Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Mining (NOM)

Jeg har også stor tro på selskapet og er inne med langsiktige briller. Var med på emisjonen nå på 0,50, og er gledelig at en endelig ser litt stigning :slight_smile: Er å betrakte som småaksjonær, men planen er å kjøpe seg mer inn etter hvert som mer håndfast info kommer + å delta maks på emisjoner

Fiklet med tanken på å ta gevinst fra 0.55 til 0.61 nå, men velger å sitte inne. Får se hvordan det går.

Eg løp etter litt idag, å tok noen lodd igjen da toget gikk løpsk…litt lettere irritert over at det ikke ble kjøpt lavere, men da emisjonen ikke ble fulltegnet ble eg litt skeptisk.
Viktig rapport ventes iløpet av sept, antar det er håpet rundt og positivt innhold som drar den

2 Likes

Fint å høre du er inne Kronn. Greit å være flere her inne med lodd i NOM :slight_smile: Blir spennende å se på svarene som kommer i september!

Jaggu var det det greit å springe litt igår, godt i pluss allerede :slight_smile:

1 Like

Jeg kjøpte en liten post på 0.65kr i går og solgte for sent/tidlig på 0.69 nå. Burde jo hatt 2-3 øre til men…

2 Likes

Greide å komme meg inn på 0.56 for 2-3 uker siden, kjenner lysten til å ta gevinst nå men blir vell inne til september. Håper vi skal høyere :wink:

3 Likes

Sykt volum I nom nå da, et vil ha litt mer, men Ikkje for en kvar pris.
Ligger på kjøp om det kommer en dupp.

1 Like

Tipper eg får mine nomer på en dupp idag, aksjen slet også sist med å gå gjennom 70-72, da før emisjonen kom.
Mulig at den gangen ble oppgangen truet av emisjonsfrykt, det bør den Jon ikke være nå.
Tror likevel at aksjen trenger hjelp til å gå gjennom nivået

Denne gangen sitter jeg long, NOM har penger på bok i lange tider enda. I tiden fremover vil det nok være andre alternativer for finansiering som blir tilgjengelig for NOM en emisjoner.

Hvilke kurser tror vi kan oppnå utover høsten da ?
Spennende med rapporten som vente og kaliber sin børsnotering

Idag

Nordic mining utviklet seg positivt og steg 2.70% til en sluttnotering på 0.76 kroner. Aksjen brøt med det årstoppen fra 14. mars og satt ny årsbeste. Aksjen har med dette steget seks av de siste sju dagene. Teknisk ser det også bra ut. Aksjen anses teknisk svakt positiv på middels lang sikt.

1 Like

Denne aksjen har jo vært sprek i det siste. Swedbank hadde en analyse på denne. Kursmål 1.80 ?

1,80 ja…så kan man være obs på at swe som har analysen, er samme som jobber med Nom og har vert tilrettelegger for emisjon.
God nok rapport, så kan kanskje tagget økes ytterligere, men finansiering vil fortsatt være tema

1 Like

Fristende å kjøpe mer Nom

Nom, NOM altså! :smile: Har lyst på mer, men venter litt nå… (edit: venter på en liten dipp altså)

Det er mye mulig at SWEs target ikke er helt på jordet, men jeg baserer ikke kjøp av papiret kun på deres anbefaling. Jeg forventer en god rapport. Potensialet i Engebøfjellet er stort, det vet vi allerede ref tidligere rapport NGU/DuPont: http://www.ngu.no/upload/Publikasjoner/Rapporter/2001/2001_102.pdf

Og med “andre forekomster” som vil kunne utgjøre betydelige tilleggsressurser er det her snakk om REE metaller som Scandium og Yttrium, ref http://infonom.webnode.com/news/de-sjeldne-jordmetallene-scandium-og-yttrium/

Med dagens dollarkurs (7,959) og salgspris på 9500 USD/tonn for Yttrium, vil innholdet av Yttrium i Engebøavgangen ha en salgsverdi på ca. 240 mill. kroner. Scandiumforekomsten i avgangen vil med en gjennomsnittlig salgsverdi på 4350 USD/kg ha en verdi på ufattelige 206 mrd. kroner. Dette ville kreve at etterspørselen øker fra ca. 10 tonn til 120 tonn pr. år, noe som ikke trenger å være usannsynlig dersom de to nye markedene slår til.

2 Likes

Hvilke markeder snakker vi om her ?

I artikkelen nevnes dette, regner med det er disse det er snakk om:

Det er to ny markeder på vei til å bli etablert og disse forventer å øke etterspørselen etter Scandium betraktelig. Dette er “Solid Oxide Fuel Cells” og “Scandium-alloyed Aluminum alloys (Al-Sc alloys)”. En Aluminium-Scandium legering med 2% Scandium ble omsatt for 170 USD/kg i 2013.

Hehe fremdeles veldig gresk for meg.