Diskusjon TriggereNy! Porteføljer

Nordic Mining (NOM)

nom_ol
Investeringer: #<Tag:0x00007f47f1052fe0>

@NoBrain, er du tilstede på presentasjonen i dag?

Nei, dessverre nokså hektisk på jobb i disse dager så det blir liten tid til annet.

Fikk forresten brev om emisjonen i posten i dag. La merke til at det også var lagt ved en invitasjon til investorlunsj med Nordic Mining hos Clarksons Platou’s kontorer i morgen kl. 12:00. Har dessverre ikke mulighet til å stille der heller :neutral_face:

Jeg er fra regionen engebø ligger i, og kan love deg at jeg synes oppdrett og alle de miljøproblemene de fører med seg av uforsvarlig fiske av agn, kloakk, rømt laks og medisiner er er 100 ganger større problem enn at NOM slipper ut grus på bunnen av et helt begrenset sted i en av de trillioner av fjordene vi har.

Har latt være å investere i laks fordi jeg synes hele businessen er dypt, dypt, dypt uetisk.

Grunnen til at laks er så lønnsomt og gjør eierene latterlig rike er fordi de driver omtrent like utetisk som russiske nikkelverk.

Edit:

@F-Tosca jeg ville heller investert i Nestle eller Haliburton enn laks!

Kunne ikke vært mer enig. Kjenner noen i ledelsen i NOM og de synses det hele er veldig frustrerende, som du sier, litt grus av bunnen av en fjord. Rett og slett urettferdig at det skal være en miljøvernsak.

Lakseoppdrett derimot, fytti, marginene er helt vanvittig høye og regelverket skvises til det ytterste. Men sånn er kapitalismen til tider, så lenge regelverket ikke strammes inn vil man presse på der man kan for å få enda større marginer og ekspandere.

14/11-2018 12:26:14: (NOM.OAX) Primary insider notification - Rights Issue

Vis børsmeldingen

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20181114.OBI.20181114S60

God innsats av innsiderne.

Tja, var ikke helt imponert over dette styremedlemmet :roll_eyes:

Board member, Kjell Roland, has today sold 11,501 subscription rights for an average price of NOK 0.0175. Mr. Roland holds no subscription rights following the transaction and owns 75,027 shares in Nordic Mining.

16/11-2018 08:00:09: (NOM.OAX) Last day of trading in subscription rights

Vis børsmeldingen

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20181116.OBI.20181116S13