Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Aksjonærlister og shortaktører (NANOV)

Short ned 50 000 igår.

POSITION HOLDER SHORT POSITION SHORT PERCENT POSITION DATE (DD.MM.YYYY)
GSA CAPITAL PARTNERS LLP 338 073 0,68% 23.07.2018
7 Likes

Om på 4.78%. :eggplant:

Takkar og bukkar! Noke formeining om DnB som har redusert med 91000?

Rett og slett deilig å se at topp 50 sitter mer eller mindre stille, uke etter uke.

State Street eier nå 1.62% av alle aksjene (om man slår sammen kontoene.) Det store spørsmålet er hvem som står bak disse kontoene :slight_smile:

Særs hyggelig er det også at OM fortsetter å øke.

En PEN liten tyvstart på august dette. :smiley:

Utrolig vanskelig å vite hvor short reelt er hen akkurat nå.

1 Like

State street har vel forhåpentligvis enda større prosentandel om tredje posten ligger tett under topp 50 ein plass.

1 Like

Om alle State Streetkontoene er samme organisasjon har vi en ukjent aktør på 5.plass. Og denne aktøren har avansert dit i 1H 2018 om jeg ikke tar feil?

Fint å se OM fortsette å handle.

Når det gjelder State Street så har synlig beholdning gått fra 1,82% til 1,62% den siste uken. En av kontoene er ikke lenger synlig, noe som tyder på at de har overført aksjer mellom dem. Hvor mye aksjer de har utenom topp 50 vet vi ikke, men vi kan ikke akkurat si noe om beholdningen har økt eller minket siden forrige uke. Just saying :slight_smile:

2 Likes

Takk for liste, Inkognito!:innocent:

1 Like

GSA reduserer igjen.

18 Likes

Det synes jeg var mye reduksjon uten at det påvirket kursen. Kan det være at de er 1 dag forsinket med innlevering av rapporten og at de dekket inn på fredag, eller at de har fått aksjene fra DNM depot? I tilfelle det siste, vil shortere altså kunne dekke seg inn utenom børs.

Jeg har helt klart inntrykket av at det finnes flere måter shorthandlerene har å maskere dette en smule på.

På fredag var det dog en (veldig liten) volumspike og kursen gikk en del.

image

Husk at de som shorter, like gjerne kan ha en annen post med positiv mengde aksjer. Tilsvarende kan en aksjonær med mange aksjer, også velge å shorte en andel for å minimere risiko. I disse tilfellene kan de også bytte aksjer i darkpool uten at det vises i dagshandelen for menigmann.

Dette spillet kan de profesjonelle investorene/institusjonene.

Det som er positivt er nominee kontiene til State Street kan kun være utenlandkse eiere, da nordmenn ikke har lov til å eie konti gjennom nominee kontier i utenlandske banker. Det er i hvertfall sånn jeg har forstått det.

Det er interessant å høre på podcasten til Peter Warren, der han noen ganger beskriver hvordan han kan strukturere en trade med en kombinasjon av long/short posisjoner. Så du har selvsagt rett i det.

Men det er nå vel likevel sånn at mye aksjer short umulig kan tolkes bullish, og motsatt.

Hørt på 1,5 podkast til nå (hele 30 og halve 31) og absolutt potensiale for å være intereressant, men det slår meg at de nok ikke har så mye peiling på teknologi selv om de er gode på finans og økonomi (siden det er der de er utdannet og det er det de jobber med). Det er nok derfor de er så bear på f.eks. Netflix og Tesla? Og så lo jeg litt når Peter Warren tydeligvis ikke har helt styring på mobilabonnement når han ikke klarer å skaffe seg et abonnement der han kan justere datamengden fra måned til måned. :slight_smile:

EDIT: Sorry for å være 100% off topic.

Er det et tegn på lavere short at kursen nå “slipper” et hakk oppover?

https://www.dn.no/nyheter/2018/08/01/1851/Finans/erik-must-har-45-milliarder-kroner-pa-bors

5 Likes

Fredagens volum var stort nok til å inneh shortinnd. 53K, men ikke mandagens.

Ja, men ikke i NANO. Der har vi hatt oversikten over ganske uendret topp 20 lenge. Ikke helt Kjos her altså.

Handler i dark pool kommer i handelsloggen.