Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Next Biometrics Group (NEXT)

Ja det var kanskje ment humoristisk :slight_smile: Kan bli stort både på og utenfor børsen hvis de treffer rett.

2 Likes

Myrseth får æren for dagens oppgang, da er det bare å takke

http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2016/04/Investeringsdirektoer-loeftet-aksje-paa-Oslo-Boers

1 Like

Next Biometrics får ordre på fingeravtrykksensorer

Venter at volumet vil øke til 650.000 enheter i 2017.

Mer her: http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=400086

1 Like

Markedet liker nyheten - opp 20% nå :slight_smile:

2 Likes

Innlegg av: Zolo (26.04.16 12:40 ), lest 66 ganger
Ticker: NEXT
RE^1: NEXT - INNOLUX TAR BRORPARTEN AV INVESTERINGENE -IDSØE
12:01
Oslo (TDN Finans):

Next Biometrics partner Innolux tar brorparten av kostnaden for nye maskiner til produksjon av smartkort-kompatible sensorer.

-Vi har hatt en prosess med Innolux de seneste ni månedene om disse maskinene, sier konsernsjef i Next Biometrics, Tore Etholm Idsøe, til TDN Finans.

Han forklarer at siste produksjonsledd krever totalt ti forskjellige maskiner.

-Det blir slik at Innolux tar brorparten av kostnaden for de nye maskinene. Vi vil ta noe av kostnaden. Så skal noen av disse maskinene først bestilles fra valgt leverandør, deretter konstrueres og installeres, sier Idsøe.

Han gjentar at første ordre på sensorene, som selskapet kunngjorde tirsdag morgen, vil ha normale marginer.

-Av og til gjør man subsidierte ordre av strategiske grunner. Men dette er en normal handel. Jeg kan ikke si mer enn at det er sunn forretning, sier Idsøe, som heller ikke vil avsløre kunden.

-Har dere flere ordre rundt hjørnet?

-Vi jobber med mange ting. Vi er inne i konkrete samtaler, som har pågått en tid, sier Idsøe.

Rent teknisk har partneren Innolux nå lykkes med en overføringsprosess. Først produseres selve sensoren på et glassunderlag. Deretter nyttiggjør man overflytningsteknologi som løfter sensoren av glasset og legger den tilbake på toppen av en bøyelig polymer, opplyser konsernsjefen.

Han vil ikke gi noen anslag for omsetning fremover, men sier han tror produktet vil bli stort.

-Vi har holdt på med dette i mange år, så denne dagen er 17. mai og julaften for oss. Vårt langsiktige mål har alltid vært å lage fleksible sensorer, sier Idsøe.

Optimisme i riktig sektor!
Skrevet 26 april 2016, klokken 12:50 | Richard Paulsen

Hovednyheten i dag var åpenbart NEXT Biometrics som lanserte en fleksibel fingeravtrykks sensor til bruk på f.eks kredittkort. Fleksibel betyr at den kan bøyes uten at den knekker. De annonserte også en kontrakt, og ambisiøs oppskalering av fabrikkproduksjonen. Markedet likte nyheten og sendte aksjen opp 25% fra start, men etter kraftig oppgang den siste uken (+fare for emisjon) fører naturlig hvis til at høyere kurser nå lokker frem flere selgere. Dette er den kortsiktige støyen, mens det langsiktig bildet ser bedre og bedre ut.

De øker produksjonskapasiteten fordi de tror at større ordre vil komme. Selskaper som utvikler slike avanserte produkter, er gjerne i kontakt med de største kundene/aktørene både før, under og etter utvikling. De lagde ikke en fleksibel fingersensor fordi de «tror» at markedet vil etterspør det. Jeg tipper utviklingen var på rene spesifikasjoner gitt av verdens største kortselskaper, som nå kan få levert hva de har etterpurt.

http://www.nordnetbloggen.no/optimisme-i-riktig-sektor/26/04/2016/

Myrseth utelukker ikke at oppgangen fortsetter.

