Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Aksjonærlister og shortaktører (NANOV)

Jeg og er glad for infoen som noen graver frem/ deler via abbo. Men når folk sitter mandag/tirsdag og venter/tigger… da blir ivertfall jeg litt klein :see_no_evil:

2 Likes

Og ny utenlandsk aktør i Banque de Luxembourg? Kan ikke huske de har vært der.

3 Likes

Shit. Drama lenger opp her, ser jeg :grin:

Ikke mye drama, jeg har snakket med både TDN og ansvarlig person i Finanstilsynet. Feilen ble rette opp på ca 30 min

3 Likes

Joda, men kan jo ikke røpe for mye. Var jo sneakpeek han ville ha :santa:t2:

1 Like

Fikk jo kakaoen i vranghalsen da jeg leste det :stuck_out_tongue_winking_eye: de små selger, fondene kjøper, og det shortes ikke i stor grad. 1 + 1 + 1 i mine øyne :blush:

6 Likes

På forrige liste satt Øvrige investorer med 24 111 215 aksjer. Nå har de økt med 49 406 aksjer, mens det står at de har solgt 301 768 aksjer. Så det er noe litt rart med den lista. :thinking:

1 Like

Hovedtrenden man legger merke til ut fra lista er at utlendingene øker mens norske investorer selger.

er det alle drug moneysa danskebanken må plassere rundt forbi nå? :smiley: håper de må stå en stund!

Hans Peter Bøhn på topp 50 er et godt tegn!

1 Like

Han er styreleder i Pcib:)

Han kjøper heller aksjer i Nano enn i PCIB?

3 Likes

Har vel ikke kjøpt noe. Er vel inn på top50
Fords andre er under. Har samme antall aksjer nå som i Mai 2017?

1 Like

Seedspesialist Birk kjøper 10k. Bra tegn.

Beklager hvis dette har blitt diskutert før: JPM på 12. plass: noen som har en ide om hvem det er?

1 Like

Sluttauksjon DP, ca 62 500 aksjer @52,50

Totalt volum ca 97 000

4 Likes

@Mml nøyaktig dette spillet rundt synlige og ikke synlige shortpossisjoner mener jeg naive Finanstilsynet og kyniske Oslo Børs bidrar til.

Da har jeg omsider et datapunkt jeg kan legge inn i min modell for short.

1 Like

Hvor ofte oppdateres disse shortposisjonene? Altså hvor lang tid tar det fra man shorter til det dukker opp på short sale register?

1 Like

Positions are updated every businessday at 15:30 CET
Står det hos tilsynet.

1 Like

GSA har shortet NANO mange ganger og jeg tviler på at noen som følger NANO så tett har åpnet en shortposisjon på 50-tallet. Disse gutta shortet sikkert NANO på 75-85 rundt ASH. I så fall gjør de shorten synlig nå kun for å spre usikkerhet for å sikre mer gevinst.

Er bare spekulasjon, men ser ikke at noe annet er sannsynlig heller.

1 Like

Merk deg også at Finanstilsynet samler ikke inn info om registrene og at det ikke nødvendigvis er en automatikk i opprettelsen av shorts hos en aktør og at shorten dukker opp på listen dagen etter kl 1530. Det er aktører som sender inn info iht lovverk, men på eget initiativ.

1 Like