Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Aksjonærlister og shortaktører (NANOV)

Noen som vet hvor mange aksjonærer det var i Algeta når de ble solgt?

@Inkognito666 - skal bli usedvanlig spennende å se lista på mandag! Mulig du har skrevet om det før men hvor går uke skille på den oppdaterte oversikten du legger ut for oss. Svært takknemlig for det.

1 Like

Spent på hva @Inkognito666 har til oss idag :smiley:

6 Likes

Lista ligger på Stocktalk- bare å melde seg inn.

image

Ser ikke ut som det er småsparerne som driver den opp

2 Likes

Nei, seks færre enn da @Savepig posta samme oversikt for åtte dager siden. Trist å se at folk går i fella.
Er ikke akkurat på top 50-lista selv… men det er jo ikke enkelt for oss amatører.

Synes det er enkelt.
-sett et mål.
-så lenge det fundamentale er bra underveis, ikke selg før målet er nådd.
2 enkle punkter :grin::stuck_out_tongue_closed_eyes:
(Jeg har riktignok solgt noen mindre poster underveis, men da av nødvendighet og lyst på ny tv :rofl:

5 Likes

Målet har vært å være tålmodig…
Og det har jeg fått testa ut. Både i med- og motvind.
Har flere Nanos nå enn tidligere.
Det kjennes greiere ut nå enn de siste månedene, for å si det sånn.
Prøver å lære av egne feil, og bli bedre på TA.
Synes det fundamentale ser bra ut.
Lurer på hva som skjedde på Jefferies, savner en PDF derfra.

1 Like

Forhåpentligvis blir det tidenes dyreste TV Oilimp. :+1::sweat_smile:

1 Like

Var inne på tanken selv, nå når Black Friday nærmer seg, men har lagt det fra meg. Kan kjøpe 8x større tv om noen år :money_mouth_face:

1 Like

Er Luigi Costa å finne på listen over aksjonærer?

Ja, indirekte på klientkonto. Men det må du vente nesten 2 uker for å kanskje finne ut av - for aksjene bleutstedt i går/i dagog kommer ikke med på neste ukeoversikt. Videre, ser vi det ikke klart og tydelig på oversikten deretter igjen, så har han solgt og han er ikke meldepliktig.

Det er han, men han er “anonym” siden han er en utenlandsk statsborger?!?

Kan vel være type bank-konto(er) han benytter også vil skjule hans posisjon, bevist eller andre praktiske grunner. Jeg har flere selv(6 egne), og kun en mindre andel som vil spores til meg, dette av helt andre årsaker relatert til bankene selv.

1 Like

Du høres ikke akkurat ut som gjennomsnittstudenten? :stuck_out_tongue:

2 Likes

Tror du misforstår, dreier seg om kurtasje-fordeler hos noen, EK-krav til belåning hos andre, forum via nordnet, og så er det LIV konto for skattefordel, en konto er fordi jeg kan motta lønn/stipend og overføre penger til børs for å gjøre handel på svært kort tid, og 2 kontoer fordi de var hvor jeg begynte en gang og ikke var spesielt gunstig. Ikke fordi jeg er rik, men fordi jeg prøver å gjøre mest mulig ut i fra hva som er tilgjengelig.

1 Like

Er du @Spot-On? :grin:

Men på en aksjonærliste blir aksjene på ulike vps-konti summert, bortsett fra unit-linked/forsikringsrelatert aksesparing.

Er bare meg, og knapt nok tid til det. :grin:
Ikke spesielt anonym heller, er minst 2 nett-steder børs-relatert jeg er representert med navn, og som er fullt mulig å linke til min profil her.

@Hugoil LIV er det som går utenom her antar jeg. Siden aksjene teknisk sett eies av Netfonds. ZERO samme for Nordnet kundene.

Mine er ikke summert, men det er da privat og selskaper.