Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Aksjonærlister og shortaktører (NANOV)

Når kan vi vente at emi-kameratene gjør seg gjeldende på aksjonærene, og når må det eventuelt flaggges hvis OM eller Blackrock tar seg over 5%?

Er ikke gitt at du ser så veldig mye av dem, om ikke postene som allerede er på topp 20 og topp 50 økes.

Flagges umiddelbart, uten opphold. Nye regler.

Umiddelbart etter emi (disse aksjene låner de jo bare), eller når de nye aksjene etter hvert utstedes.

(Svaret ser vi vel på HC når de nye listene kommer neste uke.)

Ok, bare utlånt for emi de aksjene da ja… Begynte å lure fælt…

Hvis Blackrock udlåner 1 mio aktier og tegner sig for det samme i emissionen, da vil placeringen på aktionærlisten vel fremstå uændret, når aktierne er tildelt?

GSA øker med 50 000

Hnm jesus.

Da vet vi at short-fondene ikke fikk noen av aksjene sine i emisjonen i hvertfall.^^

Kjedelig at så store muskler presser på kursen om dagen. Mistenker de sto bak bruddet på 45 i dag også.

Tror du leser feil, de dekker seg ikke, de øker!

Å f., da så jeg feil. My bad.

Jeg hadde tenkt å handle en del denne uken, men jeg tror jeg sprer handlinga over flere uker.

1 Like

Kan vi forvente at noe short må dekkes før møtet 25. februar?

Er det bare meg som synes shorting i kreftforskning er en uting?

Er tilfellet f.eks at nano kunne hente ett mindre antall penger på 10% enn om nano hadde vært spart for shorting. Kan dette i verste fall få en konsekvens , (og nano i værste fall ikke har fått hentet inn nok penger?)

1 Like

La de shorte, det er bare ett problem for tradere, eneste som skjer er at når kursen en holdt kunstig lav lenge nok, så spretter den desto mer opp (90 grader på grafen eller deromkring) når den først går.

Ja og nei, i teorien betyr det at dersom tilstrekkelig økonomiske midler er uenig med shorterne, vil shorterne tape penger både på handel og på opprette lån samt perioden de holder på de lånte aksjene. Så en naturlig motvekt eksisterer mot overprising(bobler) av selskaper som historisk har skapt store problemer for folk mange mange ganger.

Tror dagens bevegelse er like mye skapt av trading, en sier ned fordi ned, det er skrevet i andre ord flere ganger på tråder her i dag. Mens fundamentalt er selskapet styrket.

@Ramsess traderne plages ikke, men belånte posisjoner plages.

Folkene som jobber i disse meglerhusene hadde solgt moren sin for en slant med cash.

Kill or get killed. Tror de bryr seg fint lite.

Det er for lite økonomiske muskler i norsk biotek, og mange mange tradere. Ola Nordmann, ja brukerne her inne i stor grad, vil jeg tro er en viktig årsak til forsterkning i dagens kursfall. Tross alt er jo aluminium og oljepris ned, det har store konsekvenser for om NANO blir medisin. :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 Likes

Ser man på traden etter kl 15.30, ser det ut som det er endel der ute (og inne)som trader på shortlistene. Shortlistene er jo shorternes trumfkort.

Sett en short i en liten likvid aksje, aksjen faller, shortlisten publiseres, aksjen faller videre av seg selv. Repeat.

Ikke rart disse selskapene har råd til en ordentlig short squeeze Ragnarok den sjeldne gangen BP uanmeldt banker på døren.

1 Like