Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nokia (NOK)

Fine tall, resultat pr. aksje 0,11 euro pr. aksje, mens det var ventet et resultat på 0,02 euro pr. aksje. Bedre marginer på nettverksvirksomheten enn ventet. Resultat på 633 millioner euro er 410% mer enn forventet av analytikerne.

5 Likes

Nokia tease.


Mobilslipp om 3 uker.

1 Like

Planer om enda et oppkjøp - Comptel (selskapet er børsnotert i Finland og er opp 30% idag).

Today Comptel is at the core of delivering digital and communication services to more than 1 billion people and businesses. Every day, we take care of more than 20% of the world’s mobile usage data. Over the years, almost 300 digital service and communications providers in 90 countries have trusted us to manage complexity and reduce friction in their most critical processes, to perfect their business and the digital moments of their customers.

1 Like

Nærmer seg Mobile World Congress nå. Mandag er det i gang, og det blir spennende å se hva Nokia kommer med, spesielt på mobilsiden. Merk at pressen gjerne publiserer sitt før selve messen er i gang, så forvent nyheter de nærmeste dagene. HMD har en event på søndag.

Har vært flere gode nyheter fra Nokia i det siste, og de er virkelig langt frampå når det kommer til 5G og IoT.

I går meldte Nokia at de samarbeider med Intel, og oppretter delte fasiliteter i Finland og USA. Der skal de fokusere på alle aspekter innen 5G - fra “enhet til sky” (cloud). De kommer til å utnytte Nokias eksisterende teknologi for å få til dette, og vil finne løsninger for distribusjon og drift av 5G.

Blir bare bedre og bedre dette her. Intel er store på IoT, blant annet på selvkjørende biler. Dette er et dream team, og rett og slett en drømmeaksje akkurat nå (min mening).

Jeg tenker litt sånn at når de ikke klarte så mye med Nokia 6, hvorfor skal så neste telefon klare det? Eneste grunn må være at folk til slutt blir lei av Samsung og Apple antar jeg…

Nokia 6 ble kun lansert i Kina, og ble raskt røsket vekk når de ble lagt ut. Så vidt jeg kan se ble den en suksess der. Var nok først og fremst en test, for å se reaksjonen fra markedet.

Men, telefonene er bare en pen bonus. Det er på IoT og nettverksstruktur Nokia virkelig skal gjøre det.

2 Likes

Nokia ønsker å kjøpe tilbake gjeld, noe som sikkert kan lønne seg godt i dagens obligasjonsmarked. Som det ser ut, virker det ut som at de ønsker å by opptil 1 milliard USD for en gjeld på 2,160 millarder. Høres ut som en god deal, hvis jeg har forstått dette riktig.

Kanskje noe for Funcom? :relaxed:

Tror du har misforstått men hadde jo vært en sykt bra deal for Nokia hvis det var slik.
Når selskap kjøper tilbake obligasjoner så er det ikke uvanlig at man må betale litt ekstra.

1 Like

Hva med Seadrill som kjøpte tilbakekjøpte 13,4 millioner dollar i gjeld, for 5,1 millioner dollar?

Hvis jeg har misforstått, hva er greia der da?

If Nokia decides to accept any Notes for purchase, Nokia proposes to accept for purchase pursuant to the Tender Offers an aggregate principal amount of Notes such that the total amount payable by Nokia for all Notes accepted for purchase pursuant to the Tender Offers (excluding any Accrued Interest, as defined below) is no greater than the cash amount equal to USD 1,000 million

Føler du Nokia er i samme situasjon som Seadrill er ? :slight_smile: Obligasjoner som er “gode” og som folk helst vil sitte med må man betale mer for enn de som man helst vil bli kvitt. Når Seadrill gjorde de tilbakekjøpene så kunne man kjøpe gjelden deres i markedet på kurs rett over 30 ( DVS man betaler rett over 300k for 1million ) og da vurderte obligasjonseierene at det var ok å få kurs på rundt 50. Man kunne da i teorien selge obligasjonen til seadrill og kjøpe samme antall obligasjoner i markedet og sittet med ca 15% ekstra i cash.

2 Likes

Har ikke gransket børsmeldingen, men det virker som om det er det som de maks er villige til å gi. Trenger vel egentlig ikke vite noe mer enn det?

Så du tror ikke det er slik at de skal bruke $1milliard på å kjøpe tilbake så mye gjeld som de kan ?

Hvis du fremdeles tror på din teori og ikke det som jeg sier så kan du stille deg spørsmålet om hvorfor noen frivilling ville selge en obligasjon til under 50% av hva de kan få i markedet :slight_smile:

1 Like

Mulig du har rett, jeg vet du kjenner godt til dette med obligasjoner. Får se hva de ender opp med.

Ericsson har gått bra i det siste ser jeg, det er vel når det ser mørkest ut man skal kjøpe da. Selv om jeg fortsatt er litt skeptisk til disse gamlingene.

2 Likes

Ericsson er definitivt også interessant. De fikk nylig en kjøpsanbefaling fra en kinesisk aktør, kursmål 100SEK.

1 Like

Siden folk enda blir våte i buksa når de hører Nokia

Spennende å se hvordan Nokia kommer å gjøre det i dagens marked.

2 Likes
3 Likes

Nokia samarbeider med Lucasfilm.

1 Like

Mer godsaker for Nokia

1 Like

Er ute akkurat nå, men skal inn igjen. Sånn sett glad for at den har falt litt i det siste.

2 Likes