Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Aksjonærlister og shortaktører (NANOV)

Eduardo Bravo, CEO of the Company, was allocated 21,674 shares in the Private Placement.

Tone Kvåle, CFO of the Company, and related parties of Tone Kvåle were allocated 6,667 shares in the Private Placement.

Malene Brondberg, VP Investor Relations and Corporate Communications of the Company, was allocated 5,555 shares in the Private Placement.

2 Likes

Kanskje blir det Nasdaq i stedenfor emisjon “neste gang” man skal hente penger?

Forutsetningen for den bonusen var at det skulle kjøpes aksjer for den, så det var ikke er vanlig innsidekjøp i den forstand. Nano ga EB 1 millioner kroner for å kjøpe aksjer i Nano.

Sånn husker ihvertfall jeg saken.

1 Like

Som du ser litt lengre oppi tråden her så mottok Bravo 50000 EUR ved tilsettelse som han forpliktet seg til å kjøpe aksjer for. Det gjorde han dagen han ble tilsatt. Ergo spyttet han inn 1 mill av egne midler nå.

3 Likes

Tipper Tone er glad det kallenavnet ble værende etter at Costa dro :joy:

1 Like

Meget kraftig overtegning. Rep.emisjon kommer. Stort insiderkjøp. Hva mer kan vi forlange?
Kursen er som kjent nyhetsavhengig. At Bravo kjøper såpass som han gjør, tyder på optimisme i forhold til at inklusjonstempoet er i rute. Ledelseskjøpene signaliserer også en kraftig optimisme og ansvarstagning.

Sammen med en elegant og kjapt gjennomført emisjon på skinner presenterer det et underliggende kjøpssignal, som nok vil slå positivt ut på kursen etter hvert.

Det ligger selvfølgelig et kjøpssignal også i overtegningen. Det er mye penger som synes 45 kr. aksjen er en flott inngangskurs.

10 Likes

Hvor står det at den var meget kraftig overtegnet?

The Private Placement, which was oversubscribed, attracted strong interest from both existing shareholders and new institutional investors, Norwegian as well as international.

Var en link om uttalelse fra selskapet Kempen som også uttalte samme. Hvor mye har jeg ikke sett noen selskap uttale konkret.

2 Likes

Og her

https://www.kempen.com/en/corporate-finance/transactions/nordic-nanovector-january-2019

“resulting in a multiple times covered orderbook”
sier jo litt.

6 Likes

Supert, takk!

Pussig at man overtegner mange ganger i emisjonen, samtidig som kurseb putrer jamnt på ca. Samme kurs

2 Likes

Selv om jeg ikke eier Nano så ser jeg at mange ikke helt forstår dette med emisjoner og stor " overtegning". Saken er så enkel som dette.
Om jeg feks hadde tegnet for 50mill til maks pris pr aksje til 20 kr så ville jeg ikke fått aksjer men min tegning ville talt med i totalvolumet i etterspørselen etter aksjer.
Så de uttalelsene alle selskap bruker når de melder stor overtegning er stort sett noe man alltid skal ta lite alvorlig. Hadde det vært stor interesse ville de satt emisjonen til høyere kurs og man ville sett at alle som ikke fikk det de ville ha i emisjonen ville kjøpt i markedet.

Ha en fortsatt fin helg

18 Likes

Er det noen som har sett dette prospektet? Er det ikke vanlig at styret setter kursen i en rettet emisjon, eller i dette tilfellet et intervall i forhold til accelerated bookbuilding? Kan vel ikke sette akkurat den kursen man selv ønsker å forsatt bli registrert som en del av overtegningen? Dette har jeg ikke nok kunnskap om men det høres i så fall litt merkelig ut. Men det er klart at mye av overtegningen er jo pga at forventningene om å få det man ønsker er små.

Blir uansett spennende å se oppdaterte lister til uka.

1 Like

Ikke unormalt det er et intervall som oppgis man kan “by” innen ift å tegne aksjene, ja… Om det var slik skulle jeg gjerne visst hva det intervallet var… Noen som vet om det var slik og evnt hva det var?

@Spot-On fikk vel dette. Kan du fortelle om det var det og hva det i så fall var?

Er det andre enn meg som tror aksjonærlisten på stocktalk må være feil?

Lite hint on hva som ser rart ut?

Om du tenker på HealthCap så har de bare midlertidig lånt ut aksjene. Antallet stemmer med nye aksjer som blir utstedt i emisjonen.

3 Likes

Du har sikkert lov å prate om hva du synes ser rart ut så lenge du ikke deler lista.

Nei, den er nok helt riktig - og udramatisk.
Jeg vil si at den er positiv!

2 Likes