Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Mining (NOM)

Nå er ikke eg veldig trygg på ta, men motstande ligger vel på 72, og Nom i stigende trend.
Idag sluttet den på 72, eg ville sagt : kjøp nå, men vær obs på ny emi.
Eg tror det kommer ny emi, men at den da gjerne blir rett mot enten en investor eller industriel aktør, i såfall vanker det russiske prosenter
Neste motstande vurder eg til å ligge i overkant av 80øre

Kanskje @holmes eller andre kan foreta en teknisk analyse
@Irathi er vel en ekspert på TA

Nå er jo Nom en aksje med lite volum, så vet ikke helt hvordan det slår inn

1 Like

Snitt på 0.633 og er loooong så bekymrer meg ikke for en emi. Takk :slight_smile:

Ja, både SMA200 og tidligere topp rundt 0.75, men jeg synes likevel det tekniske bildet ser positivt ut, hvis du har en inngang på 0.63 hadde jeg ikke gjort noe her, bare tålmodig vente selv om den skulle fall litt tilbake. Ser ganske spennende ut…

Det er nesten fristende å prøve seg, men har bestemt meg for å være mer fokusert på de casene jeg følger.

2 Likes

Skrev feil. 0.6033 :smiley:

1 Like

Btw, tusen takk for kloke ord og plansjer @holmes

3 Likes

Vet ikke om jeg er ekspert akkurat.

Jeg har konkludert med at støtte er på ca 0.55 kr og at det er motstand rundt 0.74 kr. Forrige kjøpssignal ble gitt rundt 0.56 kr, RSI er overkjøpt. Potensialet opp mot 0.74 kr er derfor kanskje tatt ut allerede. Følg med på momentum, begynner den å falle og dersom kursen faller under WMA 15 ville jeg solgt og posisjonert meg rundt støtten igjen. Jeg tror aksjen vil falle tilbake til støtten før man får et nytt golden cross og man gjør et forsøk på å bryte gjennom 0,74.

Så “sell/short” med stop loss 0.75.

6 Likes

Jeg er helt enig på kort sikt

2 Likes

Nom ser ganske frisk ut for de som bruker TA :smile:

3 Likes

ok så de så mostand 0.72 og da er den brutt. Jeg tenkte vel da 0.74, men det var jo tegnet i paint - så kanskje 0.72 er korrekt.

RSI er jeg jo enig med de i, at man skal se etter fallende topper osv. Det er bare det at antall ganger aksjen går langt over rsi på 75 er kanskje 9-10 ganger om man ser på historikken.- ant ganger den snudde når den nærmet seg 70 og mer teller jeg til ca 18 stk.

Så dobbelt så sannsynlig for at den vil reagere ned innen kort tid enn at den skal fortsette himmelsferden. Ellers har jo aksjen steget 30% siden den var en “klar kjøp” . Så 30% opp på kort tid, overkjøpt RSI, … ville solgt jeg altså…

4 Likes

Da var eg ikke helt på jorde igår likevel da :slight_smile:

Uansett, så tror eg det er flere og flere som posisjonerer seg i aksjen, og volum over tid gjør til at tradere ikke har interesse for aksjen.
Til det er det for lite volum, selv om vi siste tiden har sett en økning
Dei som kjøper Nom, kjøper ikke Nom for å selge dagen etter

1 Like

Er ikke bare gruvedrift som er problematisk iht miljø :

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=397184

2 Likes

Hold eller sell ?

1 Like

Jeg holder :slight_smile: tar kjangsen

3 Likes
1 Like

erik solheim var jo også innhabil…

1 Like

Jeg har litt aksjer her. Selve businesscaset ser jeg på som nesten vanntett, så lenge det ikke kommer en ny finanskrise og det blir umulig å få finansiering til satsingen.

Det som derimot er en enorm risiko er at mektige interesser innen oppdrett kan få stoppet hele prosjektet:

Oppdrettsnæringen kommer aldri til å klare å stoppe dette, både Engebø og flere med, kommer for å bli.
Bare ver oppmerksom på at det nok tar lang tid før produksjon er klar, og at det garantert kommer flere emisjoner, for dei som har mulighet til å delta, så har emisjoner i Nom stort sett vert bra.
Eg deltok selv i den som var sist.

1 Like

hahahaha! artig å se ratingen til Nom på dere offisiell facebook side … :laughing:

2 Likes

Dette må vi på tekinvestor gjøre noe med!

1 Like