Det overrasker meg at verdien ikke gjenspeiles bedre av markedet nå.
Jeg tenker fundamentalt på all usikkerhet som er eliminert angående Engebø-prosjektet.
Vi snakker da om alt fra miljøvernere, motstand blandt deler av lokalbefolkningen, politiske overprøvninger av tidligere gitte tillatelser, AMR - lokalt konkurrerende parasittselskap, grunneiere, oppdrettselskaper etc. Listen har vært lang!
Faktum er at Nordic Mining har arbeidet i 13 lange år for å få på plass nødvendige tillatelser og bevist til myndighetene at prosjektet er sikkert, ressurseffektivt, samfunnsøkonomisk og miljømessig bærekraftig. Det har de klart!
I løpet av disse årene er det nok mange kortsiktige investorer som har brent seg. Tidsperspektivet har ikke vært helt enkelt.
MEN, nå ventes kun den siste nødvendige driftskonsesjonen!
Når den foreligger er selskapet klar til å starte byggingen av prosessanlegget - noe de for tiden arbeider med å sikre finansielt. Her har de en kjempebra forhandlingsposisjon gjennom intensjonsavtaler med to ulike interessenter som hver ønsker sine ulike mineraler fra prosjektet. Synergieffekten er klar og sannsynliggjør en robust finansiering for Nordic Mining.
Legger ved grafen som NoBrain tidligere har postet.
Noen som kan fortelle meg hvor på grafen Engebø-prosjektet befinner seg nå?
Tror det er mange som åpner øynene når børsmeldingen med svar på søknad om driftskonsesjon foreligger. Denne ble levert allerede i februar.