Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Aksjonærlister og shortaktører (NANOV)

State street nå inne med 3 kontoer på top 50, og de fortsetter å øke på den største kontoen.

Citibank øker også med 24,4k

JP Morgan inn fra forrige uke

US ser ut til å like NANO, det liker jeg.

6 Likes

Noen med oppdaterte liste? :smiley: Kanskje @Inkognito666 har en på lur? :slight_smile:

2 Likes

God aften @Inkognito666. Dagen i dag ble ikke det samme uten deg og våre venner i street bank. Håper du gjør et comeback. Du er savnet.

3 Likes

Dere er ikke de eneste som savner aksjonærlistene. Tydelig at Stocktalk.no har noe problemer ettersom det ikke er lagt ut enda. Ble lagt ut sent også forrige uke… :-/

11 Likes

Takk for tilbakemeldingen. Ser fram til oppdateringen. Ha en fin kveld videre!

Står det til liv, Inkognito?

Så kom listen:


Data er hentet fra Stocktalk.no

Myrlid AS er nå ute av topp 50.

17 Likes

Glitters, takk Inkognito!:innocent:
Edit:
Hugoil hadde rett om nedsalget fra Storebrand.
Sjekka akkurat short’n. Synlig short uendret, og 0.

DNB MArketss øker mye, shortinndekkng?
Myrlig har pt 75K. Låner han ut aksjer slik som spot-on?

Interessant å se at de gamle, stabile traverene Lucellum og tidligere uke Seffri, som aldri før har endret beholdning, nå øker med sparepengene sine.

Det er nok utlån tenker jeg.

Mine aksjer skal kalles tilbake når det passer som dårligst å levere de tilbake.
Jeg vet akkurat når det smerter som mest.

5 Likes

For Myrlid kan det være snakk om nedvekting relatert til midler for PCIB. Han er vel nær 5%-ern der.

Hvor lang periode har de på seg på å levere når du kaller tilbake?

Mener å huske at det er 30 kalenderdager.
Ved innkalling til ekstraordinært er det kortere frist. Det er en sikring som sikrer at jeg råder over mine aksjer ved EGF.

30 dager! Så lenge!

Og nå, tilbake til tema for tråden :slight_smile:

1 Like

30 dager er lenge, men med sikkerhetsventilen hvor aksjene kan tilbakekalles med nær umiddelbar effekt fungerer dette helt greit for meg. Som tidligere forklart har DNB Markets (etter hva jeg forstår) samlet en pool med “mindre poster” og tilbudt de til utlån som en større post. Mine utlånte aksjer inngår der og jeg har ingen anledning til å påvirke denne avtalen. Jeg oppfatter betingelsene som så gode for meg og mitt at jeg ville grepet muligheten igjen - og igjen.

1 Like

Det er ikke noe tema her lengre.

Men hvis du ønsker å legge en beskyttende hånd om dette tullet så velbekomme.
Du kan fortsette å slette mine innlegg hvis det er i tråd med forumsreglene å flagge det innlysende.

Ønsker bare å ha en ryddig kilde av info her.

Hvordan, har du en avtale med DNB også? Og DNB en avtale med din låntaker, som sier at DNB kanskje kan kalle de tilbake med kortere varsel enn 30d?

Det er vel litt av ggrunnen til at DNB helst vil sitte med et depot, og kanskje tynne det ut i periuoder hvor de ikke tror på tilbakekalling - eller, de lar shorteetterspørselen tale for seg?

Denne disk skulle nesten blitt kopiert over til shortdisktråden.

Deutsche BANK har økt med 53K til og med fredag til 99K.

Overraskende at Myrlid er ute.