Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Aksjonærlister og shortaktører (NANOV)

Tror linjen for ‘estimert sum shortposisjoner’ er noe misvisende.
2 synelig short-aktører representerer sannsynelig ikke all short.

Var ikke ett av de short-fondene vist opp mot den store aktøren på eiersiden, black rock? Tror det var GSA og de som hadde noe sammen. I så tilfelle er det mer å se på som en hedge.

Spillet er så skittent som kloakken… Men slik er det i dette gamet, det er en grunn for at de rike alltid blir rikere. Rigger spillet…

2 Likes

Dette estimatet er basert på synlige datapunkter i shortregisteret og en ganske så lineær fremskriving mot disse.

Altså kan chartet forandre seg ganske mye når en aktør blir synlig.

Jeg er helt enig i at det antagelig er minst et fond til som har i nærheten av terskelverdien, men å charte det ville blitt et rent subjektivt estimat.

Du står fritt til å tegne ditt eget chart. :wink: Mitt chart er først og fremst ment å være en motvekt mot dette hypermanipulerte “antall aksjer short” tallet som finanstilsynet velger å legge frem, enda de sitter på et mye mer nøyaktig tall internt.

2 Likes

Lite data å hente short fra, men estimert=antatt=anslått, og du har kalt den for et anslag av sum av short, ikke sum av synelige short. Altså anslår den totalen for shortposisjoner i navnet.
Du har gjort et flott arbeid med den, men semantikken plager meg. :wink: Tror ikke jeg kan lage et bedre produkt enn du har laget dog.

Er det mulig å få data om omfang av shorthandel vs longhandel på Oslo Børs?
Således kunne en benyttet informasjon kjent fra aksjonærlistene. Det er vel i dag kun 20 aksjonærer av en størrelse som ville vært synelig på shortlista i utgangspunktet, de representerer 41% av aksjene i selskapet. Siden det er kun forholdet i synelig short mot top 20 er ~37ganger i antall aksjer.

Basert på dette vil jeg estimere SUM short å være 2,5 gangeren(1,25 m aksjer i short) av hva vi ser.
2 momenter:
-antar det er betydelig færre short-aktører noe som kan føre til misvisning i anslag til å virke større enn det er.
-det er tydelig at bevegelser rundt synelig posisjon kan spekuleres bevist rundt av større short-aktører, noe som kan tilsi det ligger flere fond i nærheten av synelig grense. Noe som kan føre til misvisning slik at total short kan fremstå lavere enn den er.

(Fortsatt) lystig lesning!!

Edit: Liste fra Stocktalk skal ikke publiseres her før tidligst onsdag.

3 Likes

Hvem er kimen?

https://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=959361037

Styrets leder:

Hans Peter Bøhn

2 Likes

Styreleder i PCIB også :stuck_out_tongue:

Før folk går helt bananas over Kimen så bør dere gå til den første aksjonærlisten som er postet i denne tråden. Da ser dere at Kimen AS hadde like mange aksjer i september 2017 som idag. Just saying. :wink:

3 Likes

Bananas!!! :star_struck::star_struck::star_struck:

Nei jeg lurte bare på hvem det var.

Noen som har liste å dele ? :cowboy_hat_face:

1 Like

MVP @Inkognito666 kommer sikkert med den hvert øyeblikk

Here you go :wink:


Kilde: Stocktalk.no

18 Likes

Noen med tilgang som kan lage en graf på “under 50” Vs “topp 50” kjøp og salg utvikling pr uke ?

Sciencons har økt med 5000. (= Roy Larsen) Tilnærmet insidekjøp…

4 Likes

State street øker med 100k+, JPM ned 42k, Nordnet kunder ned 20k

Roy Larsen med et symbolsk kjøp.

Fortsatt bull imo

Og når realiserer øyelegen gevinsten i GSF og går all in i Nano? Det ville virkelig vært noe.:rofl:

1 Like

Ville ikke solgt nå hvis jeg var han, GSF ser ut til å snu atm.

Men det gjør NANO og så, 50/50.

Shareville 09. januar 1919 medlemmer

image

2 Likes

Har du historikken på dette? Trender er vel nedadgående???