Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Aksjonærlister og shortaktører (NANOV)

Skrev ikke jeg den i denne tråden? Har jeg drømt? :grin:

2 Likes

Nåvel, dette er jo ikke gratis penger. Motposten er som kjent utvanning.

3 Likes

Enig! Bedre å hente disse pengene på høyere kurser, hvis det i det hele tatt blir flere emisjoner…

Det blir det helt sikkert
Om ikke for annet så kommer det når man skal forberede kommersialisering i US

Dette er vel en litt vel skråsikker påstand?
Godt mulig du får rett til slutt, men vi vet jo pr i dag ingenting om hvordan de løser det i fremtiden.
De kan få en lukrativ partneravtale som dekker studiene, de kan også bli kjøpt opp før den tid.

Det eneste som kommer til å hindre flere emisjoner er at selskapet blir kjøpt opp
Eventuelle partneravtaler vil ikke ha store nok upfront betalinger til å dekke kostnadene med forberedelser og gjennomføring av kommersialisering av US.
Det er min mening

Ikke dermed sagt at emisjon i 2020/21 vil være negativt

2 Likes

Du er bombastisk, emi er nok sannsynelig. Men Algeta løste det på en annen måte.

3 Likes

Får trekke sammenlikning til Algeta igjen, de fikk vel en partneravtale som dekket HELE det gjenværende studiet hvis jeg ikke tar feil? Pluss cash?
Uansett, vi kan spekulere til vi blir blå i ansiktet, tiden vil vise.
Vi er vel også i feil tråd for dette, beklager.
Kanskje Sparegrisen eller noen kan flytte til Nano Småprat?

Algeta kjørte minst en emisjon etter partneravtalen med Bayer i 09

13/02-2012 22:15:54: (ALGETA) Algeta announces offering of up to 2,000,000 new shares to raise net proceeds of up to approximately NOK 260 million (~USD 45 million)

2 Likes

Og de fikk lån for 120m $, kursen var noe lavere da, så 720m nok i 2013.

Du siktet spesifikt til hvordan NANO skal løse utfordringen ved kommersialisering. Det er hvordan Algeta løste utfordringen rundt kommersialisering. Ikke hvorvidt de kjørte emisjon eller ikke etter partneravtale(som kom inn i bilde 4 år før kommersialisering for deres del). Dette er ikke nytt for forumet her, tatt opp mange ganger. Så greit å ikke være bombastisk. Emi er sannsynelig, ikke garantert. Eduardo Bravo uttalte vel også for kort siden på Q&A, spørsmålet om det kan ventes flere pengehentinger som vil vanne ut aksjonærene, og svaret var at der er andre løsninger også, og NANO utforsker alle muligheter i den sammenheng.

2 Likes

Mrs. Tight Belt har også nevnt en senere emisjon ifbm fase III og kommersialisering.

Hva skulle han ellers sagt? Det er en standard frase som må leveres

Det kan jo også stilles spørsmål om Algeta ville fått lånet dersom de ikke hadde kjørt emisjonen, svaret på det får vi aldri

Eller så forbeholder jeg meg retten til å være bombastisk, så lenge jeg understreker at det er min mening som kommer fram

4 Likes

Den emisjonen kom vel 2 år før oppkjøp, og halvannet år før lånet ble innvilget. Tidslinje lik NANO’s allerede utførte emi nå?
Jeg beregner for egen del at det kommer en emi til enda, men det har med forsiktighet og gjøre i forhold til egen investering.

2 Likes

Så lege du sier klart at det er din mening, og ikke at “sånn her blir det garantert”, så må jo det være greit, et er jo et forum hvor vi diskuterer og deler meninger .= Også greit å mentalt forberede seg på en eventuell emisjon i fremtiden, selv om jeg er bra sikker på at hvis det kommer, så er det da et skikkelig champagneproblem, da de pengene nok vil gå til kommersialisering av Betalutin på markedet :slight_smile:

2 Likes

Må si det er litt merkelig at man er så opphengt i emisjoner i et biotek-selskap som står foran et stort markedsgjennombrudd. Da trengs det kapital som vil forente seg! Selskapet trenger støtte i denne fasen.

Veldig merkelig at investorer bryr seg om utvanning ja…

Er forskjell på emisjoner.

En 10% utvanning nær ATH slik NEL (og for den del NANO) gjorde har absolutt ingenting negativt å si.

De to siste biotechemisjonene til NANO og PCIB er en rimelig mye bitrere pille å svelge. For ikke å si NAS.

2 Likes

Indeed!

Siste drypp fra aksjonærlisten, State street redusert 185K aksjer sist uke. Kjør debatt…

Ja, men hvor har de tatt veien? State Street som har vist seg så interessert i å akkumulere i lang tid, har neppe sluppet fra seg disse aksjene. Lett å skjule dem på andre konti? Aktørene bak vet nok hva de driver med.