Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Mining (NOM)

Summons to the ordinary general meeting 14 May 2020

Hva tenker dere etter å ha lest rapporten i går, positivt, negativt?

Jeg er fullt klar over at NOM er et langtidsprosjekt og vi vil ikke få noen større return på lang tid, men jeg ser veldig positivt på prosjektet fremdeles og jeg tror kanskje vi vil få en reaksjon når (om) konsesjonen snart kommer.

Jeg har sendt en epost som aksjonær til Direktoratet for Mineralforvaltning og spurt om progress, men ikke fått noe tilbake. De er strengt tatt godt på overtid i forhold til tidligere indikert tidslinje for konsesjonen fra direktoratet.

1 Like

nøytral, kommer ikke til å skje noe her før tidligst neste år nå pga corona. Staten er staten og direktoratet kommer nok til å ta sin tid med progressen. Her er det bare å smøre seg med med fortsatt tålmodighet.

Approval and publication of prospectus

Invitation to the presentation of the Q1 2020 results on Tuesday 5 May 2020 at 10:00 (CET)

Nordic Mining ASA (OAX:NOM) - Interim report per 31 March 2020

Keliber will increase production capacity and relocate the concentration plant

Det nærmer seg vel slutten på Barton nedsalget og driftkonsesjon kan vel ikke være så veldig langt unna ? Verdt å ta noen lodd her kanskje.

2 Likes

Keliber - EIA program of the Päiväneva mine and concentrator site submitted to the authorities

2 Likes

Økende volum og Barton med bare 1,2 millioner aksjer på mandag. 4 millioner fortært sist uke. Er det nå det skal skje for NOM ?

2 Likes

Nå ser det ut til at Barton er helt ute, ikke på Topp 50 listen lengre.

2 Likes

Interessant!

Verdsatt til 339,69 millioner.

Hvor mye er investert i forarbeid hittil?

1 Like

Synes også caset er meget spennende og på en måte lite verdsatt. Er det sånn at de venter på grønt lys fra myndighetene for oppstart nå? For deretter å låne penger til utviklingen?

Ja. Svar fra Direktoratet for Mineralforvaltning er ventet “før sommeren”, jamfør CEO ved Q1-rapporten i mai.

1 Like

Om det er en aksje som fortjener en oppgang så er det NOM. Spennede om vi bryter 2 i dag

4 Likes

Like før nå :wink::+1:

1 Like

Ble bra fart oppover idag

NEL begynner å nå et metningspunkt kursmessig etter avtalen i går.
Ikke rart en kaster øynene på selskap det potensialet er stort og ikke tatt ut

2 Likes

Oi.

Ja der kan man se hvor heftig det tynger prisen når alle kan se at en aktør er på vei ut.

3 Likes

Strengthening ESG focus

1 Like