Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Aksjonærlister og shortaktører (NANOV)

Diatec Monoclonals ved største aksjonær Pedro og deres eiere, som frontmasta skriver om på HO gjengitt på småprat i dag her, var av og til inn på topp50 i fjor og i år. Per medio oktober hadde de halvert sin post i NANO.

God morgen @Inkognito666
Er det en dag du skal skli helt ut og sanke likes er dette dagen :grinning:

4 Likes

:point_up:

4 Likes

Ihvertfall tydelig ut fra listen at de store har økt mens de små har solgt, men detaljene får foreløpig være forbeholdt dem som har tilgang (inkludert meg).

9 Likes

Nordnet og Costa selger, de store øker posisjoneringen. :+1:

2 Likes

Jeg ser 4 US hus som kjøper store posisjoner. Dette er good stuff, spent på å se om de fortsatt sitter i neste ukens liste.

5 Likes

Costa? Hvordan vet du det?

Mest sannsynlig han. Dette fordi kontoen plutselig dukket opp med over 300 000 aksjer kort tid etter at han løst inn opsjoner. Å det faktum at kontoen var USB Sveits, hvor Costa bor.

Til info så har han fremdeles i overkant av 580 000 opsjoner.

Edit: Glemt å ta med opsjonene som han fikk dette året før han sluttet. Total utestående opsjoner for L.Costa er 957 598. Gutten får nok penger når han casher inn :wink:

1 Like

Hvor mye blir det til slutt når vi skal gjøre opp alt utestående. Totalt for alle ansatte.

I dag gikk det ca 85 000 aksjer i sluttauksjonen i DP @76,95

Totalt volum ble i overkant 122 000 aksjer

10 Likes

UBS er en sveitsisk bank og finansselskap med hovedsete i Zürich og Basel, som spesielt er aktivt innen formuesforvaltning, investering og børsmegling. UBS er verdens største formuesforvalter.

Disse aksjene tilhører mest sannsynlig IKKE Luigi Costa.

UBS har mange kontorer rundt om i verden. Denne kontoen var merket med Sveits sist jeg sjekket. Det er også den eneste kontoen som gjorde ett hopp tilsvarende volum som Costa innløste via opsjoner i samme tidsrom. Det er ikke slik at man klarer å gjemme bort 300 000 aksjer… Det trenger ikke vær Costa, men sannsynligheten er svært stor for at det var hans aksjer som stod på nominee konto hos UBS.

4 Likes

Ser du mange UBS kontoer merket Sweden, France, Germany osv?
Nei, UBS sine konti er av skattemessige årsaker lokalisert i Sveits.

Unødig og verdiløs spekulasjon.

Enig i at infoflyt på denne tråden bør vere faktabasert. Synsing kan vi vel ta på småprattråden.

Tenker at jeg står fritt til å komme med mine spekulasjoner og at du står fritt til å overse de om du vil.

Hvordan tenker du at Costa skal finansiere innløsning av tett opp moy 1 million opsjoner pluss en god pott med PSU? Forbrukslån hos komplett bank?

2 Likes

Jeg har ingen formening om Luigi Costa sin privatøkonomi og i motsetning ser jeg overhodet ingen verdi i å spekulere i dette.

Jorda, men fint om du TYDELIG merker slike utsagn som du videreformiddler med at de baseres på grunnløs spekulasjon og fri fantasi - og så kan du jo holde slikt til tråden for småprat.

Costa hadde i følge årsrapporten 965 171 opsjoner og 0 PSUer. Han har realisert opsjoner 4 ganger siden da:

27.06.2018: 30 833 opsjoner
25.09.2018: 30 832 opsjoner
16.11.2018:300 000 opsjoner
27.11.2018: 8 430 opsjoner

EDIT: Gjenværende antall: 595 076 opsjoner.

1 Like

https://newsweb.oslobors.no/message/443044

1 Like

Ser din børsmelding fra 29. januar og høyner med 30. april :wink:

1 Like

En sveitsisk bank dukker opp på top 50-lista med 300k aksjer samme uken som Costa innløser 300k opsjoner. Legg sammen 2 + 2. Hvordan kan dette være noen andre enn Costa? Har det dukket opp noen andre kontoer i ettertid med en økning på 300k aksjer?
Eller oppererer Costa, i likhet med Spot-On, med en haug av mindre kontoer for å unngå å dukke opp på aksjonærlista?

3 Likes