Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordea Investor - erfaringer?

Prisen de har satt matcher hva tjenesten er verdt… :stuck_out_tongue:

1 Like

Hva er det som skjer med ordreboken? Noen andre som har det slik? Kjøpssiden er i synkende rekkefølge, men hva i svarte skjer på salgssiden? :crazy_face:

Noen som kan gi en liten update på om løsningen deres har bedret seg siste halvåret? Er traderen nå stabil nok til intradagstrading?

Den har blitt veldig mye mer stabil de siste 6 måneder :+1: stoler ikke fult på den enda, men bruker den til intradag trading.

3 Likes

Ga opp i juli. Min opplevelse var at jeg måtte ringe og sende mail nesten hver eneste dag.
Fikk ikke til å kjøpe, fikk ikke til å selge, deponier var ikke oppdatert, alltid var det noe.
Med mindre du handler sjelden og for småpenger er det absolutt ikke anbefalt.

1 Like

Er vel greit å ta med ag kurtasjen fort blir dyr også om du handler med litt penger

Den gjør jo ikke det. Hvem har lavere kurtasje?

Jeg bruker Nordea Investor når jeg skal gjøre kjappe kjøp inn og ut. Fantastisk billig og jeg synes de har blitt bedre de siste månedene.

Kan også ta med at det var ekstra ille med utenlandske aksjer. Tror det var trøbbel 100% av gangene jeg handlet i Sverige.

1 Like

Akkurat opprettet en ASK-konto hos Nordea denne uken for små trader, slik endel nevner i tråden her. Benytter man kun kontonummeret for å sette inn penger på ASK-kontoen fra ens vanlige bank, altså ikke nødvendig med et KID-nummer i tillegg sånn som hos Nordnet?

Og et spørsmål til, vet dere hva valutaspreaden er for nordiske aksjer i utenlandsk valuta? Fant det ikke i prislistene. Hos Nordnet er den vel 0,25% per transaksjon.

1 Like

Bare sendt en vanlig overføring til den “ASK transaksjonskonto” greia her i alle fall. Uten KID

Har bare denne og har ikke hatt noen store problemer med det, i alle fall ikke siste året. Kunne vært en bedre forklaring av funksjonalitet. Er det noe får jeg svar på telefon i løpet av kort tid. Handler lite utenlandske aksjer, der tror jeg Nordnet er bedre og billigere. Forsøkte en gang å bli kunde hos Nordnet på nett, gikk gjennom en lang smørbrødliste med spørsmål som til slutt endte opp med å komme tilbake senere.

Opprettet Ask for litt siden men har ikke tilgang til p kjøpe aksjer utenfor Norge. Da måtte en visst opprette vpu i tillegg. Dette koster visst årlig gebyrer. Noen som vet mer om dette?

Trodde Ask kunne benyttes til kjøp i EØS/Norden? Ingen problem med det på Nordnet iallefall.

ISIN nr må være norsk, såvidt jeg har forstått. Har selv Nordnet

Jeg har bare handlet noen få ganger dansk uten noen problemer med å handle de via Nordea Investor inn på ASK. Har ingen VPU konto, men får da bekreftelser med mer fra Nordea Danmark. Når det gjelder hva som kan handles på ASK går det på at selskapet er hjemmehørende innenfor EU og de reglene er de samme uansett hvor du handler. Mange aksjer på OB som ikke kan handles på ASK, disse kjøper jeg inn på vanlig aksjekonto. https://www.nordea.no/privat/vare-produkter/sparing-og-investering/aksjer/aksjehandel-pa-nett.html

Har akkurat opprettet meg en ask her, denne funker jo helt utmerket til småtrading med de lave kurtasjene. Kan nesten kjøpe 1 og 1 aksje.
Støtter trigger ordre, men ikke trailing stop.

Hva mener du med trailing stop, dersom du mener stop loss støtter den det.:smiley:

Du tjener mer på vinnerene ved bruk av trailing, da den går på %, samt oppdateres automatisk

Å hvordan setter du trailing stop loss? Jeg har ikke det valget, har bare trigger ordre som brukes som vanlig stopp loss.

image

Ved trigger orde stoploss må du legge inn triggerkurs for at den skal bli sendt til børs og så kan du ha en lavere limit kurs. Ved trigger opp blir det motsatt.
Står forklart under I (informasjon)