ikke kommet noen nyheter enda, og det burde kunne være en del oppside igjen her med nye avtaler spesielt innen smart cards / betalingskort.

Edit: Skal vel ta med at den første traden gikk jeg ut på stop loss nesten 10% ned (fra 120 -110), så det blir vel i underkant av 30% totalt - vi ligger fortsatt i startgropa håper jeg :slight_smile:

1 Like

Det var lurt med stop loss her, nå er jeg tilbake der jeg startet på 120 kroner, men med en pen gevinst. Det er ikke nødvendig å gi opp caset selv om man blir stoppet ut, men se etter en ny inngang.

Edit: ble en ny fin dag, kursen seilte inn på 126 kroner.

1 Like

Inn i dovreporteføljen

Edit: liker ikke helt denne typen her, Next kan bli neste opticom, er det en god grunn til å kjøpe?

“Denne uken slipper vi inn biometri-selskapet NEXT Biometrics. Bransjen er meget «hot» internasjonalt, og NEXT kan meget vel bli børsens neste Opticom, skriver Myrseth i et nyhetsbrev.”

2 Likes

Tja, tjente jo bra på Opticom jeg da… Ellers tror jeg Myrseth var i det muntre hjørnet når han skrev siste nyhetsbrev. Han fikk oss i hvert fall til å heve øyenbrynene.

1 Like