Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Aksjonærlister og shortaktører (NANOV)

Det skjer vel ikke før den dagen et bud ligger på bordet.
FTF har vel nå uttalt at de driter i norsk næringsvirksomhet/selskapsbygging, og det kun er profitt som gjelder.
Stikk i strid med hva som står på hjemmeside og i statutter.

Edit
Ser faktisk ut til at de fikk endret mandat i sommer. Kanskje etter mye kritikk for utlån. Altså endret til det bedre for ryggdekningen dems.
§1-3
3)
Kan det vel stilles store spørsmålstegn ved

Jeg synes du har feil fokus her.
Du bør heller spørre deg hvorfor er det ikke flere som ønsker å kjøpe Nano? Hvor blir de store kjøperne av, brede aksjefond og sektorfond?

At det er noen som shorter aksjen må du tåle når du er på børs.
Nå virker det som det utelukkende er kvantitative fond som shorter Nano. Det er fond som baserer sine investeringer utelukkende på matematiske modeller, og de har nok et pragmatisk forhold til hvilke aksjer de er investert i

5 Likes

Det er ikke nok med ett fokus.
Nano er en aksje som kan generere enorme gevinster og ditto tap. Er diverse aktuelle banker involvert i hvitvasking?

21 posts were merged into an existing topic: Nordic Nanovector Småprat (NANO)

NANO shareville etter close 05.03: 2059

image

En stor takk til Merlin for å belyse dette problemet om shorting/manipulering på skikkelig vis. Selv har jeg prøvd i 1 1/2 år å sette fokus her, men har åpenbart ikke lykkes godt nok.

2 Likes

For å være helt ærlig så håper jeg at det er minst 10 million aksjer short når fremtidig god melding kommer.

I mellomtiden så bryr jeg meg fint lite. Er jo bare til å kjøpe billige aksjer og fylle opp depoet.

Hvordan kunne NANO stige uavbrutt til 129 kr ved første forsøk? Svaret er åpenbart. Alt dette skjedde så fort at shorterne hadde ikke rukket å “oppdage” aksjen og komme på banen ennå. Det var naivt av oss å tro at slike kurser skulle gjenta seg med det første. I gamle dager steg aksjer himmelhøyt på forventninger fordi det var ingen som kunne trekke aksjen i motsatt retning. I dag har de som er skeptiske til en aksje minst like stor makt som de som tror på den, og kan prege kursbildet hele veien frem mot det tidspunkt da fasiten kan legges på bordet. Fordelen er at man kan forebygge “luftslott”, mens baksiden er at det misbrukes på en manipulativ måte og vanskeliggjør emisjoner på fornuftige kursnivåer for selskapene.

11 Likes

Dine betraktninger har du nok helt rett i!

Litt av fasiten kjenner vi nå. Større aktører har brukt tiden til å skaffe seg større beholdninger til stadig lavere pris, mens NanoVector stadig beveger seg fremover mot markedet for Betalutin. Dette hadde de aldri greid uten å bruke uredelige metoder. De var alt for seint ute med å oppdage potensialet i NanoVector. Og nå vil de selvfølgelig også ha en størst mulig del av de 777 777 i rep-emi.

Noen som har lista fra stocktalk? Det er onsdag i dag…

2 Likes

@Inkognito666 :innocent:

Edit: evt @Zuba

10 Likes

9 posts were merged into an existing topic: Bruk av aksjonærlister fra www.StockTalk.no

Utover trivielle kvasijuridiske underfundigheter, noen tanker om listen?

Tendens AS er ny, virker som om personene bak har medisinsk kompetanse.
DNB fond på plass, statestreet øker.

Fine greier.

2 Likes

Han står oppført som konsulent, men lurer på om ikke han også er numerolog. Altså en som kan dette med tall…

Såpass!??

‘’ Numerologi er studiet av tall, en eldgammel kunnskap om hvordan tall gjenspeiler guddommelige vibrasjoner.’’

https://www.numerologensverden.no/hva-er-numerologi1/

Ser ut som han har skrevet denne:

typisk PDX… alt går til helvette… å allikevel 10,6% opp :neutral_face:

3 posts were merged into an existing topic: Nordic Nanovector småprat 2019 (NANO)

GSA dekker inn 57 000

6 Likes