Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Aksjonærlister og shortaktører (NANOV)

[quote=“Oilimp, post:1231, topic:5147”]
Kan bli dyr TV for Oilimp. Personlig hadde jeg den dyreste ferieturen noensinne i februar 2016. Spanderte tur på familien til Thailand til den nette sum av kr 165.000,-. Hadde de pengene istedet gått inn i NANO, da jeg kjøpte mine første for kr 14,30 den 29 feb 2016, så hadde jeg kunne handlet anslagsvis 11500 flere aksjer. Da NANO toppet ut i desember samme år ville disse vært verdt kr 1.426.000,-.

Så det er nesten sykt å tenke på hva det Thailand oppholdet har kostet meg. Men jeg skal ikke klage. Har tjent meget gode penger på NANO og nå er jeg inne igjen for tredje gang. Ingen grunn til å tro at jeg ikke også denne gangen skal gjøre en del kroner.

2 Likes

Klamrer du deg i masta denne gangen og?

He, he det er pussig hvordan man lærer så lenge man har lever. :joy:Jeg har lært at man skal være veldig forsiktig med å utbasunere hva man gjør i fremtiden i aksjemarkedet. Nei, masta får andre ta seg av. Det synes som de har klart seg utmerket uten mitt nærvær. :+1:

5 Likes

Hva studeres det? Imponert over hvor mye tid som blir lagt ned. Må gå utover karakterer dette her :wink:

Hva var masten din laget av?

1 Like

Hehe, god helg til alle å enhver uansett mast og horisont

Carlsen vs Caruana primært, Ben Finegold på youtube og svært mye børs! Tror det er noen JUS bøker for noe eksamen til uka i området også. Vi er nå gått over til aksjonærlistene person for person i dybden? Kan svare mer om studiene mine på privat om det er interessant, men tror ikke vi skal ta det her på tråden. ^^ Det blir så mye scrolling når du skal sammenligne mot gamle aksjonærlister.

2 Likes

Den må nok ha vært laget av noe som ikke tålte kombinasjonen av stillebelte og ørkenvandring, sku ein tru.

Han har tydeligvis troen da…?:wink:

OK, da sier vi det:) Hvor stor andel av din forrige gangs beholdning er du nå inne med?

Nei ikke slutt å del dine avgjørelser i aksjemarkedet. Alle kan gjøre feil, kanskje noen lærte av dine uten å gjøre de selv. Husk at det er en stor lesermasse på forumene som ikke har gått inn å hengt deg ut for valget du tok. Ikke la de få skribentene som har skrevet usaklige kommentarer påvirke deg.

19 Likes

Velkommen tilbake, Londonmannen! Lurte på hvor lenger du skulle hold deg utenfor! Jeg henge med fortsatt (Algeta erfaring…)

2 Likes

Velkommen heim, @Londonmannen. Vi prøver en båtmannsknopp denne gangen. :grinning:

5 Likes

Er det ikke en egen tråd som heter SMÅPRAT …?!

2 Likes

Sklir helt ut vi euforien om dagen! :money_mouth_face:

Klinsj
Takk for det. Men dersom du skulle tro at jeg lar meg påvirke av hva anonyme skribenter mener om hva jeg gjør eller ikke gjør, da kan jeg forsikre deg om at jeg er såpass gammel og hardhudet at slike ting ikke affiserer meg. Jeg tør hevde at enhver som operer i aksjemarkedet må være seg bevisst at en investering i dette markedet alltid er beheftet med risiko. Og dersom man ikke er beredt til å ta den risikoen så bør man finne andres steder å putte pengene. Jeg tør også hevde at er man tøff nok til å sette pengene sine inn i aksjemarkedet generelt og farmasi spesielt, så må man også være voksen nok til å ta tapene om det går åt skogen, og ikke plage andre med beskyldninger om at man ble lurt. Jeg forventer at når jeg diskuterer på disse fora så er det voksne folk som tar ansvar for egen handlinger jeg forholder meg til.

Angående feil så har jeg gjort min del av dem, men i NANO har jeg aldri tapt en krone. Da har det vært verre i noen gruveselskaper jeg har rotet meg borti. Men det er glemt. Nå er det PHO og NANO som gjelder for meg og jeg tror at dette blir to flotte investeringer på litt sikt. Uten at jeg dermed lover å bli sittende i det ene eller andre til dommedag. Jeg er i markedet for å få å få best mulig avkastning. TA behersker jeg ikke og derfor forsøker jeg etter best evne å finne selskaper jeg har tro på vil utvikle seg positivt på børsen.

Men det er absolutt hyggelig å være tilbake. Ikke minst varmer det å få så mange hyggelige tilbakemeldinger. At en del er skeptiske, det kan jeg leve med.

16 Likes

Gruveselskap kan være gull det! London mining og Naur reddet stumpene mine etter finanskrisen.

Uansett, kjekt å ha deg ombord igjen! :sailboat:

@Inkognito666 god morgen.:slight_smile:

9 Likes

hehe, folket venter ser jeg. Stocktalk.no er sent ute igjen, men kommer forhåpentligvis lister snart :wink:

Edit: Er kommet melding om at lister ført blir tilgjengelige etter kl 17:00 pga feil med oppdateringen.

19 Likes

Håper de er ferdig med mandagskosen i Stocktalk. Det er en del spenning knytta til siste ukers økt handel. Vi venter i spenning!