Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Aksjonærlister og shortaktører (NANOV)

Er det noe spennende i aksjonærlista i dag?

Kan jo være lovende at JP Morgan er inne med 300k aksjer.

De store og kraftige bygger seg sakte og sikkert opp.

1 Like

19 Likes

Samme beholdning som på listen til @Zuba. Men starter opp tradisjonen igjen med å poste, da det kan være beholdning fra andre dager en aksjonærlistene som legges ut.

5 Likes

Synes det er svært så interessant at JPMorgan valgte å bli synlig med sine 300k blant 50 største. Kanskje alt for påfallende å sette opp aksjene på alt for mange konti. Dette indikerer også kanskje noen få større aktører bak?

Det er i alle fall positivt at topp 50 samlet sett har økt litt i forhold til “røkla”.

Ikke helt enig med deg i det. Det betyr vel egentlig at de store tusker til seg billige aksjer fra mange mindre. Men det er vel slik det alltid har vært.:disappointed_relieved:

Tja. At de større aktørene sitter på større deler av aksjene bør jo i hovedsak være positivt. Så lenge de har tenkt å sitte på dem riktignok. Men gitt at vi nærmer oss en oppløpsside her nå så er det vel kanskje ikke helt feil å anta det? Hvem vet.

Den aksepterer jeg.:grinning:

I tilfelle noen er interessert i JP sine kontoer:

eller State street:

eller BNP:

Kilde: Aksjonærliste datert 8.3. Takk til @Wannatri

17 Likes

Den store State Street kontoen er Irsk?! Det var en hodekløer, gjort noen tanker om dette?

Takk for oversiktlig oppsett. Jeg har lagret det hele for å følge dette fremover. :+1:

Irland er jo kjent for å være et land som tidligere har vært slække på beskatning av store firmaer (i.e. Apple etc).

1 Like

Utvid F kolonnen (CO adresse) så ser man hvem klientene er og at det tilsynelatende er mange ulike klienter
image

4 Likes

GSA dekker inn 40 000

9 Likes

@solb, vi er mange som mener at short-aktørene koser seg med å ligge rett under og rett over terskelverdien for synlighet i shortregisteret, som er satt alt for høyt.

Men det er ikke sånn at teorier nødvendigvis er et faktum.

Slik ser min visualisering ut som tydelig demonstrerer at faktisk short ligger et godt stykke over synlig short:

Er klar over det. Men jeg har åpenbart stukket hånda inn i et vepsebol. Det er flere her inne som misliker sterkt at det er fokus på dette. Jeg tror nok jeg skjønner såpass at jeg forstår hvorfor.
Visualiseringen din tilsier vel også at det er "noe " riktig i hva jeg hevder?

Du har ikke stukket hånden inn i ett vepsebol, som du sier. Det er bare flere her som er lei av at du terper om igjen og om igjen på dette temaet.

Du har gjort poenget ditt klart for lenge siden

10 Likes

Tja.

Man gjør seg jo sine tanker når NANO nå plutselig er omsettelig over 45, mens det var heeeelt umulig å finne kjøpere på det prisnivået til repemi.

Selskapet har blitt snytt for noen og tredve millioner inn i kassa, som hadde gjort balance sheet den lille biten penere.

3 Likes