Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordea Investor - erfaringer?

Du snakker bare om vanlig stopp loss, ikke traling (som jeg prøvde å si at ikke er noen valg her)

Jeg har hatt Nordea Investor i 3 år snart og dette har fungert helt greit for meg . Når jeg har hatt Nordea Investor oppe ( pc eller mobil), så har kursene på de respektive aksjene jeg ser på forandret seg automatisk i forhold til når det har blitt handlet. Dette har nå Nordea bare tatt bort :frowning: De reklamerer på sin side at dem har Realtidskurser, men nå må en trykke på oppdater knappen på nettsiden for at de siste kursene skal oppdatere seg. Dette er utrolig kjedelig når en har vært vant til at dette har blitt gjort automatiskt før for bare en uke siden. Er det flere som irriterer seg over dette ? og hvordan er det hos Nordnet ? Er det på samme måte der ?

1 Like

Aha, er det det som har skjedd ja. Synes det var noe rart i dag. De bør definitivt gå tilbake til sånn det var før

Ringte og snakka med dem i går, dem hadde fått beskjed om at det var sånn det nå skulle være :frowning: Ba han ta det opp og gå tilbake til slik det var…

Har også merket dette, utrolig irriterende, trodde det var noe feil hos meg. Takk til @Dunkel for at du tok dette opp. Jeg har en Nordnet konto også, skal sjekke i morgen om hvordan det er der. Sender i så fall en mail til Nordea dersom det funker på Nordnet.

Strømmende kurser er normalt noe man må betale ekstra for. Nordea har hatt dette som en feil i lang tid og det er nå rettet opp og fungerer likt som hos andre aktører hvor man må refreshe for å få oppdatert (Nordnet, Sbanken osv.)

Netfonds har alltid hatt dette gratis. Synd å se de bli kjøpt av nordnett.

Nordea reklamerer med gratis sanntidskurser og ser ingen ting om strømmende kurser?
Dersom den ikke er strømmende kan den jo ikke være sann. :smiley:
https://www.nordea.no/bedrift/vare-produkter/plassering-og-investering/fond-og-aksjer/aksjehandel-pa-nett.html

Så lenge du refresher er den sann :slight_smile:

Så rask er du ikke?

Er vel dette som er grunnen til at det ble forandret:

Mulig de jobber med å fikse det?

1 Like

Hvem jobber du for , om jeg tør spørre ?

Ingen av meglerne/bankene.

De fleste opererer med sanntid/realtids-kurser og det innebærer at du får en snapshot av slik det er i det øyeblikket du refresher. Live/strømmende kurser er kontinuerlig oppdaterte kurser/ordrebok. Sistnevnte er ofte en tjeneste du må betale litt for da Oslo Børs tar betalt for å levere ut dette.

Benytter selv Nordea Investor men kjøper kursinfo hos Sbanken da de har mye dypere nivå på ordreboken for norske aksjer (99kr mnd.).

Dere som bruker Nordea, hva synes dere om tjenesten nå? Er den brukandes?

  • Ja
  • Nei
  • Bruker ikke Nordea

0 stemmegivere

Irriterende at du blir logga ut så fort på mobilen iforhold til på pc. Synes totaloversikten og funksjonene kunne vært lettere/bedre laga. Går også treigt før pengene er bokført på aksjekonto som vist du f.eks flytter penger fra lønnskonto til aksjekonto. Så spørsmålet om det er brukandes? Ja. Men kunne det vært mye bedre? Ja

2 Likes

Om du ikke skal handle på first north, så funker den bra for trading (og veldig billig (1kr/0.04% og da du kan handle for opptil 70k før du når 30kr), har brukt den mye i de siste mnd.
Har bare hatt ett tilfelle den siste mnd der jeg ikke fikk logget på før kl 9, men det ordnet seg i løpet av 30 min.

1 Like

Lurer på å flytte ASK-en dit da, har en zero konto for resten av rusket. :joy:

2 Likes

Har benyttet Nordea Investor siden den kom og har stort sett vært fornøyd. Trigger ordre er vel det jeg er minst fornøyd med, her er en feil jeg har meldt uten at jeg har registrert noen forbedring. Missfornøyd med at kursene ikke strømmes lenger slik at en må hele tiden oppdatere manuelt.
Veldig fornøyd med transaksjonoversikter og en kan også se gevinst/tap historisk pr. aksje. De burde også hatt en bedre brukerveiledning da en må finne ut av funksjonalitet selv. Så lenge kurtasjen er så lav vil nok jeg bli værende.
Anskaffet meg en Nordnetkonto for tilgang til amerikanske aksjer nylig, ser der er litt tilvenning der også.

2 Likes

Hva er feilen på den, av nysgjerrighet? Bruker den hele tiden og den fungerer for meg så langt iallefall.

1 Like