Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Aksjonærlister og shortaktører (NANOV)

Og poenget var?

Mitt poeng var altså at de 300k ikke er med i denne oversikten. Altså er de aksjene som UBS har kjøpt, kjøpt i markedet.

Novartis? :slight_smile:

6 Likes

Vil bare bemerke at dette er nok en ren bløff fra @Hugoil.
Han har solgt sine aksjer, står bitter på utsiden og irriterer seg over NANO-festen hvor han ikke er invitert.
Enkel matematikk og deduksjon viser at dersom her påstås overhodet ikke kan stemme.
På tide å utestenge en notorisk baisser.

6 Likes

Du har nok rett der, denne listen er fra onsdag sist uke.
Det større innløsning av opsjoner til ca 300K (?) aksjer vil komme på neste ukes liste.
Vet ikke hvor @Hugoil får det fra at Costa har solgt mange aksjer, men det kan han kanskje forklare? Så slipper folk å spekulere i motiver? :slightly_smiling_face:

2 Likes

Apart from private banking, UBS provides wealth management, asset management, and investment banking services for private, corporate, and institutional clients with international service. UBS manages the largest amount of private wealth in the world, counting approximately half of the world’s billionaires among its clients.

Kan det være forsinkelse fra prossessen med opsjonsinnløsning er satt i gang, til informasjonen offentliggjøres og lister oppdateres? Tenker litt tidlig å si det er Novartis f. eks. ^^ Vil vite sikkert, det er så tett tidsmessig at det føles som om en eller annen har vært slapp med papirføring en plass.

1 Like

Sikkert en tilfeldighet :wink:
https://www.ubs.com/ch/en/swissbank/private/novartis-campus/benefits.html

3 Likes

Helt korrekt

Det totale antallet på listen er fortsatt 49.122K

Så for å gjøre det krystallklart er dette aksjer som UBS har kjøpt for en aktør som skal tungt inn. Selgere er stort sett norske småsparere som ikke ville være med på festen.

Vi kan også konkludere med at de er kjøpt i perioden før torsdag.
Dvs i intervallet fra 65-75.
Hvis vi tar et snitt på 70 er norske småsparere allerede lurt for ca 300.000 x 15kr (differansen fra 70 til 85) = 4.5 mill i verdistigning.

I tillegg kommer alle som solgte torsdag og fredag (og i dag).

1 Like

Basel, Sveits. Dominos!

3 Likes

Både UBS og Novartis holder til i Basel, Sveits. Just sayin!

2 Likes

Jeg ble sittende å tenke på at datoen på meldingen muligens gjør at resonnementet mitt er feil. Men er ikke 100% sikker fordi det er så mange måter gribbebankene kan gjøre sånne store transaksjoner på.

Her er det mye tilfeldigheter ute å går…jaggu lukter det one big happy farmafamily. Oppkjøpstanker presser på i skolten…

3 Likes

Ja, hvem det er kan man jo spekulere i.
Men en ting kan man gjøre om man ikke sitter på sensitiv info. Man kan velge å sitte trygt (og rolig) på innsiden. Det er den enkleste ting av verden.
Fatter ikke at noen selger nå.

2 Likes

Kjenner en liten irritasjon på at shortposisjoner er skjult når de er under 0,5% ville vore interresant å sjå endringane der no under oppgangen

Fint funn, men er vel litt i overkant å trekke inn Novartis her. Det at de også er lokalisert i Sveits gjør det vel ikke mer sannsynlig at kjøpet er gjort på vegne av dem enn av ubs andre kunder?

Uansett kult at større utenlandske investorer er på vei inn!

4thelongrun: Kanskje du skulle stålsette deg for å holde ut så du ikke blir vippet av pinnen av at jeg sier omtrent det motsatte av hva en annen sier over: “Novartis?” Og så er det jo greit om du siterer meg riktig med å unngå å utelate spørsmålstegnet mitt. Dette er et aksjeforum, ikke den siste kommuniststat.

Det er 2 ting som gjør at det mest nærliggende så langt er å tenke Costa:

  1. Matematikken, som en annen over tar for å gå i disfavør Costa, passer Costas aksjeinnehav og tegningsretter.

  2. Som dere kan se fra aksjonærlsiten jeg postet mars/april hvor også med ledelsens tegninsgretter var medtatt (bortsett fra Costas av en eller annen grunn - kanskje de stod på en eller flere nominee-konti eller ikke stod noen sted i tilfelle han skulle bli sparket - tenkte jeg da); så kan det kanskje være grunnen til at aksjene kom fort på Costas nomineekonto - om ikke melt-down-Malene har vært litt forsinket med meldingen. Vi fik i hvertfall ikke vite at det skulle være Jeff-konf og også ppten ble ytterligere forsinket. Om det ikke var slurv, så var det tilsiktet - og hvorfor da ødelegge en tidlig oppgang med å servere Costa-meldingen en dag tidligere? Kanskje greit med litt avstand ti lJeffkonf. Det er såpass påtagelig hvordan hun har håndtert Jeffkonf+ppt at a posteriori sanns. for utfallet jeg forelsår øker.

Du kan starte med å legge frem hvordan talla tilsier at dette er Costa. Deretter må du forklare hvem som da står for den økte etterspørselen, for foruten denne kontoen, er det ingen topp 50 bevegelser verdt å snakke veldig høyt om.

7 Likes

Det bruker jeg ikke tid på (se save) for det er for nært 50/50 til det mellom Costa/Baumgartner. Og din siste setning, siste ledd øker sjangsen for at det er Baumgartner. Og Baumgarnters fond har hatt endel aksjer fra sist jeg postet det på HO og kanskje økt ti lrett under topp50 forrige liste, kanskje.

Kult at Birk Venture øker og sitter med en solid andel . Ser umiddelbart ut som det er solide karer som står bak selskapet etter å tatt en titt på deres hjemmeside.
http://www.birkventure.no/

Ellers veldig moro at både JP Morgan, Citibank, State street, Storebrand, UBS m.fler på topp 20 øker :muscle:

2 Likes

Myna, den beste nanotraderen, ser ut for å hatenkt som meg, bortsett fra ikke alt ut.