Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Aksjonærlister og shortaktører (NANOV)

Han er styreleder i Pcib:)

Han kjøper heller aksjer i Nano enn i PCIB?

3 Likes

Har vel ikke kjøpt noe. Er vel inn på top50
Fords andre er under. Har samme antall aksjer nå som i Mai 2017?

1 Like

Seedspesialist Birk kjøper 10k. Bra tegn.

Beklager hvis dette har blitt diskutert før: JPM på 12. plass: noen som har en ide om hvem det er?

1 Like

Sluttauksjon DP, ca 62 500 aksjer @52,50

Totalt volum ca 97 000

4 Likes

@Mml nøyaktig dette spillet rundt synlige og ikke synlige shortpossisjoner mener jeg naive Finanstilsynet og kyniske Oslo Børs bidrar til.

Da har jeg omsider et datapunkt jeg kan legge inn i min modell for short.

1 Like

Hvor ofte oppdateres disse shortposisjonene? Altså hvor lang tid tar det fra man shorter til det dukker opp på short sale register?

1 Like

Positions are updated every businessday at 15:30 CET
Står det hos tilsynet.

1 Like

GSA har shortet NANO mange ganger og jeg tviler på at noen som følger NANO så tett har åpnet en shortposisjon på 50-tallet. Disse gutta shortet sikkert NANO på 75-85 rundt ASH. I så fall gjør de shorten synlig nå kun for å spre usikkerhet for å sikre mer gevinst.

Er bare spekulasjon, men ser ikke at noe annet er sannsynlig heller.

1 Like

Merk deg også at Finanstilsynet samler ikke inn info om registrene og at det ikke nødvendigvis er en automatikk i opprettelsen av shorts hos en aktør og at shorten dukker opp på listen dagen etter kl 1530. Det er aktører som sender inn info iht lovverk, men på eget initiativ.

1 Like

Det er vel ikke alltid slik at det går den veien shortbanden ønsker?

Slett ingen umulighet at disse 6 store shorterfondene har flere m.hus til å sanke inn og videre formidle via DarkPool. Når det kniper, har de aksjer nok til å senke kursen dit de vil. Disse fondene ligger hele tiden og vaker mellom 0,2 og 0,5%. Kanskje bare en konspirasjonsteori dette?

7 Likes

Hvis dette er sant så har de sikkert allerede dekt mye av posisjonen og ønsker å få den siste biten billig ved å flashe 0,5% nå.

En annen ting hvis dette er sant er at slik flashing kan brukes som et manipulasjonsverktøy ettersom at de selv sender inn. Ganske latterlig opplegg. Registeret burde vært automatisk med threshhold på 0,1% IMO

Det er ikke bare latterlig men absolutt kriminelt.

Jepp, og hadde jeg visst at det var slik finanstilsynet oppererte med shorts, så hadde jeg sett på flashing som et bull signal og ikke det motsatte. Ihvertfall mtp. slik NANO har utviklet seg i det siste.

Ja, kjenner vi lusa riktig på gangen, er de nå ute og bruker shortervåpenet med 2 og 2 aksjer.

Ikke nødvendigvis slik det er.
Her er ett eksempel fra i dag hvor de 2.er postene drar kursen oppover…

Tror den kan postes her også

http://www.peterwarren.no/

De drar kursen falskt opp for å lure inn kjøpere som legger seg på bid, så hitter de den bidden for så å kjøre den opp igjen med lavt volum, altså nettoselger de til en bra pris.