Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Aksjonærlister og shortaktører (NANOV)

Here you go :slight_smile:



(Kilde: Stocktalk)

10 Likes

Tankespinn, har ikke sjekket matematikken i dette, men - hvis en shortaktør sitter med lånte aksjer hos FTF og har fortsatt tro på nedgang, samtidig som FTF krever disse aksjene tilbakelevert (500000 aksjer har vært nevnt) - vil ikke det enkleste for shortaktøren være å låne inn disse aksjene hos andre aksjonærer (for tilbakelevering til FTF), for således å redusere antallet som må kjøpes i markedet og redusere presset på kursen?

1 Like

Hjertelig takk for at du deler:)

Glitters, takk Inkognito!:innocent:

Sikkert noen som vil ha rykende fersk liste også…


17 Likes

Riktig.
Gitt at det finnes noen som vil låne ut aksjer da :sunglasses:

Vanskelig å gi noen gode sanntids estimater på short så lenge folk holder seg under terskelverdien

Lenge siden vi har oppdatert denne. Her er fra i dag, men aner ikke når de har refreshet da.


1 Like

Synlig short uendret, Foreløbig!
Men ikke oppdatert siden 18. mai.
Bør vel ulme litt i shorterleieren nå…
Kanskje det skjer noe i løpet av dagen?
Børsnedgang over dammen, da.

1 Like

Synlig short fremdeles uendret. Det overrasker meg litt, etter nedgangen og volumet i går.

Litt merkelig, ja. Tror Savepig nevnte at det er en viss forsinkelse der. …Han har jo også laget en oversikt over sannsynlig usynlig short.
Men de som ligger i den usynlige shortersonen som ikke er synlig i registeret, kan jo ha funnet på noe nå. Eller så har de satsa på at de har muskler nok til kjøre ned kursen.

Må si jeg er smått forundret over ingen endringer på shortregisteret i dag heller.

Og like forundret blir jeg om det viser seg at FTF nå igien starter massivt utlån av nanoaksjer.

Hvorfor forundret?
GF er avholdt og utlån av aksjer - som er vedtatt politikk - kan tilta igjen. Kokebok oppskrift dette.

Ja jeg skjønner resonnementet bak at man leier ut aksjer for å skaffe seg en meravkastning på aksjene, heller enn å gamble på å oppnå dette ved hjelp av å forsøke å trade.

Men nå har stoppeklokka for alvor startet for at NANO må begynne å se på finansiering utover de pengene de sitter på nå, og da er en ny emisjon en av mulighetene. Da er det lite gunstig om aksjekursen blir holdt kunstig lav ved at gribbeaktører kan leke seg med å shorte aksjen til oblivion.

NANO omsettes på en gjengs dag for et sted mellom 10 og 20 millioner kroner, det er så små tall at et hedgefond med en robot drevet av en raspberry pi og et middels amex kredittkort kan leke seg med å tegne opp akkurat de kurser de måtte ønske seg, og jeg har etterhvert havnet på at det er nettopp det jeg tror foregår. Lille Oslo børs er en takknemlig andedam for store og stygge gjedder, som koser med med at omsetningslistene er blitt anonyme, for at børsen ikke skal bli uattraktiv for slike aktører som dem.

Folkefiendefondet sitt billige utlån av OVER EN MILLION aksjer er å anse som badeoljen i plaskevannet.

EIVIND LOTSBERG DIN KØLLE MED 3 956 506 AKSJER SOM DU DISPONERER PÅ VEGNE AV NORSKE SKATTEBETALERE VIL DU GI FAEN MED Å KØDDE MED KREFTSELSKAPER?


21 Likes

Her kommer oppdatert liste. Tydelig at folketrygdfondet lånet ut aksjer:



(Kilde: Stocktalk)

2 Likes

Kudos til de for å hensynsløst ordne meravkastning. Spennende å se om selskapet har krutt nok på lager til å tvinge inndekning…

Shorterne har sannsynligvis lånt av andre i markedet for å dekke inn til FTF som ønsker å stemme for alle sine aksjer, og har nå fått låne de pånytt. Det trenger ikke være mer netto short i NANO. Vi husker jo @Spot-On som sa at det var interesse for å låne hans aksjer.

Leser vi ut ifra listen over, at FT har lånt ut 1 mill aksjer ??

Etter generalforsamlingen, har FTF lånt ut over 1 million aksjer ja.
Men som @Fornybar påpeker, så er det nok hovedsaklig forflytting av hvor short står som skjer.

1 Like

La oss håpe det blir vanskeligere å gjøre denne papirøvelsen neste gang f.eks. når FT skal stemme ved ny CEO og styreleder.

Vi må bare se sånn på det: Shorten kommer til å dekkes inn når Nordic Nanovector viser at de er back on track. Jeg vil tro at det blir vanskeligere og vanskeligere å sitte short i NANO ettersom vi nærmer oss ASH 2018.

1 Like