  • Fingeravtrykk-markedet for smartkort er potensielt enormt og mye større enn fingeravtrykksmarkedet for mobiltelefoner. Lykkes NEXT med å få en dominerende stilling innen smartkortmarkedet, kan selskapet bli et teknologieventyr og aksjen mangedoble seg fra dagens nivå, sier Myrseth til Hegnar.no.
1 Like

Litt ned her, på tide at den snur og fortsetter klatringen videre?

The market is finally giving hints of a bullish resurgence. Today a bullish pattern is detected. more…

Buy level 149

rettet emisjon med book building i dag, og mulig reparasjonsemisjon.

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=401000

Trolig positivt:

Selskapet melder at det har mottatt betydelig forhåndsforpliktelse for tegning i emisjonen fra selskapets største aksjonær, Greenbridge Partners Ltd, samt andre nye institusjonelle investorer.

2 Likes

Kursen ble 133 kroner og Greenbridge øker til 18.57%

Interessen har vært stor og emisjonen ble overtegnet flere ganger.

Vi vil også få en reparasjonsemisjon på samme kurs.

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=401025

1 Like

Mulig grei inngang her nå, jeg har beholdt alle mine aksjer uten å trade.

Bullish Harami Cross - som kan bli aktivert i morgen buy level 135

1 Like

Noen ganger begynner man å tvile på markedets evne til prissetting, emisjon overtegnet flere ganger på 133, men handlet ned til 125 i dag. Det var da flere hundre millioner kroner som vil kjøpe, men ikke fikk, på 133… Man får bare prøve å nyte Berg og dalbanen

1 Like

Endelig begynt å klatre oppover igjen, jeg har bare sittet helt stille her siden kjøpet på 90 kroner.

1 Like

Pen slutt auksjon der :slight_smile:

1 Like

Hvorfor tok jeg ikke inn denne Biotekraketten istedenfor gjørmete NattoPharma :smile:

1 Like

Hehe Natto er en uoppdaget juvel, i gjørma nå, men bare noen vasker den og tar den opp i lyset så blir den nok verdsatt på en annen måte.

Sikkert ikke fornøyde de som var tidlig ute her heller

1 Like

“Arctic Securites har oppgradert NEXT Biometrics fra 125 kroner til 206 kroner, og peker på to viktige milepæler; Ferdig smartkortsensor og første kunde innen dette viktige segmentet. Jeg tror det kan komme flere ordre gjennom sommeren, spesielt nå som risikoen knyttet til produksjon er redusert gjennom en emisjon de nettopp har gjort.”

http://www.nordnetbloggen.no/svak-seier-optimistene/20/05/2016/

og her

2 Likes

Mulig jeg skulle ventet med å handle i Next til etter Q1 imorgen, å ikke kjøpt på fredag. Mange som forventer en dupp etter røde tall.

Andre her inne som sitter på Next aksjer? Hva forventer dere imorgen?

1 Like

Har ingen spesielle forventninger her i morgen, men aksjen er jo veldig volatil, og jeg har bestemt meg for å sitte stille med deg jeg har. Det kan skje mye fremover og det er vanskelig å time kjøp og salg når det kan komme nyheter om nye avtaler når som helst.

2 Likes

Takk, jeg blir å sitte til jeg har en avkastning jeg er fornøyd med, men jo fortere det skjer jo bedre.

Veien blir også mye lenger om den går langt ned, selv om en da kan handle noen flere.

Har ikke fulgt Next så lenge, så jeg aner ikke om det pleier å komme positive nyheter som markedet ikke allerede vet ved kvartalsrapporter.

Men min personlige erfaring er att det å handle rett før slike rapporter bruker å slå dårlig ut, jeg er vel litt for glad i spenningen det er ved å sitte med aksjer over rapporter.

Lykke til :slight_smile:

2 Likes