Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Aksjonærlister og shortaktører (NANOV)

Han har solgt 30k ikke 80 (ref Inkognito sin liste fra forrige uke)

Ser forøvrig at både state street og JP øker ytterligere på dager med fall, det ser jeg på som positivt.

En annen ting å legge til @Krieghoff sin hypotese over: måten den store finansielle aktøren måler om meglerhuset har gjort en god jobb er gjennom VWAP (fun fact: dette er grunnen til at VWAP ble laget), så det at kursen manipuleres ned for lavere pris er fullt mulig, spesielt når aksjen er såpass lett å manipulere og sette inn i en akkumulation range lengre ned.

1 Like

Han har solgt 80k. Sciencons er RHL.

Ett viktig poeng som jeg glemte å ta med! Godt det er våkne folk her :slight_smile:

Ja… fra listen får vi 750k-720k = 30k

?

Jepp. Men hvem er den 12. største aksjonæren i nano?

aha, så ikke at han hadde der og, mb

1 Like

Sluttauksjon DP, ca 101 000 aksjer @63,2

Totalt volum ca 120 000

1 Like

For noen lurendreiere!

Hm, takk for info @Krieghoff.
Det går unna der i mørket.

Selv om det nå har vært noen skikkelig røde dager, så føler jeg dette er en liten trøst.

3 Likes

Mye prat om omsetning i DarkPool.
Kunne være fint å få litt klarhet i hva denne omsetningen innebærer.
Er det positivt eller negativt med denne omsetningen?
Er det tindrende klart for alle her inne hva dette innebærer og hva DarkPool er for noe?
Selv er jeg litt i stuss…noen som kan drive litt voksenopplæring?

Ingen synlig short enda nei? Bra det da.
De av oss som er inne får bare smøre oss med tålmodighet og vente på resultater, nyheter osv.
Jeg ser på det som kun et tidsspørsmål før man får godt betalt for den tålmodigheten,sett hvor sterke resultater de har i 3FL, og pipelinen ellers ser også spennende ut!
Verd å merke seg at større utenlandske har vektet seg opp også :+1:

3 Likes

Slik jeg forstår det, driver noen aktører, på oppdrag fra de rige, onde herrer, og skaffer til veie et avtalt antall aksjer som handles i markedet, som deretter overleveres de rige, onde herrer utenfor børs til en gitt kurs som sikkert avviker et avtalt knepp fra snittkursen som aksjene er akkumulert til. Pråffit - Fluser. - Gelter - Dom Perignon.

1 Like

Det ligger god informasjon om DarkPools i denne pdf’en

Edit: Ordrene i DarkPools er ikke synlig for noen. På denne måten er det lettere å kjøpe eller selge store kvanta uten å presse pris. Samtidig kan ikke handelen i et gitt instrument i DarkPool overstige 8% av den totale omsetningen i en rullerende 12 måneders periode.

Kanskje dette forklarer den vanvittige robothandlingen, for å manipulere opp omsetningen og få gjennomført store salgs eller kjøpsordre. Når vi ser på fondsinntreden den siste tiden i NANO er det nærliggende å tro at noen har vært eller er ute etter en god mengde aksjer. Jeg tipper at en aktør akkumulerer aksjer gjennom dagen og matcher de akkumulerte aksjene i DarkPool etter børsens stengetid.

Edit2: Det kan selvsagt også være her UBS-kontoen eller RHL har valgt å matche sine salgsordre. den siste uken

7 Likes

Som det fremkomer av tabellen under så er det økende handel av NANO aksjer på andre handelsplasser (MTF og DP). Viktig å være klar over at det finnes andre markeder hvor man kan handle NANO som ikke inngår i denne oversikten.

8 Likes

Sluttauksjon DP, ca 80 000 aksjer @63,2

Totalt volum ca 118 000

4 Likes

Takker Krieghoff og Kappa. Ser ellers at volumet var 10% av Oslo Børs og jevnt på midtkurs.
Det skal bli interessant å se hvilke konti de havner på etter hvert.

Det er flere som spekulerer på hva som rører seg i NANO gryta. Kan ikke gå god for data selv, men antall NANO eiere på Shareville går vistnok sakte med sikkert nedover. Vi ser det samme på akjsonærlister der livforsikringskontoer reduserer sine beholdninger.

Samtidig som dette skjer så er det stadig flere større aktører på top20 listen som akumulere aksjer. Dette ser vi ekstra godt om man sammenligner top50 listen på mandag og top20 listen på onsdag.

Iløpet av november så fikk vi ett etterlengtet løft i både omsettning og kurs på OSE. Omsettningen på OSE holder seg fortsatt relativt høyt så langt i desember.

Fasit for omsettning i dark pool/MTF havnet rett i overkant av 2 000 000 aksjer for hele november. Så langt i desember så har det gått 660 000 aksjer der. Hva som skjer videre er ikke godt å si, men jeg noterer meg at trenden er stigende for dark pool/MTF omsettning.

Vi kan nok trygt slå fast at det ikke er Ola Dunk med nisselua tredd langt nedover ørene som handler der :wink:

6 Likes

Ser på det som et kvalitetsstempel.
Skal man gjøre det godt på børsen, så kan man ikke gjøre det samme som nervøse småsparere, men som de som gjør det godt der. :+1:

1 Like

Får neste bli opp til den enkelte å tolke data og dra slutninger ut fra fakta. Personlig så synes jeg at jo mer fakta jeg har jo lettere blir det å komme frem til en konklusjon.

1 Like