Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Aksjonærlister og shortaktører (NANOV)

Min konklusjon er å holde på så mye aksjer i Nano som jeg bare klarer, føler meg sikker på at det vil bli en suksess.
Tiden vil vise hva som er fasit :sweat_smile::+1:

4 Likes

Kan vi ikke kalle det unntakstilstand idag og frigi listen litt tidlig, @Inkognito666 ? :pray: :sweat_smile:

4 Likes

Stemmer bra med det jeg postet i TA tråden i går kveld:

" Shakeouts may also occur once a price advance has started, with rapid downward movement intended to induce retail traders and investors in long positions to sell their shares to large operators" .

9 Likes

amen

1 Like

Jeg støtta stocktalk med 90,- for å få 1 mnd. tilgang. Det var verdt pengene. Meget hyggelig lesning.

2 Likes

Spiller jo ingen rolle at de store kjøper seg opp så lenge kursen faller! :wink:

For de av oss som ikke kun fokuserer på kortsiktig gevinst, vil jeg si at det spiller en vesentlig rolle :slight_smile:

4 Likes

Regnestykket er enklet. 720,- for ett år medlemsskap for å få tilgang til ukentlige aksjonærlister problemfritt vs. innhente lister selv.

Lett!

3 Likes

Aksjonærlisten må gjerne bestå av pensjonister, asylsøkere og alenemødre for min del så lenge kursen stiger. :steam_locomotive:

Er langsiktig gevinst bedre enn kortsiktig gevinst?

giphy%20(1)

5 Likes

Har jeg noen gang påstått det? Jeg sier bare at for meg, som er langsiktig, betyr det mye at de store øker.
Hvordan du tjener pengene dine, bryr jeg meg svært lite om. Lykke til videre!

5 Likes

Jeg mener ja, dersom du er investert i et selskap basert på en bestemt strategi, er det ikke kurs-bevegelsene som skjer før du har planlagt salg som betyr noe.
En oppsving kan trades på å kanskje bidra til penger i kassa eller flere aksjer, men den langsiktige gevinsten er årsaken til at en velger å investere i selskapet i utgangspunktet, samt er villig til å sitte i lange perioder, uten å la seg påvirke for mye av markedet svingninger.
Det sies å være investerings-metoden som gir størst gevinst over tid ifølge boka “the intelligent investor”. Når det er sagt tviler jeg ikke på at der er tradere som kan gjøre det meget bra, men det er en annen filosofi til grunne, og krever mye mer oppfølging.

5 Likes

Etter å ha sett gjennom dagens oppdaterte aksjonærliste og med den siste tids handel i dark pool/MTFi minne så kom det en aldri så liten tåre må jeg innrømme. Dette er noe av det deiligste jeg har sitt på lenge.

Kursen seiler foreløpig sin egen sjø og det er fint lite vi småfisker får gjort med det, men føler på gikta at det snur om ikke så lenge :slight_smile:

16 Likes

Godt å høre. Noe mer bevegelse hos LHR eller Sciencons?

Lanserer følgende konspirasjonsteori. LC har transportert 1mill aksjer gjennom PAS via DarkPool til BP?

Tvilsomt.

Han har aldri på noe som helst tidspunkt eiet så mange aksjer. Løser han inn siste rest med opsjoner og PSU så utgjør vel det sånn ca 600 000 aksjer til. Så totalt sett kommer han opp i ca 1 million en gang i fremtiden.

L.Costa jobber i dag for ett selskap i Sveits som spesialiserer seg på finansiering til satrt-ups og private biotek selskaper. http://www.pureosbio.com/en/

For å si det sånn, tror det er flere som sperre opp øynene når de ser top50 neste gang.

3 Likes

er vel innafor å legge ut lister nå som børsen er stengt eller?

2 Likes

Pureos inne på topp 50?:wink:

I så fall en fin tillitserklæring fra tidligere CEO!:slight_smile:

Må si meg enig @Krieghoff - aldri kjent meg tryggere på å kjøpe mens aksjen faller etter å ha sett den lista. Best å være på lag med folk som har lenger fartstid og dypere lommebøker enn meg selv :wink:

2 Likes

Ikke i eget navn vertfall. Men det er koto hjmmehørende i Sveits som øker litt :stuck_out_tongue: