Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Financials ASA(NOFIN.OL)

Aega ASA – Vellykket plassering av konvertibelt lån

AEGA ASA: Ex subscription rights today

AEGA ASA: Eks. tegningsretter i dag

Hvorfor stiger denne`?

Idiot rally?

OSLO BØRS - STATUS COMPANIES PLACED IN RECOVERY BOX AND PENALTY BENCH

Navneendring til Nordic Financials ASA og ny ticker “NOFIN”

Name change to Nordic Financials ASA and new ticker “NOFIN”

And what now? What should we do with AEGA AS shares?

Sit on them or try to sell them.

would yo like to buy them from me?

Have you tried contacting the company?

image

cob@aega.no

I’ll do it in the nearest future. Do you have the same problem? the strange thing is that nobody is complaining about this situation, like it’s only me who owns this nonliquid share!

Most people sold :wink:

As company gave you LOOOOOOOONG time to sell.

but somebody had to buy from those who sold!

They sold their ASA shares. To avoid getting stuck.

what do you mean by that: 1) I was given a chance to sell ASA shares before the EX DATO date so that the dividend in kind (i.e. AS shares) wouldn’t accrue or 2) I had a chance (for some time) to sell AS shares themselves?

Her er det åpenbart noe jeg ikke forstår. Aksjen har gått eks tegningsretter til å tegne inntil 1 milliard aksjer til tegningskurs 0,01. Det hentes dermed inn inntil 10 mill kr. Aksjen er priset til i underkant av 7 mill. før emisjonen. Men etter at de har fått inn 10 mill skal da selskapet i teorien være verdt 17 mill. Men med over 1 milliard aksjer burde da kursen være ca kr 0,017, altså 1,7 øre og ikke 29 øre som er siste omsetningskurs.
Det er ikke mulig å shorte for det er ikke utlånbare aksjer. Til alle som er aksjonærer eller er kjøpere på 0,28: Her vil dere gå på et tap av en ganske ekkel dimensjon, nemlig over 90%. Så hvorfor selger ikke aksjonærene sine beholdninger nå? Eller er det noe jeg ikke har fått med meg eller forstår?

Folk leker, er det enkle svaret.

Fortsatt ingen som låner ut aksjer, og kursen er 70 øre… Det er sikkert mulig å sette ny renterekord på utlån av aksjer her. Hinsides idioti. Når emisjonen er på plass blir det 1 milliard aksjer. Og da skal jo aksjekursen ned under 5 øre, så snart emisjonen er på plass og nye aksjer blir handlebare. Nå prises jo selskapet implisitt til 700 mill etter emisjonen…

1 Like