Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nokia (NOK)

Toppsjefen kjøper aksjer for 2 millioner euro.

2 Likes

Dette MÅ bety noe

3 Likes

Det betyr at folk har fått opp øynene for et fantastisk selskap. :v:

De nye telefonene er ventet i Q2 2017. Annonseres etter all sannsynlighet på MWC (Mobile World Congress) som avholdes fra 27/2-2/3.

2 Likes

Litt farlig men sånne aksjer i fallende trend, men skal man satse så kan man i hvertfall prøve seg ved gulvet og se om det holder. Skulle tro det i hvert fall blir en kortsiktig reaksjon opp. (jeg har ingen aksjer her).

3 Likes

Det kommer stadig fine meldinger fra Nokia. Det er ingen tvil om at de ønsker å bli store innenfor vår neste digitale revolusjon. De tilpasser seg markedet før de andre, i motsetning til hva de gjorde med telefonene. I dag melder de at de utvider IoT-samarbeidet med HP. De skal fokusere på IoT-løsninger for smartbyer og industrien.

Partnerskapet omfatter avtaler med mer enn 25 tjenesteleverandører og bedriftskunder.

http://globenewswire.com/news-release/2016/11/30/893920/0/en/Nokia-and-Hewlett-Packard-Enterprise-expand-collaboration-on-Enterprise-of-Things.html

The companies will jointly market and sell solutions for two IoT vertical enterprise segments, including industrial/manufacturing and smart city applications. They will provide industrial/manufacturing customers with solutions for asset management, smart manufacturing, remote site automation and predictive maintenance, and enhanced networking choices for improved connectivity for smart city solutions, such as smart lighting and smart buildings.

1 Like

Nokia gjør seg klar for nye telefoner og kom med offisiell melding i dag omkring samarbeidet med HMD.

De har også opprettet Facebookside og en egen kategori for mobiler på hjemmesiden deres.


1 Like

Man kan vel trygt fastslå at varemerket fortsatt holder stand. I løpet av 10 timer har Facebooksiden til Nokia Mobile fått 12K likes.

1 Like

Nå er ikke telefonene det jeg ser på mest når det gjelder Nokia. De er et selskap som legger mye kapasitet og research inn i IoT, noe som langsiktig kommer til å gi gevinst. Men jeg må si de kan finne på å overraske markedet.

30000 likes på Facebook i løpet av et døgn! Og de har store ambisjoner.

http://economictimes.indiatimes.com/tech/hardware/nokia-comeback-can-the-phoenix-happen/articleshow/55733015.cms

"“Our ambition for the smartphone business is quite strong. We want to make it into the one of the leading smartphone brands again,” said HMD Global president Florian Seiche "

Nokia med nok et oppkjøp.

Går litt for fort framover med Nokia om dagen, hadde tenkt å få frigjort litt kapital til å kjøpe meg litt flere aksjer før de stakk.

1 Like
1 Like

http://www.capacitymedia.com/Article/3649156/Vodafone-expanding-narrowband-IoT-with-Nokia-and-Telit.html

NB-IoT will be commercially available from early 2017 and, because it has strong support from across the telecoms industry, will be the technology used to connect millions more things to the internet.

For snart ett par måneder siden så la jeg inn en ordre i Nokia “just for fun”, med lang gyldighetstid. Gjorde det på samme konto som jeg har fondssparingen oh dermed ikke sjekker så ofte. Glemte den bort etter en stund og tenkte ikke mer på det. Logget inn nå og så at jeg hadde fått hele ordren, og er tydeligvis med i Nokia med snitt 3,9 :blush: .
Hyggelig overraskelse :grin:

2 Likes

Godt jobba, jeg har også fått snittet meg godt ned og er nå i pluss med Nokia. Er en svært spennende aksje, med svært mye som skjer framover. Går ikke ut av denne med det første.

1 Like

Nei jeg har også fått opp øynene for denne, etter at du postet om aksjen her.
Fulgte med en stund og endte altså opp med å legge inn en ordre.
Nå trodde jeg at den hadde stukket av, men ble gledelig overrasket.

Virker som om Nokia har gjort mange riktige grep for å snu selskapet og å bli mer innovative. Virker også som om de har fått interesse fra investorer igjen.
Meget spennende aksje :blush:

1 Like

Det er litt lekkasjer omkring de nye telefonene nå. Det er forventet at de avdukes i slutten av februar på MWC. I første omgang 2 telefoner, Nokia E1 og Nokia D1C. Innen Q3 er det forventet at HMD slipper 5 forskjellige typer telefoner.


Enkelte spekulerer i at Nokia kanskje avduker telefonen allerede på CES-messen (5-8. januar), men det tviler jeg på. Tipper de først og fremst vil vise fram Ozo der.

Withings (oppkjøpet til Nokia) med spennende produkter på CES-messen.


Nokia viser også fram potensialet til 5G:

Mens VR-kameraet deres, Ozo, filmer standen til Intel live:



2 Likes

En slide fra en presentasjon til en av Nokia’s distributører i Malaysia, Avaxx, viser at Nokia planlegger 6-7 nye telefoner i løpet av året.

4 Likes