Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Aksjonærlister og shortaktører (NANOV)

Kan ikke helt se hvor jeg var spydig og grinete. Poenget er at det har vært mye snakk om at det er større aktører som er på vei inn. Ser ikke akkurat så mye av det på aksjonærlistene.

Men my bad, det er vel ikke greit å spørre om det.

3 Likes

Man ser jo at en kjøper sluker mange mindre poster i en smell.
Ikke akkurat rakettforskning dette.

Takk for liste, Inkognito! :innocent:

Hvem forventer AA i 2019? Du?

Slapp av.:slight_smile: De store går gjerne under radar og har flere kontoer å spille på. De 100 000 som ubs reduserte med kan like gjerne var på en av andre kontoene de disponerer. Dette er veldig vanskelig å forholde seg til.

Oiliimp står alltid klar til å arrestere de som ikke oppfører seg etter hans standard;) #meningspolitiet

2 Likes

Litt humor må da tåles, eller er folk så selvhøytidelige? Manneme…en ute og går jaggu meg :joy:

Humor? :poop:

2 Likes

For å si det sånn jeg såg state street leeeenge før de viste igjen på top 50 og 20 listene. Da var det kun spekulasjoner fra min side. Fasiten vet vi i dag. Så for å se det fulle bildet så trenger du top 100-200.

2 Likes

1 Like

Veldig vanskelig å si. Blir for mye spekulasjoner om hvem det kan være. Kan også være flytting av midler mellom konti som man ikke ønsker å vise. Ett hav av muligheter…

5 Likes

Fullt algokjør i dag også. Noen ønsker aksjer?

Nevnt det så lenge nå at jeg i det siste har gått lei, men ja… Det er ikke hva vi ser (top 20-50) som er interesangt, men de vi IKKE ser.

Øyelegen er vel heller unntaket når det gjelder å kjøpe aksjer fra en konto.

Det at vi ikke finner spor av at “noen store kjøper seg opp” kan jo også tolkes motsatt, som indisium for at de virkelig kjøper seg opp. Skulle noen ønske å ta en større del av NANO uten å drive opp kursen for mye så ville det absolutt være i deres egeninteresse å spre kjøpene på tilstrekkelig mange kontoer til at de går helt under radaren.

Tenker jo litt på CRU hvor jeg kjøpte aksjer i det canadiske selskapet som etter hvert kontrollerte CRU. Under radaren ble imidlertid CRU kuppet av det russiske selskapet Severstal.

100 kontoer og trykk på kjøpsknappen som en god pianonist …

1 Like

Nei det kan det virkelig ikke.

Det du kan gjøre er å konkludere som meg at man ikke skal legge for mye vekt på aksjonærlistene (spesielt topp 20 og topp 50) fordi de ikke viser alt, men du kan da virkelig ikke tolke fravær av spor etter noen større aktører som bevis for at de er på vei inn i aksjen. Da blir per definisjon alt av handel bevis for at “noen store er på vei inn” i stedet for at det er tradere som pusher momentum i aksjen oppover til det ikke går lenger (som ofte skjer).

3 Likes

Jeg skrev ‘kan’ og jeg skrev ‘indisium’ - bare du snakker om beviser.

“De store” har visstnok vært på vei inn i denne aksjen så lenge jeg har fulgt den, dvs. i tre år. Bare så frustrerende at “de store” kjøper i så små mengder…

…og “de store” har også vist seg å kunne være svinaktige tradere.

Noen som sitter med fulle aksjonærlister som er nyere enn 3 september som de ønsker å dele?