Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Aksjonærlister og shortaktører (NANOV)

Worldquant øker med 40 000

3 Likes

Innlåningen øker på for at nedpressingen skal kunne opprettholdes.

Håper de som shorter nå går på tidenes shortsmell på Oslo børs!

Hadde passet bra med en milliardavtale med et Big Pharma selskap nå. Da må de kjøpe seg inn langt over 100 kroner.

At folketrygdfondet låner ut så mye short, og stikker kjepper i hjulene finansielt for et selskap som Nordic nanovector burde vært ulovlig.

1 Like

Så enig, så enig. Positivt at disse shorterfondene stadig må låne inn større poster. Det må bety at flere makter å ta imot disse ekstra aksjene.

Liste pr 21.1


Kilde: Stocktalk.no

15 Likes

Også enig i at små/lett å manipulere aksjer som NANO burde ikke vært åpen for shorting.

Latterlig lett å kjøre kursen akkurat dit du vil ha den.

Økningen fra quant kom sannsynligvis på slutten i går pga fallet i S&P 500 fra åpning. Kommer det noen news el. fra NANO tror jeg kursen kan gå bra (som vi har sett flere ganger før)

De oppdaterer vel fra en dag før, så quant sin endring er nå 2 dager gammel. Vet ikke at det må være slik, men forstått det er slik ssr leses

1 Like

Et spørsmål mtp. shortposisjoner: i SSR økte WorldQuant sin shortposisjon med omlag 40 000 aksjer den 21/01. Betyr dette at de solgte 40 000 aksjer short den dagen, eller bare at de har 40 000 aksjer disponible som de kan selge litt når de vil (eks. 10 000 aksjer fire dager på rad)?

Det betyr at den shortposisjonen er faktisk satt, er jeg 98% sikkert på.

Så de kan fremdeles ha 400.000 aksjer på hånden fra Folkefiendefit%%%%% for alt vi vet.

2 Likes

Posisjonen er satt og aksjene er solgt. Vist ikke så måtte jo alle som eier aksjer registrere seg da de kan benyttes til short handel :stuck_out_tongue_winking_eye:

Jeg forstår det også på den måten…
Men jeg har blitt litt i tvil den siste tiden – mulig det bare er en følelse jeg har, men synes alltid at prisen presses ned på slutten av dagen i dagene etter en short er satt…
Dette sammen med det lite oversiktlige shortregisteret gjør det vanskelig for meg å være bombastisk på åssen praksis er på dette… (og om alle har samme praksis ift rapportering av short?)

har skjedd i de siste 5-7 dagene ja, kan være et interessant mønster å følge med på.

Apropos om å gjemme seg på aksjonærlistene…

Igjen har det latt seg gjøre å tuske til seg noen få tilgjengelige shortaksjer på 50kr. Alle monner drar.

Hvor fort vil emisjonen slå inn over aksjonærlistene? Det mest spennende her blir å se:

1: Hvor stor andel tar HC?
2: Blackrock?

Om jeg skal tippe, så tar HC akkurat sånn at de denne gangen beholder sin andel. Om de kjøper mer enn dette er det bull.

Blackrock blir veldig spennende, jeg er litt mindre optimist der kanskje.

Hvorfor tror du det?

Jeg mener Bravo sa en gang(podcast/q-presentasjon) at de ble kontaktet av investorer som mente atvde burde får fart på hele pipelinen sin.
Så min gut feeling sier at det står investorer klar med sjekkheftet og lommebøker for å delta her.

1 Like

Baserer det på at de var veldig jevnt og trutt på kjøperen, men nå har det flatet en del ut.

(Eller er det bare et tegn på at de har mast på Bravo om emisjon heheh)

1 Like

Jeg tror det!:wink:
Tipper vi svaret i morgen:)

Svaret får vi nok i kveld :stuck_out_tongue_winking_eye: